› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Köpa eller inte köpa? Akut hjälp önskas!
- Detta ämne har 23 svar, 2,979 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 3 månader sedan av
Igge.
-
FörfattareInlägg
-
17 november, 2013 kl. 10:06 #262578
Lindström
DeltagareIbland måste man chansa här i livet. Åker om en timme. Låter den frisk å verkar OK så slår jag till. Sen blir det piggedäck å isdans till vintern…
Wish me luck!
17 november, 2013 kl. 14:25 #262580Adam K
Deltagarehttp://mobil.blocket.se/stockholm/Subaru_Impreza_Sti_Prodrive_Type_Uk_47737130.htm?ca=17&w=3
Den här hade ju jag valt framför den du tittat på varje dag i veckan om inget är konstigt, förmodligen ändå.
17 november, 2013 kl. 15:43 #262590Igge
DeltagareDet är ju iofs en postbil, så det hänger ju på om Lindström står ut med det.
17 november, 2013 kl. 17:55 #262581Adam K
DeltagareVisst, och nu har han väl köpt jänkejärnet, men den var ju för att vara bus, och en så mycket bättre bil för samma pengar…
17 november, 2013 kl. 19:24 #262583Errol
DeltagareUpplysningar om en PSE 2a som finns på blocket nu… Önskas.
Det är en 2005a och har rullat i Bjuv, Österbymo, Örebro mfl.
Motorlampa lyser, tjuvlyft vilket ger orolig tomgång samt så var det ett lagerljud (eller dämparen) höger bakdäck.ca 12000 mil relativt nyservad.
Ska slå till i Veckan eventuellt men vill gärna ha tips först mm.
http://mobil.blocket.se/alvsborg/Subaru_Impreza_WRX_STI_PSE_II_49815104.htm?ca=16&w=1
17 november, 2013 kl. 20:29 #262591Igge
DeltagareLåter dyrt med tanke på felen, men marknaden kanske är sådan nu?
Jag köpte min PSE1 (isblå om det spelar roll) med 11,5k mil och (än så länge, peppar peppar…) mer eller mindre felfritt skick för 140k
JRM steg 1, öppen dump och sänkfjädrar. Org fjädrar medföljde.
Fullgod servicehistorik, snålt vinterkörd enligt ägaren och allt tydde på det (fint underrede, gamla vinterdäck som inte var så slitna)När jag var på jakt låter 150k som ett överpris med tanke på år/mil i kombination med felen du nämner.
I felfritt skick hade det väl setts som en normalprisad (jämfört med övriga bilar på blocket) även om jag hade värderat den lägre då jag inte var så jättesugen på den traditionsenliga blåa färgen och än mindre sugen på dekalerna, men det är en personlig smaksak 🙂17 november, 2013 kl. 22:52 #262597adrenalin
DeltagareLåter dyrt med tanke på felen, men marknaden kanske är sådan nu?
Jag köpte min PSE1 (isblå om det spelar roll) med 11,5k mil och (än så länge, peppar peppar…) mer eller mindre felfritt skick för 140k
JRM steg 1, öppen dump och sänkfjädrar. Org fjädrar medföljde.
Fullgod servicehistorik, snålt vinterkörd enligt ägaren och allt tydde på det (fint underrede, gamla vinterdäck som inte var så slitna)När jag var på jakt låter 150k som ett överpris med tanke på år/mil i kombination med felen du nämner.
I felfritt skick hade det väl setts som en normalprisad (jämfört med övriga bilar på blocket) även om jag hade värderat den lägre då jag inte var så jättesugen på den traditionsenliga blåa färgen och än mindre sugen på dekalerna, men det är en personlig smaksak 🙂Håller med!
18 november, 2013 kl. 21:56 #262579Lindström
DeltagareHej på er.
Efter att ha läst era synpunkter och kommentarer så tog jag det mogna beslutet och köpte bilen. Känns fantastiskt att äntligen få åka boxer igen. Bilen gick bra förutom skivorna samt att bakdäcken var obalanserade. Kändes över 120. Eller så var det bakaxeln som höll på att lossna, det visar sig =)
Nu väntar en helg med byte av skivor, allhehanda vätskor och en genomgång av bilen. Blir nog en platta öl bosätta sig i verkstan. Har inte hänt på 8 år tror jag =)
Onsdag nästa vecka får jag hjälp av en bekant att kika på mappningen samt gå igenom bilen. Han har helt en del imprezor och pysslar med busbilar till vardags. Ska bli intressant att få höra hans dom. Vem vet, det kanske blir många långkvällar på verkstan här framöver.
Hur det än blir så ser jag det som såhär… Nu har jag fått en billig busbil. Alla pengar jag spenderar från och med nu lägger jag inte på bilen utan på min hobby…
Återkommer med frågor när jag lagt upp en gameplan för bilen.
Nån som vill kränga kompletta vinterhjul i lagom storlek i närheten till Västerås?
18 november, 2013 kl. 23:10 #262592Igge
DeltagareGrattis och välkommen tillbaka till boxerns underbara värld! d—0.o—b
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.