Jag funderar på att köpa en Subaru Legacy -92 (ej turbo) med trasig fördelningslåda. Vågar man göra det eller är det jättedyrt att laga det? Måste man lämna in det eller kan man göra det själv om man är van meck? Finns det några sprängskisser/verkstadshandbok till denna modell?
Skulle vara skitshysst att få svar på dessa frågor så man äntligen kunde få sig en fyrkrafsare nån gång!!
Tja!? Dyrt för en bil som kanske är värd 30-40 tusen är väl typ 15 tusen, tänkte på att man kanske kan fixa själv för några tusen eller köpa beg eller nåt liknande? (så man slipper lämna in till nån verkstad)?
Du kanske inte förstår hur jag tänker men det jag menar är så jag inte köper något som jag sedan inte reder ut.
Komplett låda till den kan man nog hitta för en bit under 15′ – att ge sig på att byta fördelningslåda är inte helt simpelt om man inte vet vad man gör – sedan kan man ju fråga sig vad som hänt, och om det spridits skrot i resten av lådan.
Hallå, jorå då e jag med.
Har du kollat med skrotarna vad delar kostar?
Sedan är ju frågan vad du har i form av resurser
med lokal, verktyg, mekhjälp och inte minst tid.
Får du tag i delar enligt din budget och har
övriga förutsättningar så.
Vet du med säkerhet att det bara är fördelningslådan?
Ser den ut som en vanlig turbolåda (och det är jag till 99,9999% säker på) så är den integrerad i lådan – den sitter bultad i bakkant av växellådshuset.
Problemet om något gått i bitar är att fördelningslådan delar olja med resten av växellådan.