SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Kopplingspedalen sjunker vid högt varv..??!!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    LoCCe
    Deltagare

Ju hårdare jag pressar bilen ju mer sjunker kopplingspedalen i golvet, typ 1:an 2:an 3:an bott gas så sjunker pedalen.. men så fort bilen kommer ner under 3000 varv så kommer pedalen så fint upp igen, att söndags köra bilen så märker du inte av något !! obs den slirar inte!!
      Nån som vet varför..?!?

twank
      Deltagare

Undra om det inte kan vara slavcylinder.. hittade något liknande på forumet. Inte säker det är samma fel men. Dom verkar ha problem när dom kör i bilköer, inte varvar mycket.

LoCCe
        Deltagare

Undra om det inte kan vara slavcylinder.. hittade något liknande på forumet. Inte säker det är samma fel men. Dom verkar ha problem när dom kör i bilköer, inte varvar mycket.

Jag har mina funderingar på om det kan det kan vara den övre kopplingscylindern, skit träligt när man inte kan köra som man skulle vilja med subban….

Wiklundh
          Deltagare

Vad var det för fel?
            Har samma på min Legacy turbo.

sti_03
            Deltagare

Tja!!
              Har nu fått sama problem med min STI 03:a. Hoppas ni har fixat det och hur gick det till?
              🙁 🙁 🙁

Wiklundh
              Deltagare

Har inte hunnit kollat något på min bil.
                Förväntade att någon varit med om samma sak här som kunde berätta.
                Jag tänkte testa att lufta kopplingen till att börja med sedan samt kanske byta vätska, sedan kolla om fjädern är kvar eller bortrostad på min Legacy.

sti_03
                Deltagare

Funkar inte alls med inget av detta. Jag har bytt till nya packningar, nya fjädrar, isolerat alla rör och slangar som kan vara utsatta för hög värme och till slut så bytte jag till race blu vätska och annat som dem kör med STCC. Inget chans. Det verkar att det är problem med själva lamellen och svänghjulet. vet ej hoppas att någon annan har klarat det..

sti_03
                  Deltagare

Har inte hunnit kollat något på min bil.Förväntade att någon varit med om samma sak här som kunde berätta.Jag tänkte testa att lufta kopplingen till att börja med sedan samt kanske byta vätska, sedan kolla om fjädern är kvar eller bortrostad på min Legacy.

Föresten, är det orginal koppling du har i bilen, lamell och tryckplata?

Wiklundh
                    Deltagare

Jupp det ska det vara.

Amit
                      Deltagare

Förmodligen kopplingcylinder som läcker.

Inte helt ovanligt att det händer.

STI_03, det är 100% inte din koppling eller svänghjul.

———————————–
                        Sluta säga bugeye!! =)

Subaru impreza ”redrum violence”
                        Amit Duggal
                        http://www.redrumperformance.se

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.