› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Köpa GT igen!?
- Detta ämne har 13 svar, 1,736 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 9 månader sedan av
Palm.
-
FörfattareInlägg
-
21 april, 2007 kl. 21:00 #10190
Palm
DeltagareHej på er allihop, är nu billös igen och längtar tillbaks till imprezan, ”min” som jag köpte ny och sålde efter 2 år var ute på annons nyss men såldes igår tyvärr innan jag han lägga vantarna på henne ;(
Har hittat en annan i värnamo som ligger på blocket, ägaren verkar vara reggad i klubben men hittar inga inlägg i forumet, någon som vet något om bilen i fråga och vad ska man kolla extra på eftersom den är Ecutek chippad??
http://www.blocket.se/vi/11643202.htm?ca=16_s
Mvh Andreas – Kanske snart tillbaks på träffarna:-)
21 april, 2007 kl. 23:53 #112994.zip
DeltagareEcutek är inget chip utan det är bara en ny programvara till styrboxen.
Sen äre väl det vanliga man ska kolla efter på en bil som busas med (dvs drivlinan)Sedan står det Apexi-filter i annonsen. Vet inte om det är öppet eller panel filter. Om det är ett öppet filter så hade jag bytt tillbaka till panel pga luftmassemätaren.
Stora servicen är inte långt borta så förbered dig på ca 12k till
Måste även rätta lite i annonsen. I mina ögon ser det ut som 74f lack och inte 555 🙂Annars är det bara att köpa 🙂
//.zip
22 april, 2007 kl. 00:43 #112992Lt Dan
DeltagareÄsch. Köp en Legacy GT istället!
Vet en till salu …nr 2 i sverige…typ som den hära
http://i165.photobucket.com/albums/u71/speedzapp/DSC00750_2.jpg
http://i165.photobucket.com/albums/u71/speedzapp/DSC00764-2.jpgPM:a mig så kan jag förmedla köp…
/D
22 april, 2007 kl. 17:23 #112989Palm
DeltagareVar och tittade idag, blev besviken på skicket på den, står att den är handtvättad så man kan ju få för sig att den ska vara fin men icke, såg inte ut som att den var tvättad ordentligt de senaste 3 åren han ägt bilen. Sen framkom det att den led av laddtrycksvängningar med och lmm hade de bytt förra veckan med det hade inte hjälpt 🙁
Takluckan strulade, inredning var tokskiten, såg ut som det hade möglat i framstolarna x(
Kändes ok i chassi och drivlina men gjorde inga avacerade tester.
23 april, 2007 kl. 09:13 #112996rickey
DeltagareDå var det dig han nämde att du tittat på den innan, jag ringde till honom och han sa att allt var i bra skick på den förutom att det fanns en del stenskott i den..
Hur illa var skickat egentligen?
Jag ska åka och titta på den på fredag…
Vad menade du med att de hade bytt ”lmm”, luftmassemätare?
23 april, 2007 kl. 11:55 #112990Palm
DeltagareDå var det dig han nämde att du tittat på den innan, jag ringde till honom och han sa att allt var i bra skick på den förutom att det fanns en del stenskott i den..Hur illa var skickat egentligen?Jag ska åka och titta på den på fredag…Vad menade du med att de hade bytt ”lmm”, luftmassemätare?
Hej, jo enligt honom så hade den strulat lite det senaste och dom hade haft den på verkstad och bytt lmm, men ändå gick den inte riktigt utan hade laddstrycksvägningar på 4-5 växel. Jag provade aldrig så mycket, körde en kortare bit bara. Det sitter ett öppet Apexi filter på och det är väll inte helt bra kanske, fanns kvitto från JRM på mappningen som var gjord 2003 så den har gått ett tag med trimmet, 3″ system är katlöst så du måste mecka på orginalet för att gen ska gå att besiktiga med!
Farsan som är bilmekaniker vad med och han tyckte att den lät ”hårt” i motorn på vissa varvtal, ev beror det bara på avgasystemet då jag tyckte att min gammle ev lät så med vad jag minns men ska inte svära.
Tackluckan trilskades också, man fick knuffa till på den för att den skulle gå upp, den såg absolut inte tvättad mellen dörrar och i motorrummet ut på flera år, framsätena såg grönaktiga ut av skit eller mögel, stenskott på huven och allmänt matt i lacken.
Edit: Sitter 2 st nya däck på och 2 beg vilket enligt mig är förbjudet på en 4wd bil…….
/Andreas
23 april, 2007 kl. 13:37 #112993moken
DeltagareLaddtryckssvaj och i synnerhet på en ecutekad med standardladdtrycksstyrning brukar oftast vara lort i solenoiden, alternativt att man får modifiera solenoiden.
Fast det borde nästan gjorts hos JRM när den mappades så då borde det räcka med rengörning (förutsatt att det är den som strular)23 april, 2007 kl. 13:52 #112999Oblivion
DeltagareHur gör man lättast rent Soleniodein ?
Lite OT men.. Endå passande 😉23 april, 2007 kl. 15:30 #112995.zip
DeltagareAng laddtrycks svängningarna, är det inget som en Dawes device skulle kunna fixa då?
Men du gjorde helt rätt iaf. Man ska följa magkänslan när man köper bil, annars kan man ångra sig stort.
//.zip
23 april, 2007 kl. 15:46 #112997Hasse83
DeltagareDen som söker han skall finna.
Jag är stört nöjd med min bil. efter mycket letande och hittat några mindre fina objekt.Även funnits med i Automotor sport 🙂
Jag hade dock sönder min LMM efter en vecka. den var nog iofs redan paj men det var skumt då den var helt ny. fick kvitto. så jag bytte ut panelfiltret i boxen emot ett nytt omedelbums.
Antar att man inte får några extrak HK iaf och lite ljud tappar man ju men det är bättre ha en bil som håller än en som låter. Samt har ju ändå 3″
Ursäkta ”hoggandet” av tråden
23 april, 2007 kl. 21:14 #113000Addict
DeltagareTack för att jag slapp åka och kolla på den!
Har redan tittat på 5st riktigt slitna GT’s för runt 130 000kr… Finns det ingen fin kvar?
24 april, 2007 kl. 18:24 #112998Hasse83
DeltagareSynd att det finns många sunk objekt 🙁
Det är verkligen svårt hitta dem fina. jag slet som ett djur x(
25 april, 2007 kl. 13:36 #113001Niklas
DeltagareDe fina står i tryggt förvar i SSI medlemmarnas garage! 😀
25 april, 2007 kl. 14:24 #112991Palm
DeltagareDe fina står i tryggt förvar i SSI medlemmarnas garage! 😀
Skulle behållt min och aldrig sålt den;(
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.