Om du ska hålla dig till lite “ekonomi” coilisar så skulle jag nog luta år BC.
Har varit inne på samma spår men vad jag har läst mig till av resentioner och tester på nasioc med mera så slår BC iaf D2, K sport mfl om man skall lyssna på vad andra säger.
Men D2 har uppgraderat sina ventiler så nu vet jag inte.
De erfarenheter jag läst så har K sport och D2 en lite hårdare/råare känsla medans BC är en bättre DD/Track Day coilover.
Men som sagt inte provat någon själv men läst mycket om de flesta ekonomi kiten.
Leta efter begagnade KW, Bilstein eller Öhlins är mitt tips.
Jag hade tänkt köpa typ ganska snart då jag behöver göra en 4hjulsinställning nu o tänkte montera coilovers innan o göra 4 hjulsinställningen efter det så slipper jag göra 2 sådanna.
En uppsättning BC Racing från j-spec.se för ca 8000 blir nog fina fisken för både bana och gata.
De går att beställa med olika hårdhet på fjädrarna så kolla upp lite på nätet vad folk rekommenderar till din kärra innan du beställer.
Ska nog på en uppsättning såna på min STI -08 om ja inte hittar något bättre begagnat 🙂
Lycka till.
Synd japanerna är så ovilliga att skicka och tala/skriva på engelska då det ligger fler uppsättningar öhlinare på Yahoo auctions Japan för typ runt 4 tusen :/
Njae snarare runt 180 000 – 250 000 yen = ca 16 000:- + frakt+moms+tull.