› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Koppling 500nm+
- Detta ämne har 12 svar, 1,588 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 1 månad sedan av
Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
12 oktober, 2010 kl. 10:39 #24334
Pirre
DeltagareKopplingen börjar slira på 3-4an nu så blir väl dags för byte. Har en Exedy Stage 1 nu. Tips på ”snäll” koppling för 500nm+? Exedy stage 2? Hyper single?
Bilen i fråga är en GT -00. 378/493nm PPG drevsats mm. Bilen körs dagligen sommartid
/ Henke
12 oktober, 2010 kl. 10:43 #211977Steewe
DeltagareTa en titt på ACT. Dollarn ligger under 7 kr så USA kan vara en lönsam chansning (om man slipper tullen).
Stefan
12 oktober, 2010 kl. 10:45 #211982Jocke.T
DeltagareJag är också på jakt efter en lite slitstarkare koppling…
Steewe# Vet du något företag i staterna som säljer ACT?12 oktober, 2010 kl. 10:52 #211978Steewe
DeltagareJag är också på jakt efter en lite slitstarkare koppling…
Steewe# Vet du något företag i staterna som säljer ACT?Den här beställde jag häromdagen till en polare: Kopplingen passar STi -04 till -08:
Tål en hel del enligt ACT (ca770 nm). Gick på 5050 kr inkl frakt, men tull och moms är alltid ett lotteri..
/Stefan
12 oktober, 2010 kl. 13:47 #211972Kvarnis
DeltagareNågra men…
Den där kopplingen kräver 6-petad låda+svänghjul
Ska kopplingen hålla för +500bhp/500nm och vara snäll att köra är det nästan ett måste att skaffa twin plate.
Frågan är ju vad man har för planer med bilen och vilekn motor man har, 2.0l liter funkar organiska kopplingar men om du börjar bli strokat och högre volym så bör man nog starkt funera på en twin plate.
/Kvarnis
12 oktober, 2010 kl. 14:10 #211979Steewe
DeltagareMig veterligen har STi -04 till -08 6 petat. 🙂
12 oktober, 2010 kl. 14:22 #211974Pirre
DeltagareKvarnis- Jag kör en 2 liters och inga planer på stroka. Dock skall det i sprut mm och ladda på MD321án lite mer =). Stage 1 är riktigt lättkörd men frågan är ju om den pallar kommade effekt/vrid……
12 oktober, 2010 kl. 15:50 #211980Steewe
DeltagareAlla newage STIer har det. 🙂 2001->
Men Pirre hade ju en GT med PPG drevsats i lådan. 😉
Svaret var menat till Jocke.T, därav Quote’n av hans inlägg…
12 oktober, 2010 kl. 16:39 #211973Kvarnis
DeltagareMig veterligen har STi -04 till -08 6 petat. 🙂
Jo, men han åker en GT med en PPG sats så den kopplingen lär ju inte funka lr hur ?
Iofs så kan man få det att funka om man vill med det är inget jag rekommenderar.Om Pirres misssförstått det hel kunnde det bli lite fel 😉
Även om du svarade på Jockes inläggFinns även ACT till 5 petade lådor, undvik sinter om du inte vill få enklart intressantare kör upplevelse 😀
12 oktober, 2010 kl. 18:14 #211981Steewe
DeltagareJo, men han åker en GT med en PPG sats så den kopplingen lär ju inte funka lr hur ?
Iofs så kan man få det att funka om man vill med det är inget jag rekommenderar.Om Pirres misssförstått det hel kunnde det bli lite fel 😉
Även om du svarade på Jockes inläggFinns även ACT till 5 petade lådor, undvik sinter om du inte vill få enklart intressantare kör upplevelse 😀
Nej den kopplingen till en 5-pet kan bli problem, därför jag skrev STi -04 till -08. 🙂
Ajja, nu lär det inte bli några missförstånd iaf.
12 oktober, 2010 kl. 18:27 #211983Jocke.T
DeltagareDen här beställde jag häromdagen till en polare: Kopplingen passar STi -04 till -08:
Tål en hel del enligt ACT (ca770 nm). Gick på 5050 kr inkl frakt, men tull och moms är alltid ett lotteri..
/Stefan
Jag tackar för det! Det var precis ett sånt svar jag sökte 🙂
Edit: Jag hoppas på en effekt runt 400-450hk och absolut inte mer än 770nm när jag är klar efter vintern 😉
12 oktober, 2010 kl. 19:15 #211975Pirre
DeltagareDet e lugnt boys. Jag är med på att det skiljer på dessa. 😉
Vill ju inte ha av/på koppling..
Exedy stage 2..någon som kör med den? Borde ju vara snäppet starkare än Stage 1 men som sagt finns ju några här… http://www.exedy.co.uk/index.php?main_page=index&my_page=sports
Om man kollar ACT jänkarna har ju inte GT´n men WRXén 5pet är samma lika? Då finns det ju en del kul
http://www2.advancedclutch.com/products/clutchkits.aspx12 oktober, 2010 kl. 20:27 #211976Fricke.w
DeltagareJa ska vell vara samma lika till alla 5vxl, lika så till 6vxl oberonde av motorvolym, såg kvarnis inläg i ett annat koplings inläg 🙂
Dena har jag köpt till min bil, dock 6 petade varsionen, om de är en av och på kopling för vell framtiden visa, då jag inte fåt i motorn än 🙂 men läste något inläg om den här koplingen vil jag minas, och den var då helt okej enligt killen som hade den på sin bil i alla fall.
http://www.extremepsi.com/store/customer/product.php?productid=17560&cat=253&page=2&veh=Subaru WRX/STi 02-07
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
