› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Koppling kass???
- Detta ämne har 12 svar, 1,067 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 2 månader sedan av
Perra.
-
FörfattareInlägg
-
3 april, 2004 kl. 08:29 #2463
MittX
DeltagareJa som sagt är lite nervös just nu…
va i stan och drog nåra strög och man kör la inte helt lugnt en sådan dag kanske så körde la rätt hårt en stund och sen va inne på MCDonals ett tag och just då kommer en in och undrar vems imprezan är och ja som sagt han hade en integra..tänkt drar han lätt: NU te problemet!!!!: kom te ett rödljus d blir grönt släpper upp kopplingen hör att nått är fel motorn varvar mer än va den går frammåt (drar nästan integran som va chippad) Slänger i 2:an varvar lika mö där me..och då kommer den välkända lukten ja brukar ha i 245:an och den går inte ta fel på LAMELL!!!!!!!den slirar inte på högre växlar i låg hastighet heller…..
en GT -00 ekuTek2 i den och släpper man upp sakta och sen drar iväg gärnet typ kanske i 10km/h slirar den inte ju…är d kopplingen som gått? och va F*N går en sådan på???
;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(
3 april, 2004 kl. 13:58 #52198Imp
Deltagareom jag fattat vad du skrev skulle det vart enklare 🙂
3 april, 2004 kl. 14:23 #52206Rogga
DeltagareRiv ner lådan och titta, men mest troligt är det nog så!!
Ring runt å kolla priser det kan vara lönande..Rogga ”Kombimaffian”
3 april, 2004 kl. 15:22 #52200MittX
Deltagaremen kan d inte vara lamellerna som är kassa då??
3 april, 2004 kl. 15:24 #52201MittX
Deltagare>om jag fattat vad du skrev skulle det vart enklare 🙂
ja den luktar lamell när man drar gärnet från 0…. den varvar mer än va den går frammåt!!!
3 april, 2004 kl. 15:32 #52199nisse
Deltagareprecis som rogga sa, riv ner och kolla. Är lamellen dåliga så byt.
4 april, 2004 kl. 01:39 #52207Reaperman
DeltagareNär min koppling gav sig så märktes det bäst på 4an när turbon började dra.
Testa att köra från 60km och gasa på med 4an, drar varvet iväg utan att det händer något kan det ju vara kopplingen.4 april, 2004 kl. 09:05 #52202MittX
Deltagare>När min koppling gav sig så märktes det bäst på 4an när
>turbon började dra.
>Testa att köra från 60km och gasa på med 4an, drar varvet
>iväg utan att det händer något kan det ju vara kopplingen.Har testat d….det bara slirar när ja drar på för fullt från 0… 1 och 2:an
🙁4 april, 2004 kl. 09:27 #52196SecretAgentMan
DeltagareDå gör du något fel i starten.
Börjar den slira på 1:an så blir det absolut inte bättre av att skicka i 2:an och ge full gas.
Standardkopplingar och värme = Bad Thing ™.
Släpp upp kopplingen lite snabbare (kliv inte av den bara), och hitta rätt startvarv.
Övning ger stora reparationsräkningar. 😀
/J
4 april, 2004 kl. 10:27 #52203MittX
Deltagareasså..får la ut och testa då..är lite lite nOOb på fronten kanske… får la ut och testa lite ida igen lite blött nu me….
men tackar om det är d som är fel 🙁
4 april, 2004 kl. 11:30 #52205FRBxxx
DeltagareTesta inte för mycket bara…..
Då har du garanterat ett kopplingsbyte på halsen sen…. 😉4 april, 2004 kl. 13:57 #52204MittX
Deltagare>Testa inte för mycket bara…..
>Då har du garanterat ett kopplingsbyte på halsen sen….
>;-)jo d kan du haja på…. men man är så jävla känslig nu när man tror att nått är paj..tror att minsta lilla oväsen är nått så bilen kommer rasa
4 april, 2004 kl. 16:51 #52197Perra
DeltagareEftersom jag hade STORA problem att förstå vad du har skrivit och framförallt menat med ditt första inlägg så tog jag mig friheten att försöka ”översätta” din text. Om jag har missförstått något så får du gärna säga till men så här TROR jag att du menade:
Översättningen:
När jag släpper upp kopplingen så hör jag att något är fel. Motorn varvar mer än vad bilen går framåt. Lägger i 2:an, varvar lika mycket på den växeln också, och då kommer den välkända lukten som inte går att ta fel på; BRÄND LAMELL!Den slirar inte på högre växlar i låg hastighet heller.
Jag har en GT -00. Det sitter en ekuTek2 i den. Släpper man upp kopplingen sakta och sen drar iväg järnet kanske i 10km/h slirar den inte ju…Kan det vara kopplingen som gått sönder? Och i så fall, hur mycket kostar en ny sådan?
;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(
Trots att jag försökte översätta texten så fattar jag inte allt. Jag tror i och för sig att din koppling är kokt men riv ner den o kolla så du blir säker.Mvh Perra
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.