SSC Allmänt snack Allmänt småprat Köpa nya wrx eller gammal sti?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
  • Författare
    Lefty
    Deltagare

vad sägs om en ny sti? 🙂 Jag har kört en PSE III å den bilen ska jag sikta in mig på om några år när priset börjar bli det rätta!Impreza GT is teh ####!!

Nja jag är lite allergisk mot dessa ”kassaskåp” No offence till alla dem som äger dessa nu 😉 Men vikten tar lite av udden när det gäller aktiv körning, vill ha en bil med bra hk/kg förhållande …

En STi 02 är ingen lättviktare heller!

Finnish
      Deltagare

Nja så mycket skiljer det sig inte i pris då nya modellen börja dala ganska kraftigt tycker jag.

Om Wiklundh säger man får en STi MY02 för c:a 200′ så skiljer det väl rätt mycket då en ny WRX MY06 har en prislapp på 299′, eller missförstår jag?

50 papp cirka om man handlar via ”rätt” kanaler 😉

FeA
        Deltagare

Nja så mycket skiljer det sig inte i pris då nya modellen börja dala ganska kraftigt tycker jag.

Om Wiklundh säger man får en STi MY02 för c:a 200′ så skiljer det väl rätt mycket då en ny WRX MY06 har en prislapp på 299′, eller missförstår jag?

50 papp cirka om man handlar via ”rätt” kanaler 😉

Då tycker jag inte att det är nåt att fundera på, 50 papp får du ju knappt en tvåhalva för om du skulle vilja slänga i en sån i 02’an 😉

Finnish
          Deltagare

Då tycker jag inte att det är nåt att fundera på, 50 papp får du ju knappt en tvåhalva för om du skulle vilja slänga i en sån i 02’an 😉

Njoäeaaa … Fan vet vad man ska göra 🙁 Två helt olika bilar från grund men man borde väl ta sig i kragen och provköra båda för att få en rimlig uppskattning om vad det handlar om. Är bara så såld på nya karossen! Men vill sammtidigt ha STI !! 😀 Och pengar till en sprillans STI finns inte då den där omtalade lottovinsten fortf uteblir ;(

Rallyrille
            Deltagare

Det är faktiskt betydligt mer körglädje i en STI.
              Sen att den är lite äldre.. det är ju bara att leta upp en i det skick du önskar!
              Jag köpte en STI-03 för ett halvår sedan, och är supernöjd!
              Effekten ”räcker”, skön växellåda och när du är framme bra bromsar!
              Man kan inte köra fort utan bra bromsar..!:7

Finnish
              Deltagare

Det är faktiskt betydligt mer körglädje i en STI.Sen att den är lite äldre.. det är ju bara att leta upp en i det skick du önskar!Jag köpte en STI-03 för ett halvår sedan, och är supernöjd!Effekten ”räcker”, skön växellåda och när du är framme bra bromsar!Man kan inte köra fort utan bra bromsar..!:7

Nej du har så rätt, tog slut på mina i sommras på ringen (gotland) fan va den banan käkar bromsar 😛

PS. och däck … ;(

Nyman
                Deltagare
                  Davve
                  Deltagare

Finns en sak som du ska tänka på oxå..Försäkringen 😉

Mitt råd är att inte köpa en ny bil.. Dom minskar KRAFTIGT i värde tyvärr.

Köp dig en fin välvårdad GT det är mitt råd.

Finnish
                    Deltagare

de här kanske vore nått?http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=15&topic_id=11594&mesg_id=11594&page=-= enough is enough =-

Jo jag har kastat ett öga på den tidigare, ser väldigt fin ut!

Nyman
                      Deltagare

den är riktigt fin… jag har sett den och åkt efter den (försökt alla fall;))

-= enough is enough =-

Twinturbo
                        Deltagare

Jag beställde en WRX kombi -06:a när det var dags att köpa en praktisk bil (pga av min lilla dotter). Volvo fanns inte ens med bland tänkbara val…

Bilen kommer nästa vecka, så tills dess får jag åka hemsk,liten Daewoo(lånebil) 🙁

Chewie
                          Deltagare

Finnish! var bor du?
                            Om du inte vet vad du vill ha så sätter man sig i bilen man vill ha och provkör! Enda sättet att bestämma sig om ekonomin e stadig och spikad.

Bor du nära GBG är det bara att komma förbi och provköra en STI 02 😀 😀

Chewie
                            Deltagare

Priset är nere i 190 000kr, men lägre blir det inte. Tycker du ska tänka på det 😀

SecretAgentMan
                              Deltagare

Köp fort…det är ohyggligt prisvärt.
                                Åk förbi Per på Trollspeed på vägen och lägg 10 lock på ecutek, och du har en dräpare för småpengar.

/J

Finnish
                                Deltagare

Finnish! var bor du?Om du inte vet vad du vill ha så sätter man sig i bilen man vill ha och provkör! Enda sättet att bestämma sig om ekonomin e stadig och spikad.Bor du nära GBG är det bara att komma förbi och provköra en STI 02 😀 😀

Heheh tackarför inbjudan! 🙂 Va nere i gbg under gårdagen men hade tyvärr fullspäckat schema … Men jag har sett att det står en 02:a hos fürsten och glänser, man kanske skulle ta sig en sväng förbi och klämma lite på´n 😀

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.