- Detta ämne har 11 svar, 2,208 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Fladric.
-
FörfattareInlägg
-
7 februari, 2012 kl. 10:43 #27641FladricDeltagare
Tja!
Min mor har blivit förtjust i min Legacy och vill nu ha en som vinterbil 😉
Hittade den här på en bilaffär i stan, är det nått man vågar sig på, vad kan vara felet tror ni? 🙂
Är medveten om att motorn måste ur men tänkte mer prismässigt, är reparationen inte allt för dyr kan det vara ett alternativ 🙂http://www.blocket.se/vasterbotten/Subaru_Legacy_2_5_GX_38327258.htm?ca=2&w=1
7 februari, 2012 kl. 13:26 #235999TimzzonDeltagaretopplockpackning eller kolvringar skulle jag gissa på. om det är kolvringar “måste” du dela på blocket 🙂 delar hittar du i england.
är den inte rostig så är det bara att slå till 😉7 februari, 2012 kl. 19:00 #235998LegacyLarsaKeymasterSe till och pruta ner priset en hel del bara, 30 papp för en trasig bil är mycket pengar..
/Larsa
7 februari, 2012 kl. 22:59 #236004FladricDeltagareJo, misstänkte nått liknande, om man gör jobbet själv borde man kunna komma undan hyfsat billigt 🙂
Jag kommer definitivt att försöka pruta om jag köper den, spelar ingen roll om den är fräsch, den är fortfarande trasig 😉
Har dock en gangande ide i bakhuvudet, att det vore lite kul att “stoppa i” en Legacy Turbo/Impreza GT motor i en sådan här Legacy! Frågan är ju bara hur mycket jobb det är med kabelhärva och mellanaxel/bakdiff och dylikt… 😛
8 februari, 2012 kl. 07:44 #236001TimzzonDeltagareDu behöver ta bort hela instrumentpanelen och byta kabelpiskan till motorn och sätta dit “laddstyrnings panelen”.
Det är inte svårt att ta bort panelen men jobbigt 😉
Växellådan är inte samma, den är klenare den som sitter i, en GT låda blir billigast för vad man får. Motorn tar du ifrån en impreza GT upp till -98, dom har ett elsystem som är lättare att få ner och funka 🙂8 februari, 2012 kl. 09:03 #236005FladricDeltagareOkej, tack för svaren, var ungefär så jag hoppades/trodde att det skulle vara 🙂 Får väl kolla upp vad som passar och inte lite mer noggrant så man inte lurar sig själv 😉
Men om det stämmer betyder ju det att den här skulle vara ganska lämplig som donator om bygget blir aktuellt 🙂http://www.blocket.se/alvsborg/Subaru_Impreza_GT_objekt_38520498.htm?ca=2&w=3
Förutsatt att drivlina och motorstyrning är hel 🙂
8 februari, 2012 kl. 10:07 #236000TimzzonDeltagareJag säger “Go for it”! 🙂
Det blir mycket lättare om du skulle få tag i en hel bil att ta allt ifrån, motor, växellåda, bromsar mm. Det kommer också underlätta enormt vid reggning om du kan säga vilken bil det kommer ifrån 🙂
Sådana här ombyggnationer finns det gott om på RSLC 😉8 februari, 2012 kl. 10:43 #236003TomKDeltagareOkej, tack för svaren, var ungefär så jag hoppades/trodde att det skulle vara 🙂 Får väl kolla upp vad som passar och inte lite mer noggrant så man inte lurar sig själv 😉
Men om det stämmer betyder ju det att den här skulle vara ganska lämplig som donator om bygget blir aktuellt 🙂http://www.blocket.se/alvsborg/Subaru_Impreza_GT_objekt_38520498.htm?ca=2&w=3
Förutsatt att drivlina och motorstyrning är hel 🙂
Det är väl den här va?
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=901428 februari, 2012 kl. 11:34 #236006FladricDeltagareJo, jag tycker också att det är en snygg modell,därför jag blir sugen 😉
Ja, då får man ju allt man kan tänkas behöva i ett paket 🙂
Har sett att det är endel som gjort samma konvertering, ska kolla lite mer noga där!Det verkar vara samma bil ja, han skriver i blocketannonsen att den säljs hel med här verkar den ju säljas i delar :confused:
12 februari, 2012 kl. 21:52 #236007FladricDeltagareHittade den här tråden bland andra mycket intressanta trådar om konverteringar 🙂
Det verkar ju som att det största jobbet ligger i att få till kabelhärvan 🙂 Säger dock inte att det andra mekaniska är lätt men det verkar ju som att det mesta från en GT ska passa i en Legacy av motsvarande årsmodell 🙂
EDIT: Hittade nyss denna tråd! Är nästan en komplett bygginstruktion med bra saker att tänka på till både det mekaniska och kabelhärvan!
http://www.modified.com/tech/0403scc_subaru_gbd_wrx_engine/index.html
Man kan ju inte bli annat än sugen på att försöka sig på en konvertering! 😉
13 februari, 2012 kl. 17:03 #236002TimzzonDeltagareRent fysiskt så passar allt bolt-on 🙂
Det jobbigaste är som sagt kabelhärvan, det mekaniska är bara att byta ut.Skulle själv vilja göra en konvertering av en Gen 2 sedan nån gång 😀
17 februari, 2012 kl. 08:50 #236008FladricDeltagareJa, sjukt smidigt 😉
Jo, lär ju bli ett jävla terapijobb :pDet är också en frän kaross, speciellt om det är en sedan för de är inte så vanliga 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.