› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Köpa bankörd Impreza?
- Detta ämne har 9 svar, 1,160 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 9 månader sedan av
rickey.
-
FörfattareInlägg
-
27 april, 2007 kl. 09:36 #10196
rickey
DeltagareBör man köpa en Impreza som varit bankörd en del?
Vad ska man kontrollera och vad kan vara slitet även om bilen inte gått så många mil?
27 april, 2007 kl. 09:48 #113106Mats
DeltagareÄr bilen bara servad och underhållen därefter så ser jag det inte som något – att bilen skulle varit körd på bana.
Oftast så vet de människor som håller på med bankörning vad det handlar om och underhåller bilen därefter. Med tätare oljebyten och mer koll på grejrna, med allt vad det innebär, än vad nisse 20 år har när han rejsar rödljus så fort han får tillfälle.Så är allting ok med bilen skulle jag inte hänga upp mig på att den är bankörd. Och handen på hjärtat, hur är en impreza oftast körd? Inte direkt till och från kyrkan på söndagar av en 65-årig dam… 😉
Kolla alla de vanliga grejerna, sök på forumet. Finns en uppsjö trådar om detta.
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg27 april, 2007 kl. 10:15 #113109rickey
DeltagareJa, det har du kanske rätt i!
Ska kolla på en GT -99 rallyblå med prodrive vinge i kväll och ser den bra ut så blir jag riskokarägare! 🙂
27 april, 2007 kl. 12:27 #113105jraberg
Deltagaredet är som med mkt annat, gå på känsla oxå. Känns det bra så är det förmodligen så oxå.. Jag håller med om att en impreza som körts ”bara” på gata. Förmodligen är mer sliten faktiskt än en som gått ett gäng varv på bana, det är ju två helt skilda körstilar tycker jag.
Lycka Till!
-johan
27 april, 2007 kl. 21:25 #113107gotte51
DeltagareJa, det har du kanske rätt i!Ska kolla på en GT -99 rallyblå med prodrive vinge i kväll och ser den bra ut så blir jag riskokarägare! 🙂
Ja komigen nu Rickey! Behöver mer Imprezor i Halmstad 😉 🙂
Skål!
\Johan
27 april, 2007 kl. 21:27 #113108locko99
DeltagareOch handen på hjärtat, hur är en impreza oftast körd? Inte direkt till och från kyrkan på söndagar av en 65-årig dam… 😉 Mats GBGRegionsansvarig Göteborg
Hur är en Impreza som har 2 stora majblommor i framrutan körd?
//Martin
27 april, 2007 kl. 21:51 #113103Palm
DeltagareJa, det har du kanske rätt i!Ska kolla på en GT -99 rallyblå med prodrive vinge i kväll och ser den bra ut så blir jag riskokarägare! 🙂
Vilken är det du ska kolla på?
Blev det affär?
28 april, 2007 kl. 09:38 #113110rickey
Ja komigen nu Rickey! Behöver mer Imprezor i Halmstad 😉 🙂 Skål!\Johan
Var och tittade på den igår och den såg fin ut, dock var den väldigt smutsig innuti klädsel och på golv men det ska nog gå att tvätta bort och putsa upp inredningen så den blir fin igen!
Hämtar den förhoppningsvis på måndag om han inte är oärlig och springer och säljer den till någon annan…
Det blir ingen Halmstad-Impreza utan Laholm-Impreza! 😉
29 april, 2007 kl. 18:33 #113104Palm
DeltagareVilken bil är det? ligger den ute på annons?
30 april, 2007 kl. 17:35 #113111rickey
DeltagareVilken bil är det? ligger den ute på annons?
Den var på blocket, men nu är den såld! 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.