› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Köphjälp
- Detta ämne har 12 svar, 1,184 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 5 månader sedan av
Christian S.
-
FörfattareInlägg
-
8 september, 2013 kl. 19:07 #31015
mulle76
DeltagareHej
Aldrig ägt nån impreza, men nu är ja sugen, har lite dålig koll på modellerna, tänkte ha den att åka bana och is med. Vad ska jag leta efter?Hur står sig imprezan på bana mot typ en m3a?
Tacksam för hjälp
/Thomas
8 september, 2013 kl. 19:24 #260474Snilsson
DeltagareDet finns ett par olika Imprezor genom åren, vad har du för budget och vad är du ute efter? Att smiska bana?
8 september, 2013 kl. 21:10 #260477mulle76
DeltagareJa det blir bana på vid barmark och is på vintern….
Vill inte lägga en förmögenhet eftersom den bara ska användas till lek9 september, 2013 kl. 07:27 #260467TKarlsson
DeltagareTror en m3:a är ett bättre val för dig i så fall. Det är lite meck innan imprezan blir snabb på bana.
Fast du kör ju cirklar runt den på isen på vintern.
9 september, 2013 kl. 16:51 #260472kingo
Deltagaresant. eller köp en som är redan banpreppad, som min type ra till salu här. men tänk också på att subaruklubben har inte varit med i bankartellen i år, då är det mindre tillfällen att köra subaru på banan med klubben.
9 september, 2013 kl. 17:20 #260475zoookey
DeltagareSka du köra bana köp en som är nyrenoverad motor iaf
9 september, 2013 kl. 19:41 #260470t1hero
DeltagareHårt förenklat: Regnar det så ser du m3orna i backspegeln (GT2 Porscharna också). En lätt trimmad STI åker jämt med en väghållningsuppgraderad och lättad men otrimmad E36. Skall du åka ifrån en E46 krävs dyra motorförbättringar (eller övertag i förarkvalitet)
Subaruns fördel är fyrhjulsdriften och att den tål rejäla prestandahöjningar utan kostsamma uppgraderingar. Nackdelen är att motorn sitter framför framaxeln, det går inte att göra så mycket åt.
9 september, 2013 kl. 20:37 #260469Vince
KeymasterTror en m3:a är ett bättre val för dig i så fall. Det är lite meck innan imprezan blir snabb på bana.
Fast du kör ju cirklar runt den på isen på vintern.
Har iofs piskat M3 e46 med 360 hk på superstage med en hel original new age STI d—0.o—b…..på ”stora” bana så visst är inte impreza direkt någon raket och det mest p.g.a. vikten skulle jag säga men med enkla chassiuppgraderingar och ett steg 1 så är jag rätt säker på att man håller jämna steg eller t.o.m. piskar M3 där med. Imprezan är dessutom en mer allround bil. Ska du rejsa motorväg är däremot impreza helt fel bil.
10 september, 2013 kl. 04:35 #260473adam.b.w
DeltagareTja köper du tex en type r eller ra å trimmar den lite lätt lär du åkabfrån en e46 lätt på bana. Jag hlider ju förbi en e46 med min utan stööre bekymmer med min gt 323hk på motorväg 100 – 200
10 september, 2013 kl. 15:52 #260471t1hero
DeltagareJämfört M3 tycker jag att jag lider i apexhastighet (men det kan ju vara sunkig camber / utsliten väghållning, men jag tror det är viktfördelningen) och ax över 150km/h (som jag skyller på bilens väl tilltagna luftintag).
Apexhastigheten är det enda, i övrigt är jag snabbare både in och ur kurvorna.Jag axar ungefär jämt med en Audi s5 (333hk) upp till 140km/h men sedan segar den iväg (ungefär = dsg lådan vinner några meter varje växling)
10 september, 2013 kl. 18:31 #260476zanoii
DeltagareAudi s5 (333hk)
…och tjänstevikt på 1820 kg.
20 september, 2013 kl. 20:36 #260478mulle76
DeltagareOk tacksam för tipsen!!!
Kan detta vara nåt för mig?http://mobil.blocket.se/vasternorrland/Subaru_impreza_STI_forst_till_kvarn_48235571.htm?ca=11&w=3
21 september, 2013 kl. 09:29 #260468Christian S
Deltagarehttp://www.blocket.se/vasternorrland/Subaru_impreza_STI_forst_till_kvarn_48235571.htm?ca=11&w=3 så man slipper komma till mobil sidan.
tja, beror ju lite på vad man är ute efter.
om man tittar på den här bilden http://cdn.blocket.com/static/0/images_full/03/0334749667.jpg så verkar det sitta en bur i bilen. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.