› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Kopplingstrubbel
- Detta ämne har 7 svar, 1,015 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 1 månad sedan av
Tolle.
-
FörfattareInlägg
-
11 juli, 2007 kl. 20:25 #3812
BVS-Robban
DeltagareHar precis fått igång pärlan efter 1års slit och släp med allt mellan himmel och jord….
Nu till problemet
När jag har ”slir” läge på kopplingen vibrerar det i hela bilen..Kan ju inte ha obalans i lamellen då lådan borde centrera den när den monteras på motorn. om det var olja på den borde varit bort bränt nu 😀
Några ideér`?
Kopplingscylinder verkar ju funka då detta inte här första gången lådan monteras med tillhörande alltid samma koppling men första gången problemet uppstår.
Känns inget konstigt när man väl släppt upp kopplingen då går den precis som den skall. Går även att möta rejält med varv utan att det vibrerar
Törs man åka till rudskogen med detta ? Äh jag åker ändå bilen ska användas/ R
11 juli, 2007 kl. 20:32 #61553SecretAgentMan
DeltagareDe kan vara lite ”tuggiga” de där tuffare kopplingarna, det finns inget som kan vara fel i alla fall, förutsatt att kopplingen satt bultad på svänghjulet, och pilotlagret satt kvar och var friskt i mitten av svänghjulet och du inte monterade lådan i en annan vinkel än motorn med muttermaskinen på max. 😀 😉
Kort sagt, jag tror det bara är lite rå yta (efter rekord i garageparkering pga lätt renovering av låda) på svänghjul, lamell och tryckplatta faktiskt, att det fungerar bättre om du ger lite mera varv är ett tecken på detta.
Men som sagt, tuffare koppling = tråkigare ingrepp.
/J
11 juli, 2007 kl. 20:33 #61556BVS-Robban
DeltagareJo men detta problem var ju inte under mappningen och det va ju inte så länge sen ?!
Brorsan hade liknande problem med sin och vibrationerna uppkom efter några varv på mantorp på hans org. GT
Ska ut och elda ordentligt med koppling så kanske det släpper för brorsans tog ca 1vecka sen började det bli bättre ! Dock inte bra än11 juli, 2007 kl. 20:36 #61554SecretAgentMan
Deltagare(jag sitter och funderar på om du kan ha haft ytterligare lite otur och knuffat ut pilotlagret så ingående axel i lådan saknar stödlager längst fram…det kan säkert ge lite kul fenomen – men jag vettefan om det ens går, att det kan knuffa lagret in mot veven…och hamna såpass att axeln inte får stöd längre)
11 juli, 2007 kl. 20:40 #61557BVS-Robban
DeltagareHmmmm verkar konstigt att detta skulle vara tekninskt omöjligt. Borde vara omöjligt att detta skulle gå. OM det skulle vara möjligt skulle bra många råkat ut för detta. Allt sitter fast det vet jag och lagret var nytt och satt där det skulle innan lådan åkte i
13 juli, 2007 kl. 08:21 #61555Kvarnis
DeltagareLåter som nått är lite snett om jag ska vara ärlig… råkade utt för nått liknande när jag hade använt ett fäste från en 6-pet och det blev lite spänn och fel vinkel mot svänghjulet
13 juli, 2007 kl. 11:22 #61558Mattsson
DeltagareJag har samma problem med min sedan jag monterade ny koppling den tuggar när man ska iväg + att kopplingspedalen tar långt ner? tro vad de kan vara för fel.
16 juli, 2007 kl. 16:44 #61559Tolle
DeltagareEfter att ha brottat ner lådan på gatbil så kom vi fram till att tryckplattan blivit skev! och därför tycker lite ojämt på lamellerna som
gör att det hugger som… ja ni vet!bökgigt med pallbockar på asfalt! och 500 norrmän som frågar vad vi gör!
Frågan e ju hur jerry ensam med en 6pet själv?! -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.