- Detta ämne har 10 svar, 5,820 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av LGTLR.
-
FörfattareInlägg
-
28 oktober, 2011 kl. 08:26 #27034LGTLRDeltagare
Hej på er !
Lägger in detta här åxå,kanske la denna i fel trådforum förut (Legacy forumet)o hoppas på svar här.
Jag är ny här på forumet och på väg att köpa min första Subaru Legacy,
skulle hemskt gärna få lite vägledning inför detta.Bilen jag skall titta på är en -07 Legacy kombi med 2.5L motor,bilen har gått 12.000 mil.
Kamremmen skall vara bytt och nyligen servad.Vad skall jag titta på,nåt speciellt?
några fel eller brister på denna modell?Tips och råd skulle vara jätte snällt av er !
Mvh LG Classon
2 november, 2011 kl. 12:42 #231228epoxxyDeltagareHej på er !
Lägger in detta här åxå,kanske la denna i fel trådforum förut (Legacy forumet)o hoppas på svar här.
Jag är ny här på forumet och på väg att köpa min första Subaru Legacy,
skulle hemskt gärna få lite vägledning inför detta.Bilen jag skall titta på är en -07 Legacy kombi med 2.5L motor,bilen har gått 12.000 mil.
Kamremmen skall vara bytt och nyligen servad.Vad skall jag titta på,nåt speciellt?
några fel eller brister på denna modell?Tips och råd skulle vara jätte snällt av er !
Mvh LG Classon
Jag har för mig att alla(?) 2,5l motorer i Legacy och Impreza behöver en omprogrammering för att inte gå varm och blåsa toppackningen. Oftast har denna programmering redan gjorts hos bilfirman. Men det kan vara värt att kolla det. (Jag kan ha fått historien om bakfoten, men då får någon rätta mig)
7 november, 2011 kl. 07:57 #231230LGTLRDeltagareTack epoxxy för ditt svar !
Jag har även tittat på en bil med 2.0L motor,
bilen har gått ca 10,000 mil och då slog de mig när är det dax att byta kamrem? hur service intervallen ut på remmen ut för dessa motorer?7 november, 2011 kl. 08:39 #231229epoxxyDeltagareDet är nog olika från årsmodell till årsmodell. Men på min Impreza My99 var det 4år eller 10 000 mil.
ska du byta så kolla upp flera verkstäder runt om för att hitta ett bra pris (om du inte byter själv vill säga)
17 februari, 2012 kl. 14:17 #231231LGTLRDeltagareUppdaterar lite längre ner.
18 februari, 2012 kl. 21:26 #231226AnderssonDeltagareGrattis och välkommen i subaruträsket 🙂
Själv har jag varit nöjd subaruägare i över sju år nu och det bara fortsätter……1 november, 2012 kl. 07:41 #231232LGTLRDeltagareHej hopp,
en sumering/uppdatering hur det gått vid mitt Subaruköp.Sep 2011
Då är man nybliven Subaru ägare och de blev en Legacy kombi 2,0 R -06. 10.750 mil.
Full service bok och kamrem bytt.
Subaru bilen köptes på Upplands Bilforum som jag starkt rekommenderar.De ska bli spännande att jämföra Subarun med min tidigare SAAB 9-5 2.3 Aero kombi -00 och Nordic steg 3 som gick helt felfritt (bortsätt från 2 glödlampsbyten)…. under de 3 åren och 4.500 mil som jag körde bilen, (svårslaget ?)
Den hade gått 15.000mil när den såldes.De jag snart nog upptäckte och som blir på minus sidan på Subarun
(jag jämför med 9-5an)# Radion/sterion,dåligt ljud.
# Luktar bränt, misstänker att de är servo olja som läcker på någon varm del,tydligen ett känt problem har jag läst.
# Framstolar,alldeles för kort sittdyna,
#Stötdämpare…kör rätt mycket grusväg och de klonkar och slår i1 november, 2012 kl. 11:21 #231235pettsunDeltagareFan vad fint, hoppas du blir nöjd med bilen.
ang stereo ljudet så upplever jag samma på min forester. Vill du ha bättre så får du nog byta huvudenhet och högtalare.
Den brända lukten kan vara ventilkåpspackningarna, kolla dem
Kan mycket väl vara stötdämparna som är slut då det klonkar, men kolla först så inte krängarna är glapp eller spindellederna.
Kan vara så att Ac’n behöver en fyllning när den håller på som du beskriver.
Ang hastighets mätarfelet, kolla så att du har rätt rullomkrets på hjulen. annars kanske det bara är en produktegenskap.
Stör mig också på att värmen i speglarna är skit. dom är lika immiga, isiga eller liknande efter 15min körning. Tror inte min bakrutevärme fungerar eller så är den också så svag så man inte hinner se dess funktion 🙂 Ät troligen också en egenska och inget fel.
1 november, 2012 kl. 13:02 #231233LGTLRDeltagareHoppas jag med,
Men,för att svara.
Ljudet kunde jag leva med,men som sagt dålig ljud var d.
De luktar bränd servo olja,lät man nivån vara några mm under min nivå så slutade de lukta bränt..
Stötdämparna är ok enl verstaden,krängare och leder var ok enl bes man.
AC, jag tror dig,i övrigt så kylde den bra.
Mätarfel,jag anv std dim/hjul när jag upptäckte detta.
Värmen i speglar och bakruta är det inget fel på,norm funktion enl verkstaden.26 november, 2012 kl. 10:35 #231227TomKDeltagareHur fan kan bromsbeläggsbyte kosta 12000?
Njae, det var väl med kopplings byte också.
Kopplingen byttes kort efter mitt köp,(trög och tog långt ner)
Bromsbelägg byttes samtidigt 11.000mil, Pris på detta jobb,12.000:-28 november, 2012 kl. 10:38 #231234LGTLRDeltagareDet var kopplingsbyte inkl urtrampningslager + övrigt matriel ,de ville byta svänghjul åxå men de tyckte att den bör gå ett tag till..
Bromsbälägg runt om + uppsmörjning av ok och handbroms reglage. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.