› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Köpa EBC Redstuff?
- Detta ämne har 21 svar, 1,740 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 5 månader sedan av
Snowman.
-
FörfattareInlägg
-
9 september, 2006 kl. 15:35 #74024
Snowman
DeltagareHalloj!
Nu håller jag som bäst på o ska byta beläggen, är på första sidan nu… Men de två kolvarna ”nederst” har fastnat å det grövsta.. De kan inte ha påverkat bromsarna alls förut.. Har testat att hålla emot de kolvarna som går lätt med två tvingar, o sedan bromsat för o se om de vill komma utåt åtminstone, men ICKE.. Det är som o bromsa med allt monterat, dvs stumt.. x(Har förstås oxå testat att trycka kolvarna inåt utan resultat.
Är det bara att lämna in för renovering tro? Fattar inte hur det kan fastna såpass.. ;(Nån som har nåt husmors-tips?
/Markus – Irriterad o vill kunna bromsa som fölk snart…
9 september, 2006 kl. 15:40 #74010SecretAgentMan
DeltagareTa isär och renovera, subaruhandlarn’ har renoveringssats (nya tätningar, etc). 🙂
Tror mig ha sett artikelnumret här, om inte så har Raggarställs-Mats 😀 pillat det där relativt nyligen, han kanske har mera tips?Inte svårt, och gör underverk.
/J
9 september, 2006 kl. 16:02 #74019Martinr
Deltagarejag hade samma problem och lämnade in framoken på totalrenovering, tror det kostade 2600 med röd lack på.
bak köpte jag renoveringssatser på micro, kostade runt 400 kr för båda sidor.
oken jag lämnade in var i helt nyskick!/mvh martin
9 september, 2006 kl. 16:03 #74025Snowman
DeltagareTa isär och renovera, subaruhandlarn’ har renoveringssats (nya tätningar, etc). :)Tror mig ha sett artikelnumret här, om inte så har Raggarställs-Mats 😀 pillat det där relativt nyligen, han kanske har mera tips?Inte svårt, och gör underverk./J
Ok… ;(
Ba’ o schlå ihop igen då… Står naturligtvis utomhus o pysslar i solen..Tips på hur man renoverar oken mottages tacksamt!
O tack för det snabba svaret! Hann precis käka en pizza 😀 😀/Markus – går ut o sätter tillbaka 1-mm beläggen igen…
9 september, 2006 kl. 16:04 #74026Snowman
Deltagarejag hade samma problem och lämnade in framoken på totalrenovering, tror det kostade 2600 med röd lack på.bak köpte jag renoveringssatser på micro, kostade runt 400 kr för båda sidor.oken jag lämnade in var i helt nyskick!/mvh martin
Ok.. Får nog ta o fundera på en renov. sats o göra jobbet själv 😀
Tack för snabbt svar!/Markus
9 september, 2006 kl. 16:48 #74017alrik
DeltagareArtikelnummer för reperationsats till framoken på GT MY00:
Sealkit – 26297FA050
/ Mikael
22 september, 2006 kl. 22:03 #74027Snowman
DeltagareSådärja! Nu har man fått tillbaka pärlan efter broms-ok renovering. Lämnade in henne till Nobtech i Norrköping. Bortmontering av hjul, renovering av ok, blästring o lack av ok, påmontering igen, till en total kostnad av 2500 riksdaler, tycker jag var bra. Lokala Subba-handlar´n skulle ha 3600 för samma manöver. Vet ej om dom lackades då..
Funkar kalas med de nya Ferodo DS2500 oxå 😀 Körde in dem på en väldans kul o smal 70-väg. Först blev det iofs några 140-70 inbromsningar på motorväg. Men efter det blev det ut o åka 70-väg som sagt, gaaaaaasa, brooooomsa, gaaaaaaaasa, bromsa i nån mil eller två, sen började det lukta bromsar :+ Tog det lite lugnt i ett par mil, o nu verkar bromsarna ta som aldrig förr hehe…
Gonatt från en lite småfuller Snowman!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.