Behöver köpa en ny koppling till min STi 06 efter ett ras härom veckan, bilen är lite smått optimerad till 320hk/450nm och jag går i tankarna om man skulle ta och köpa någonting mer tåligt. Använder bilen och pendlar med och även om tanken är att köra bana i sommar så måste den vara körbar inne i stan också.
Min fråga är då om någon här på forumet har någonting att rekommendera, vad kör ni med och varifrån handlar ni till förmånliga priser?
Jag ställde samma fråga här tidigare, fick tips om ”exedy pink box” som jag köpte. Ska palla 400bhp och vara snäll att köra med. Däremot kan jag inte säga något om den då den fortfarande ligger i kartong…. Köpte via lateralperformance.co.uk
Tack för svaren, ungefär hur lång leveranstid/ leveranskostnad var det? Har inga större erfarenheter med utlandsleveranser nämligen, finns det något prisvärt alternativ att tillgå här i Sverige?
Exedy pink box ska väl enligt specsen palla mer än jrms stage 1 koppling eller har jag fel? Flera tusen billigare inkl frakten =) Tror jag gav 4500kr för frakt och allt från lateralperformance. 1 veckas lev.tid ung
Jag hittar ingen info om nm… bara att den ska palla 400bhp. Det verkar ju som att pink box är en variant på stage 1, så finns det en silver box också. Om det är en standard stage 1 precis som jrm säljer vågar jag inte svara på än. Ska googla vidare.
Jag tänkte köra på std svänghjul nu men kanske hinner köpa det innan kopplingen åker på, org börjar slira mer och mer =(
Jag är också ute efter en ny koppling, men vet inte vilken jag ska välja till min impreza WRX 95:a, någon som kan länka en vettig koppling. Bilen ligger nu på runt 350 hästar.
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.