SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Koppling STI

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    pannan
    Deltagare

Har lite funderingar på att byta koppling på bilen till något bättre. Förslag på märke och vad man skall ha vore tacksamt. Har kikat lite på exidy kopplingar och svänghjul men de är lite för dyra. Vill inte ha sinter.

mvh
      J

SecretAgentMan
      Deltagare

Standard verkar ju fungera kanon i mr Blacks kärra, stående starter och allmänt gediget användande, och inte strular den?

Problemet är att skall den tåla mer vrid kommer den bli mindre kul att köra (aggressivt ingrepp, o-vilja att slira, etc), undantaget verkar vara kopplingar med flera lameller…men de kostar å andra sidan rätt friskt.

/J

pannan
        Deltagare

Jag tycker bara det luktar bränd koppling om min oavsett om jag är försiktig i starterna eller är aggresiv, spelar ingen roll hur jag behandlar bilen 🙂

Sedan när det blir lite mer effekt under vintern behöver jag nog se över kopplingen.

mvh
          J

Kvarnis
          Deltagare

SPEC stage2 funkar kalas och är billig 🙂

Sen beror det lite på hur mycket du slirar

Krigge
            Deltagare

Min funkar kanon efter 500 mil med Bpu-kit.

Manu_Sti
              Deltagare

Jag har byt min koppling till en HKS GD Max, den är jätte bra, min original var helt slut efter en säsong, den som jag har nu är en race koppling med fjädrar så att man kan fortfarande köra i stan med…

syke
                Blockerad

Jag har byt min koppling till en HKS GD Max, den är jätte bra, min original var helt slut efter en säsong, den som jag har nu är en race koppling med fjädrar så att man kan fortfarande köra i stan med…

Och den skramlar sådär fint :7

Grusdraparn
                  Deltagare

Någon som har erfarenhet av denna koppling?
                    http://www.grahamgoode.com/subaru/parts.php?nav=119&item=GGS1197
                    Är den organisk, körbar även för Katharina osv. ?

Har nere växellådan nu och passar på å byter kopplingen samtidigt

/K

pannan
                    Deltagare

Pratade med en EVO VIII ägare nu när jag var på Gotland som kör med Exidy twin plate carbon clutch. Var tydligen riktigt bra. Sedan får man det där sköna skramlande ljudet också :-)synd bara att prislappen var lite åt helsike 🙂

Grusdraparn
                      Deltagare

SPEC stage2 funkar kalas och är billig :)Sen beror det lite på hur mycket du slirar

Är det stage 2 du åkte med på tvåhalvan?
                        Har varit inne och sneglat lite på http://www.specclutch.com/ men har svårt att avgöra vilket steg som bör passa min gamla STi

Kanske räcker med denna http://www.grahamgoode.com/subaru/parts.php?nav=119&item=GGS1297 helt enkelt.

/K – decisions, decisions…

Grusdraparn
                        Deltagare

Pratade med en EVO VIII ägare nu när jag var på Gotland som kör med Exidy twin plate carbon clutch. Var tydligen riktigt bra. Sedan får man det där sköna skramlande ljudet också :-)synd bara att prislappen var lite åt helsike 🙂

Vad ligger en sådan på? Kommer väl inte hamna i min kärra men man blir ju lite nyfiken. 🙂

/K

STIred
                          Deltagare

Vad ligger en sådan på? Kommer väl inte hamna i min kärra men man blir ju lite nyfiken. :)/K

Jag köpte precis en exedy (klarar500nm) för knappa 4000kr 😀
                            Fast då var jag och hämta den själv 😀 Resan gick iofs på mer än kopplingen men den stod nån annan för 😉

Grusdraparn
                            Deltagare

Jag köpte precis en exedy (klarar500nm) för knappa 4000kr 😀 Fast då var jag och hämta den själv 😀 Resan gick iofs på mer än kopplingen men den stod nån annan för 😉

Sedär ja, var du i staterna och hämtade den då?

/K

STIred
                              Deltagare

Jag köpte precis en exedy (klarar500nm) för knappa 4000kr 😀 Fast då var jag och hämta den själv 😀 Resan gick iofs på mer än kopplingen men den stod nån annan för 😉

Sedär ja, var du i staterna och hämtade den då?/K

jepp, måste ju passa på ta hem lite bildelar när man ändå får resan över betald 🙂 Åkte dit med i stort sett tom väska för säkerhets skull 😀

Edit: vet iofs inte om det är samma som du pratar om men billigt blev det iaf

pannan
                                Deltagare

Sedär ja, var du i staterna och hämtade den då?/K

jepp, måste ju passa på ta hem lite bildelar när man ändå får resan över betald 🙂 Åkte dit med i stort sett tom väska för säkerhets skull 😀 Edit: vet iofs inte om det är samma som du pratar om men billigt blev det iaf

Det är nog inte samma 🙂 denna går loss på ca 20 papp så det är inte den 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.