SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor kopplingsproblem

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    J_Erixzzon
    Deltagare

Har nu bilen klar efter min motorrenovering. Så skulle idag starta den, men kopplinigspedalen fastnar i botten och den ramlar bara ner utan tryck om man rör den. Så får man dra upp den för hand så stannar den uppe. Motor och låda var aldrig isär och funka fint innan.

Vad kan det vara för fel då eller vad kan jag ha glömt för nått?

Mumin
      Deltagare

Lufta den steg ett. Ska ju ifs bli bra efter några gånger man drar upp och ner i pedalen.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

J_Erixzzon
        Deltagare

Glömde få med det, men provade det med pedalen och inget hände. Provade även att bara dra i slavcylindern och kommer inte ur mer luft utan kommer bara ut bromsvätska när jag öppnar nippeln.

kleinis
          Deltagare

har du fått i kopplingsgaffeln i urtrampningslagret ? eller utrampningslagret i tryckplattan ?

J_Erixzzon
            Deltagare

har du fått i kopplingsgaffeln i urtrampningslagret ? eller utrampningslagret i tryckplattan ?

Som sagt så delade jag aldrig motor och låda, och det funka ju fint innan jag lyfte ut det så kan ju inge vara det!

Någon som har en bild på hur det ska se ut vid slavcylindern? Känns som att det är där det felar, för kommer inte riktigt ihåg hur det satt där.

Christian S
              Deltagare

Som sagt så delade jag aldrig motor och låda, och det funka ju fint innan jag lyfte ut det så kan ju inge vara det!

Någon som har en bild på hur det ska se ut vid slavcylindern? Känns som att det är där det felar, för kommer inte riktigt ihåg hur det satt där.

kan inte hamna så fel då man ju skruvar fast den på lådan sen går pinnen på slavcylindern in i groppen som är på kopplingsgaffeln.

tastat ett ta upp kopplingspedalen manuellt ett par gånger? för ibland får man göra det innan den rör sig normalt igen.

J_Erixzzon
                Deltagare

Provade med en annan slavcylinder jag hade låg, så nu funkar det nästan. Kändes lite ”skrapande” i pedalen när jag skulle backa så vet inte om det kopplar ur som det ska?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.