Ju hårdare jag pressar bilen ju mer sjunker kopplingspedalen i golvet, typ 1:an 2:an 3:an bott gas så sjunker pedalen.. men så fort bilen kommer ner under 3000 varv så kommer pedalen så fint upp igen, att söndags köra bilen så märker du inte av något !! obs den slirar inte!!
Nån som vet varför..?!?
Undra om det inte kan vara slavcylinder.. hittade något liknande på forumet. Inte säker det är samma fel men. Dom verkar ha problem när dom kör i bilköer, inte varvar mycket.
Undra om det inte kan vara slavcylinder.. hittade något liknande på forumet. Inte säker det är samma fel men. Dom verkar ha problem när dom kör i bilköer, inte varvar mycket.
Jag har mina funderingar på om det kan det kan vara den övre kopplingscylindern, skit träligt när man inte kan köra som man skulle vilja med subban….
Har inte hunnit kollat något på min bil.
Förväntade att någon varit med om samma sak här som kunde berätta.
Jag tänkte testa att lufta kopplingen till att börja med sedan samt kanske byta vätska, sedan kolla om fjädern är kvar eller bortrostad på min Legacy.
Funkar inte alls med inget av detta. Jag har bytt till nya packningar, nya fjädrar, isolerat alla rör och slangar som kan vara utsatta för hög värme och till slut så bytte jag till race blu vätska och annat som dem kör med STCC. Inget chans. Det verkar att det är problem med själva lamellen och svänghjulet. vet ej hoppas att någon annan har klarat det..
Har inte hunnit kollat något på min bil.Förväntade att någon varit med om samma sak här som kunde berätta.Jag tänkte testa att lufta kopplingen till att börja med sedan samt kanske byta vätska, sedan kolla om fjädern är kvar eller bortrostad på min Legacy.
Föresten, är det orginal koppling du har i bilen, lamell och tryckplata?