SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Köp ej Toyosport grenrör

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Folkrace
    Deltagare

Rekommenderar att ni inte köper Toyosport grenrör om ni ska ha nytt grenrör utan lägg pengarna på något annat.
      Monterade ett sånt på min bil, kört typ 40mil med de sen släppte innehållet i flexarna. De passerade genom turbon vilket såklart resulterade i mega turbohaveri 🙁

TomK
      Deltagare

Flexrör är big no no!

Folkrace
        Deltagare

Va meningen att pengarna skulle sparas till typ ett HKS grenrör men då mitt original gick isönder (va svetsat av tidigare ägare) så blev de lite bråttom och hittade detta helt nytt på annons för en mkt billig peng då jag behövde ha bilen.
          Men nu i efterhand skulle man köpt en skrotbil istället för dom pengarna och sen sparat till ett riktigt grenrör.
          Så nu får de istället bli nytt grenrör och turbo.

TomK
          Deltagare

Va meningen att pengarna skulle sparas till typ ett HKS grenrör men då mitt original gick isönder (va svetsat av tidigare ägare) så blev de lite bråttom och hittade detta helt nytt på annons för en mkt billig peng då jag behövde ha bilen.
            Men nu i efterhand skulle man köpt en skrotbil istället för dom pengarna och sen sparat till ett riktigt grenrör.
            Så nu får de istället bli nytt grenrör och turbo.

Men flexen sitter väl i din up-pipe?
            Byt isf bara den och behåll ditt grenrör.

Folkrace
            Deltagare

På originalgrenröret satt flexen på up-pipen ja men på toyogrenröret satt de på själva grenröret av någon anledning.

t1hero
              Deltagare

Angående perrinröret. Borde det inte metallen expandera, grenrören blir ju lite halvvarma.

Christian S
                Deltagare

Jag tänker satsa på ett sånt någon gång tror jag.

http://www.perrinperformance.com/p/3

och som du vet iom svaren du fick i din tråd angående grenrör så måste du byta oljetråd osv om du ska ha på ett grenrör som ser ut så där.

Gyver
                  Deltagare

Jag tänker satsa på ett sånt någon gång tror jag.

http://www.perrinperformance.com/p/3

Det ser ut att vara 2-bultat mot up-pipen. Det finns 3-bultade varianter som håller tätt bättre.

Turbovin
                    Deltagare

Som ändå försvinner när du lindar in röret 😉

Fricke.w
                      Deltagare

Utan tvekan de finaste hantverk jag sprungit på bland grenrör, är Tomei, grym kvalité, och finaste kolektorn jag set, nu är de vell så att gt-spec är direkta kopior på tomei, har alldrig studerat ett gt-spec på nära hål, men är de en riktigt bra kopia, med kolektorn som sitter på tomei, ja då är de jäkligt pris värt 🙂

hks kommer inte i närheten av tomei, och fick lagas ett par gånger på senaste bilen, ville gärna spricka i svetsarna.

Gystompa
                        Deltagare

Vad jag har fått höra via importimageracing så finns inte
                          Gt spec att få tag på längre. Om dom har problem finansieringsmässigt eller om det är kundskulder har jag ingen aning om. Importimageracing säljer dom inte iallafall.

Håller med Fricke. Du får mest bang for the bucks med Tomei. Verkar hålla väldigt hög kvalitet plus att dom levereras med det man behöver. Uppipe, bandage. Packningar i bra kvalitet och bultar/muttar

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.