SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Köpa lmm, vart, vad kostar dom, kan jag byta själv?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    brallor
    Deltagare

Hej

Ska köpa en ny lmm till min Sti -06

Vart köper man dom billigast?
      Behöver man köpa hela paketet eller bara sensorn ( låter som jag vet vad jag pratar om men det gör jag inte :D, har läst något om detta bara)
      Kan jag som är ovan att skruva byta detta själv?

Tacksam för svar
      Mvh Alexander

pettsun
      Deltagare

Sensorn är lättare att byta än att skifta till vinterhjul. Den sitter just efter luftrenaren. Sensorn sitter med två skruvar. Knäpp lös kontakten till sensorn och skruva sedan ur skruvarna, dra ut sensorn hur röret. Montera sedan nya. Har du en lysande motorlampa elle felkoder PGA trasig LMM så måste dessa raderas, har du inte grejer för det så åka till närmaste bilverkstad så fixar dem det. Har du nära till Luleå så kan jag radera dina koder.

Billigast men kanske inte alltid bäst är att gå in på Bildelsbasen.se och söka på artikelnr som står på din sensor och köp den som är nyast och har rullat minst.

brallor
        Deltagare

Tusen tack, bor dock i Växjö så det blir långt att åka 😉 blir att beställa en ny sådan och skruva dit den själv, sen får jag köpa en obd2 så jag kan nollställa felkoden, tack ännu en gång!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.