SSC Annonser Köpes – Delar Köpes STI IC! Panik!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Mumin
    Deltagare

Som rubrik lyder behöver jag en sti ic som passar ner i GTn.

Om ni har kan jag skicka måtten och se om det stämmer.

Ända som är kvar sen är det mappning!

Har en sti ic men för stor för min bil kan byta rakt av om någon vill ha större sti ic 🙂

griml0ck
      Deltagare

Det går att få dom att passa. Du behöver ett y-rör från en new age om jag kommer ihåg rätt. Furstenhoff har gjort det där förrut om du bor nära stockholm.

Mumin
        Deltagare

Nej min ic går inte. Du tar y rör från gt flyttar till Sti ic sen tar du ena Sti fäste och monterar. Svindel hjälper mig och han har Sti ic på sin. Min är dock större.

adam.b.w
          Deltagare

jag lovar dig att du kan få den att passa jag fick ner min bamse ic med lite lirkande och en del svordomar. så de går bara du har tålamod

timpO
            Deltagare

Tråkigt läge du hamnat i, min motor står på stativ för tillfället och lär stå där ett litet tag till. Om min STI -06 ic skulle passa din GT så skulle du kunna låna den alternativt köpa den då jag endå ska byta upp mig.

(nu vet jag inte om den är lika stor som den du har nu men lika bra att erbjuda sig)

Mvh

Sjögren Racing
              Deltagare

Jag har en från en STI JDM -03:a liggandes.

Mumin
                Deltagare

Kanske har köpt en från kvarnis. ska dock skicka måtten till honom och see att det är rätt.

Svindle
                  Deltagare

Det finns då åtminstone två olika storlekar av STI TMIC på bilar mellan 01-07

Vad jag kunnat mäta mig till så är samtliga mått identiska förutom cellpaketets längd, alltså mellan gavlarna samt sidofästernas placering.

Båda varianterna går säkerligen att montera, men den som passar bäst på en GT/GC8 är den med ett cellpaket som mäter 170mm mellan gavlarna. Det går även att montera vissa fjäderbensstag ihop med denna IC men det är tight.

Den andra varianten mäter 185mm mellan gavlarna och går nog också att få dit på en GT/GC8 men kräver fler svordomar och fjäderbensstag är nog bara att glömma med denna om man inte har helt stumma motorfästen.

Trodde den större modellen satt på JDM bilar men verkar även gå att finna på svensksålda ex

Kanske finns fler varianter/skillnader i TMIC djungeln, någon som har koll?

Mumin
                    Deltagare

Tack Andreas! Så det är 170mm cell paketet jag är ute efter. Spring och mät och återkom dom som är sugna på att sälja 😉

Mumin
                      Deltagare

Om någon som ska till stroträffen kan andreas kontroll mäta samt ta med hem!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.