Sitter det konfilter i bilen så byt tillbaks till orginal isf…alldeles för många luftmängdmätare har gått sönder pga detta. Nytt avgassystem mår bilen bara bra av 🙂
Orginal skivorna kan ha sprickor…KOLLA!
Växellåda kan vara bra att kolla oxå.
Kolla så att 5000 mils servicen är gjord…om inte så kostar det 4-5000 kr.
Vid kallstart så gasa upp varven till 1300-1400 varv (stillastående)
Knackar det som en disel då kan det vara det berömda kolvproblemet, som en del
98, 99 och även en del P1 har råkat ut för. Kolla länken…lyssna på skillnaden
mellan kall och varm motor. Vid varm motor så försvinner knacket.
Vet själv detta pga att jag råkade ut för detta för ett tag sen med en motorrenovering..större cylindrar o kolvar, är nöjd som fan 🙂
http://homepage.ntlworld.com/alan.leslie/
Sen kan du ju även kolla med bilprovningen om en bildiagnos, kostar ca 500kr.
Dom kollar det mesta i bilen….obs kolla så att det finns kat. i bilen innan du gör det dock 😀
/Harka