SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Köpa Impreza GT -95?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #31338
    toffets
    Deltagare

      Hej!

      Funderar på att byta bil, min bil som är värd 35-40k mot en rostfri röd Impreza från 95.. kamrem nybytt, plus en massa andra småsaker gjorda.

      http://www.blocket.se/sodermanland/Subaru_impreza_gt_nybesiktad_EV_byte_50329744.htm?sa=1

      Är det någon som har några tankar om detta? finns ingen 95a på blocket så svårt att jämföra med..?

      TACKSAM för svar!:)

      #262138
      matte555
      Deltagare

        svårt att värdera den, vad är det för småfix han pratar om? rostfri låter ju för bra för att vara sant, nylackad fusklagad?? vem vet 😉

        vad har du för bil att byta mot? tänkte du själv få pengar imellan eller jämt upp mot gt´n?

        är den i fint skick så tycker jag den borde vara värd runt 30-35 iallafall

        #262140
        toffets
        Deltagare

          Har en Audi a6 2,7tq.. Ja jag hade väl tänkt att få nånting mellan iaf.. 🙂 hans far var tydligen bilmek och hade lagat de lilla som var i bakskärmarna, ska nog titta på den imorgon. Får se vad det rör sig om.. Hur är dom och få ur lite mer effekt ur, vet du det?

          Tack för svaret! 🙂

          #262137
          Adam K
          Deltagare

            Det är inte värt pengarna att trimma en GT, ffa inte en pre -99.
            Det finns en anledning till att STi’erna är dyrare: Allt är bättre, men prispåslaget är inte i närheten av vad det kostar att bygga en STi av en GT.

            #262139
            matte555
            Deltagare

              återkom gärna med vad du tyckte om bilen 🙂 vilken effekt tänker du? höja laddtrycket lite och montera 3″ avgas är ju simpelt men efter det börjar det kosta en del.

              #262136
              Adam K
              Deltagare

                Om du ska bortåt 400 så måste det mesta bytas,
                men om du håller dig innanför oe-delar så märker du skillnaden:
                Alu bärarmar fram, 4kolvsbromsar fram, bättre fjäderben, inte bättre IC, men hållbar gummislang till den istället för plastslangen, och vattensprut till IC, större spridare, större turbo, du kommer upp till och över 300 på dem istället för att bottna på 250-260, flödigare toppar, vassare kammar, ventilfjädrar och under bucket shims så motorn klarar 8000rpm, bättre OE koppling, tätare låda som ändå håller bättre, även om man kan göra drevsallad av både den och GT-lådan med originaleffekt. Dessutom med antingen dccd eller kraftigare diffbroms. Bromsad bakdiff.
                Motor och växellådsfästena är hårdare.
                Edit: Och bättre stakar och kolvar, fast det kompenseras kanske av att de gått hårdare under åren som gått.

                Och, just det, aluhuv åtminstone 97framåt, och kanske oe-vinge. Fjäderbensstag fram.

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.