SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt köpa sti -08>

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    immortaltechnique
    Deltagare

Hallå, jag har börjat gå i tankarna om att köpa en Sti hatchback 08-09.. Finns det något speciellt man ska kolla på dom innan köp?

Rätta mig om jag har fel, men har för mig att det var något problem med styrsystemet original i dem? (För lite soppa eller hur det nu var).

När ska kamremmen bytas? och ungefär vad går en service på för dem?

Joakimgabrielsson
      Deltagare

Hallå, jag har börjat gå i tankarna om att köpa en Sti hatchback 08-09.. Finns det något speciellt man ska kolla på dom innan köp?

Rätta mig om jag har fel, men har för mig att det var något problem med styrsystemet original i dem? (För lite soppa eller hur det nu var).

Har läst om folk som bytt motor två gånger på dessa. Jag själv har fått kolvras på min ej25. Är väl mer eller mindre en garanti på 2,5an. Köp en med smidd motor eller köp en 05 ist. Det blir fruktansvärt dyrt när det väl händer. Pratade med en fd detta autotech-subaruguro i veckan och han sa att de fått byta många motorer på dessa i den verkstaden han jobbar nu. Och även flera STI-Racing redan. Köpte en vevaxel från en kolvrasad 2011 igår!! Den hade gått 1000 mil.

andreaswrx
        Deltagare

är motorn uppdaterad från början så är det lungt på den fronten, annas kan motorn ligga skadad om den gått x antal mil med gamal uppdatering
          annas går det på makinskadeförsäkringen om bilen inte gått för långt,

10000 mil på kamrem, jag har bara haft dom fra servicarna på min,

immortaltechnique
          Deltagare

Hmm, okej. men det brukar väl finnas dokumentation på när det är gjort isåfall?

Är det kolvarna som är det svaga i dessa, som i alla 2.5 liters?

andreaswrx
            Deltagare

Hmm, okej. men det brukar väl finnas dokumentation på när det är gjort isåfall?

Är det kolvarna som är det svaga i dessa, som i alla 2.5 liters?

japp jag har intyg från subaru när det är gjort! du kan få att mailat om du vill se hur dom ser ut

Kolvarna blev dåliga pga felmappning från fabrik

immortaltechnique
              Deltagare

okej, då kom jag ihåg rätt trots allt 🙂

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.