Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Tompa911
    Deltagare

Tjena!

Är rätt så sugen på att byta bil och har fastnat lite för en impreza.

Vilken impreza modell ska man satsa på? Bilen kommer gå ganska mycket landsväg, jag har nämligen 12 mil tur o retur till jobbet. Är det nåt speciellt man ska kika på förutom det vanliga? Service intervaller? Kostnader?

Fyll på med så mycket info som möjligt.

Mvh Thommy

Patrick P931
      Deltagare

Begränsad plånbok: STI 2005
        Obegränsad plånbok: STI 2005.

😉
        Patrick
        p.s. annars så gäller nog det gamla vanliga så ny man har råd med?

andreaswrx
        Deltagare

Vill du ha farthållare? Mer komfort så är det en nyare som gäller, vill du ha mer racing så är en äldre bättre,

Minst en sti 02- om du ska ha med 6 växlad låda! så får man ner förbrukningen rätt ordentligt, min 08 går landsväg på 0.85 går och köra på 0.75 om man anstränger sig

Tompa911
          Deltagare

Ok, är lite sugen på en WRX, alternativt en 2,0D, Är det nåt att ha? Vilken årsmodell av imprezan ska man ha? När ska man byta kamremmen och kostnad cirka på det?

andreaswrx
            Deltagare

Ok, är lite sugen på en WRX, alternativt en 2,0D, Är det nåt att ha?

2.0D är ju en bra pendlarbil,

ingen wrx, då är STI bra mkt bättre på alla punkter!

Tompa911
              Deltagare

2.0D är ju en bra pendlarbil,

ingen wrx, då är STI bra mkt bättre på alla punkter!

WRX är alltså inget att ha? Du har ingen koll på vilka service intervaller det är och kostnad?

andreaswrx
                Deltagare

WRX är alltså inget att ha? Du har ingen koll på vilka service intervaller det är och kostnad?

1500 mil är det, 10000 mil är ju dyrt med kamrem, annas tycker jag priset är som vanliga servica,

Nä ska man lägga pengarna på en wrx så är det mkt bättre och lägga lite till och få en sti, enda och köpa en wrx är ju om man ska ha en kombi,

Tompa911
                  Deltagare

1500 mil är det, 10000 mil är ju dyrt med kamrem, annas tycker jag priset är som vanliga servica,

Nä ska man lägga pengarna på en wrx så är det mkt bättre och lägga lite till och få en sti, enda och köpa en wrx är ju om man ska ha en kombi,

Vad kostar det att byta kamrem?

andreaswrx
                    Deltagare

Vad kostar det att byta kamrem?

Gör du att på subaruverkstad tillsammans med 10000 mil servicen så går det på en bit över 10k

Tompa911
                      Deltagare

jag har även läst att det är rätt så dåligt rostskydd på imprezan, är det så?

Tompa911
                        Deltagare

Varför ska man inte köpa WRX:en? Jag har inte tänkt att trimma eller nåt sånt, jag ska inte ha den som busbil, eller ja lite kanske :). Vilken årsmodell är att föredra?

andreaswrx
                          Deltagare

Varför ska man inte köpa WRX:en? Jag har inte tänkt att trimma eller nåt sånt, jag ska inte ha den som busbil, eller ja lite kanske :). Vilken årsmodell är att föredra?

för att STI är bra mkt bättre på alla punkter, jag här även lägre premier på min sti 08 mot vad jag skulle haft på en wrx 08 skiljer nästan 4k om året,

sen har du framförallt det 6 växlade lådan som sänker varvtalet om du ligger och pendlar mkt som du skrev,

jag har haft både wrx och nu 2 st olika sti och jag säger en gång sti altid sti,

ta gärna och provkör en av varje

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.