- Detta ämne har 18 svar, 1,945 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 11 månader sedan av Thornblom.
-
FörfattareInlägg
-
13 februari, 2016 kl. 17:14 #281027wave&smileDeltagare
Var o provkörde den bilen just idag, ägaren visste för det första inte riktigt vad han sålde för något verkar det som. Flertalet skavanker, lös stötfångare, sparar de “bästa” till sist, den gick ojämnt och helt enkelt absolut inte som en bil ska gå, samt något missljud vänster baksida.
Det var inget för mig som står utan garage kände jag men för den som har lite mer tid över, pengar & verktygen som behövs är ju inte det något stopp. (Behöver ju inte vara något större problem heller)
Är lite på jakt av en gt 2.0 jag också då ekonomin inte är den bästa, kan säga att det är mycket bil för pengarna (om man hittar en som är i bra skick). Skulle inte föreslå den bilen som förstabil till någon dock, det är trots allt mycket kraft och för en ovan förare kan det sluta illa. Om du inte kört mycket annat innan dess.
13 februari, 2016 kl. 17:23 #281026EmilSandeliusDeltagareTack så mycket för att du delade med dig av informationen du tagit reda på. Nu slipper åka dit och prova. Jag vill ja en så fräsch och bra bil som möjligt.
Ja kan ju inte säga att jag är erfaren direkt eftersom att jag bara är 17. Dock är det alltid jag som kör när jag ska någonstans med morsan eller farsan, så har de varit i ett år nu så de blir ju inte första gången jag sätter mig i en bil iallafall.13 februari, 2016 kl. 19:35 #281028wave&smileDeltagareTack så mycket för att du delade med dig av informationen du tagit reda på. Nu slipper åka dit och prova. Jag vill ja en så fräsch och bra bil som möjligt.
Ja kan ju inte säga att jag är erfaren direkt eftersom att jag bara är 17. Dock är det alltid jag som kör när jag ska någonstans med morsan eller farsan, så har de varit i ett år nu så de blir ju inte första gången jag sätter mig i en bil iallafall.Jag är 20, snart 21, har kört trimmade moppar & ATV’s sen jag var runt 14, och därefter ett sjöhav av bruksbilar förutom min egna pärla till Corolla. Har sucktat mycket länge efter att få äga en sportigare bil och sen barnsben diggat subaru & gör de fortfarande. Till saken, håller på att spåra.. Jag satte mig för första gången i förarsätet på en bil med över 200hk (@impreza gt 2.0) och kan säga så mycket som så att jag tappade hakan en aning när jag brummade iväg. Ovana förvisso men du lär iaf inte bli deprimerad av att den går långsamt. Hoppas du hittar något finare än vad jag gjorde, verkar dåligt med GT’s -99 häromkring.
17 februari, 2016 kl. 16:03 #281019ThornblomDeltagareJag äger en Subaru GT -99 som har hållt sig i bra skick. Om du tror att den kommer vara slö så tror du helt fel! Som skribent ovan sa, du kommer tappa hakan första gången du laddar. Den är dessutom märkbart snabbare än WRX, speciellt än de som har samma motor (Bugeye). Den är lite mjukare i chassit än WRX, men det märks inte pga vikten. Om du tycker det är aktuellt kan du kolla på GF8orna (hatchback/kombi). De brukar vara mindre sönderkörda, och är dessutom lika snygga (fast på ett annat sätt). (Och nej, dom är inte långsammare 😀 ).
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.