SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Kopplingsbyte – Sthlm

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Tyrfing
    Deltagare

Hej,

Undrar om det finns någon i stlhm som skulle kunna hjälpa en med ett kopplingsbyte samt svängjul till en Impreza GT -00. Har allt hemma utom stödlager till svängjulet.

Är villig att kompensera för tiden om någon vänlig själ har tid att hjälpa, har inte kompetens eller plats att gör det själv och den hjälpen jag trodde jag skulle fått försvan tydligen idag.

/Patrik

Tyrfing
      Deltagare

Ok verkar som man får kolla runt hos verkstäder vad det kommer kosta.

Vad kan jag förvänta mig att det kommer att kosta? Kan vara bra att veta när man letar runt så man inte betalar allt förmycket.

kleinis
        Deltagare

Ok verkar som man får kolla runt hos verkstäder vad det kommer kosta.

Vad kan jag förvänta mig att det kommer att kosta? Kan vara bra att veta när man letar runt så man inte betalar allt förmycket.

nästan så det är lättare att plocka ut motorn än att krångla under bilen.
          Hade jag haft garage i närheten hade jag kunnat hjälpt till.

Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig 🙂

Tyrfing
          Deltagare

Jo, träffade en bekant imorse som skulle kolla runt om det var nån som kunde hjälpa till.

Billigaste jag hittade på verkstad var C.a 8k hos Autoexpert :/

Men ska leta runt lite mer då man inte har det bästa med pengar efter lagt ut en del på hunden som visar sig nu fått Eplepsi 🙁

Aja får försöka få upp humöret lite med att beställa lite klips och smått för att piffa upp bilen för sommarn och barkaby iaf. 🙂

BrOtTaRe
            Deltagare

Jag skulle endast betala ca2500-3000 för kopplinhsbyte på en versktad här hemikring:s

>–Micke–>
              Deltagare

Hej Tyrfing.Har det löst sig med kopplingen? Jag har precis bytt stödlager i svänghjulet,koppling och växellåda på min. Tyvärr har jag inte fått ordning på bakdiffen ännu så den står fortfarande ej helt ihopsatt i garaget.Varför ska du byta svänghjul? Såg du har en impreza-00 precis som jag och bor i grannkommunen (jag v-tuna) När drar vi en repa på Väsbyvägen?

Tyrfing
                Deltagare

Jodå Fick den byt i helgen med hjälp av kleinis,
                  tänkte dev var lika bra att byta den med då jag inte hade nån
                  aning om hur det såg ut från tidigare ägare.

Hoppas du får ihop bilen till barkaby då. 🙂

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.