SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Koppling kass???

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2463
    MittX
    Deltagare

      Ja som sagt är lite nervös just nu…
      va i stan och drog nåra strög och man kör la inte helt lugnt en sådan dag kanske så körde la rätt hårt en stund och sen va inne på MCDonals ett tag och just då kommer en in och undrar vems imprezan är och ja som sagt han hade en integra..tänkt drar han lätt: NU te problemet!!!!: kom te ett rödljus d blir grönt släpper upp kopplingen hör att nått är fel motorn varvar mer än va den går frammåt (drar nästan integran som va chippad) Slänger i 2:an varvar lika mö där me..och då kommer den välkända lukten ja brukar ha i 245:an och den går inte ta fel på LAMELL!!!!!!!

      den slirar inte på högre växlar i låg hastighet heller…..
      en GT -00 ekuTek2 i den och släpper man upp sakta och sen drar iväg gärnet typ kanske i 10km/h slirar den inte ju…

      är d kopplingen som gått? och va F*N går en sådan på???

      ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

      #52198
      Imp
      Deltagare

        om jag fattat vad du skrev skulle det vart enklare 🙂

        #52206
        Rogga
        Deltagare

          Riv ner lådan och titta, men mest troligt är det nog så!!
          Ring runt å kolla priser det kan vara lönande..

          Rogga ”Kombimaffian”

          http://www.impreza.nu/ssi2/expo/ssi711

          #52200
          MittX
          Deltagare

            men kan d inte vara lamellerna som är kassa då??

            #52201
            MittX
            Deltagare

              >om jag fattat vad du skrev skulle det vart enklare 🙂

              ja den luktar lamell när man drar gärnet från 0…. den varvar mer än va den går frammåt!!!

              #52199
              nisse
              Deltagare

                precis som rogga sa, riv ner och kolla. Är lamellen dåliga så byt.

                #52207
                Reaperman
                Deltagare

                  När min koppling gav sig så märktes det bäst på 4an när turbon började dra.
                  Testa att köra från 60km och gasa på med 4an, drar varvet iväg utan att det händer något kan det ju vara kopplingen.

                  #52202
                  MittX
                  Deltagare

                    >När min koppling gav sig så märktes det bäst på 4an när
                    >turbon började dra.
                    >Testa att köra från 60km och gasa på med 4an, drar varvet
                    >iväg utan att det händer något kan det ju vara kopplingen.

                    Har testat d….det bara slirar när ja drar på för fullt från 0… 1 och 2:an
                    🙁

                    #52196
                    SecretAgentMan
                    Deltagare

                      Då gör du något fel i starten.

                      Börjar den slira på 1:an så blir det absolut inte bättre av att skicka i 2:an och ge full gas.

                      Standardkopplingar och värme = Bad Thing ™.

                      Släpp upp kopplingen lite snabbare (kliv inte av den bara), och hitta rätt startvarv.

                      Övning ger stora reparationsräkningar. 😀

                      /J

                      #52203
                      MittX
                      Deltagare

                        asså..får la ut och testa då..är lite lite nOOb på fronten kanske… får la ut och testa lite ida igen lite blött nu me….

                        men tackar om det är d som är fel 🙁

                        #52205
                        FRBxxx
                        Deltagare

                          Testa inte för mycket bara…..
                          Då har du garanterat ett kopplingsbyte på halsen sen…. 😉

                          #52204
                          MittX
                          Deltagare

                            >Testa inte för mycket bara…..
                            >Då har du garanterat ett kopplingsbyte på halsen sen….
                            >;-)

                            jo d kan du haja på…. men man är så jävla känslig nu när man tror att nått är paj..tror att minsta lilla oväsen är nått så bilen kommer rasa

                            #52197
                            Perra
                            Deltagare

                              Eftersom jag hade STORA problem att förstå vad du har skrivit och framförallt menat med ditt första inlägg så tog jag mig friheten att försöka ”översätta” din text. Om jag har missförstått något så får du gärna säga till men så här TROR jag att du menade:

                              ***************
                              Översättningen:
                              När jag släpper upp kopplingen så hör jag att något är fel. Motorn varvar mer än vad bilen går framåt. Lägger i 2:an, varvar lika mycket på den växeln också, och då kommer den välkända lukten som inte går att ta fel på; BRÄND LAMELL!

                              Den slirar inte på högre växlar i låg hastighet heller.
                              Jag har en GT -00. Det sitter en ekuTek2 i den. Släpper man upp kopplingen sakta och sen drar iväg järnet kanske i 10km/h slirar den inte ju…

                              Kan det vara kopplingen som gått sönder? Och i så fall, hur mycket kostar en ny sådan?

                              ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

                              ******************
                              Trots att jag försökte översätta texten så fattar jag inte allt. Jag tror i och för sig att din koppling är kokt men riv ner den o kolla så du blir säker.

                              Mvh Perra

                            Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.