› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › köpa nya dubb, gatdäck
- Detta ämne har 4 svar, 1,300 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 8 månader sedan av
karlzzon..
-
FörfattareInlägg
-
6 december, 2010 kl. 16:12 #24697
knotan
Deltagaresatt typ nya hackapelitta på min bil för några veckor sedan.
är aludubb med fyrkantig hårdemtallspets.nu är dem inte alls lika fina längre, vägverket har ju tydligen nån typ av homosexuell böjelse för salt. å med min körstil så är det tydligen inget vidare 😡
alla dubb sitter kvar (eller ja typ 90% iallafall)
men hårdmetallspetsen är nedsliten till långt under halva värst är det fram där är jag snart nere i aluminiumet, medans bak är dem liite bättre,…
min fråga är nu, kan jag skaffa värre dubbar nånstans å pilla ut dem gamla å skjuta i nya med en skvätt dubbklister??
å isåfall vart får jag tag på bättre dubb.. dem får gärna vara olagliga i sverige, kommer köra en del på isen senare när det börjar bli dags å har tänkt köra sammma hjul som på gatan…
jag inser ju att dem inte lär siffa för evigt, men får ju gärna hålla greppet vintern ut, sen får jag väll ordna andra däck till nästa säsong…7 december, 2010 kl. 05:40 #214733Garagekungen
Deltagaresatt typ nya hackapelitta på min bil för några veckor sedan….
Inkörning på 50-100 mil innan man gasar… :rolleyes:
(brukar förbättra dubbens möjlighet till att sitta kvar)Men kör du på samma sätt som med 360´n så lär ingenting hjälpa…
😀 😀 😀12 december, 2010 kl. 14:16 #214735knotan
DeltagareInkörning på 50-100 mil innan man gasar… :rolleyes:
(brukar förbättra dubbens möjlighet till att sitta kvar)Men kör du på samma sätt som med 360´n så lär ingenting hjälpa…
😀 😀 😀INKÖRNING AV DÄCK 😮
50-100 mil så brukar jag ha få bytt redan till nya 😮ingen som vet hittar fasn inga vettiga dubb på ebay ens (eller så söker jag för dåligt)
hittar bara karataedubb till typ cross/4hjuling å skotrar , men alla dessa dubb är ju typ skruvdubb som kräver betyd,ligt mer gummi
😡15 december, 2010 kl. 20:49 #214734annala
Deltagaresatt typ nya hackapelitta på min bil för några veckor sedan.
är aludubb med fyrkantig hårdemtallspets.nu är dem inte alls lika fina längre, vägverket har ju tydligen nån typ av homosexuell böjelse för salt. å med min körstil så är det tydligen inget vidare 😡
alla dubb sitter kvar (eller ja typ 90% iallafall)
men hårdmetallspetsen är nedsliten till långt under halva värst är det fram där är jag snart nere i aluminiumet, medans bak är dem liite bättre,…
min fråga är nu, kan jag skaffa värre dubbar nånstans å pilla ut dem gamla å skjuta i nya med en skvätt dubbklister??
å isåfall vart får jag tag på bättre dubb.. dem får gärna vara olagliga i sverige, kommer köra en del på isen senare när det börjar bli dags å har tänkt köra sammma hjul som på gatan…
jag inser ju att dem inte lär siffa för evigt, men får ju gärna hålla greppet vintern ut, sen får jag väll ordna andra däck till nästa säsong…de måste ju vara nå fel på dina hjulvinklar. inte ens mina dubbar har slitits å då har de vart mkt lek på blankpolerad asfalt.
men att dubba om däck som de redan har setat dubb i brukar vara svårt nästan helt omöjligt då orginal dubben har format gummit runt om efter dubbkroppen tack vare värmen som bildas i däcket. ska man sen kompletreingsdubba så måste man ha minst 7 mm mönster samt solitgummi på 1 kvadrat cm runt dubben och med dagens däck är de så mkt sipningar så de finns inte plats att borra nya hål. så jag ger dig ett gott råd å införskaffa dig i ett par nya gummin sen tittar du över dina hjulvinklar.
Om det är hakka 4 du har så vet jag att dom hadde problem med dubben att dom gick av när dom kom ut på marknaden för ca 10 år sen. å är gummit 10 år då är de bara att kasera dessa då dom är på tok för hårda i gummit.
16 december, 2010 kl. 05:05 #214732karlzzon.
DeltagareHär finns skruvdubb!!!! http://maxigrip.se/
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.