› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › köpråd/hjälp väldigt uppskattat med många svar
- Detta ämne har 7 svar, 1,219 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av
andreaswrx.
-
FörfattareInlägg
-
17 augusti, 2011 kl. 20:08 #26517
adam.b.w
DeltagareHej jag har ett bra tag sparat nu till att köpa en impreza så detta är verkligen rätt sida att fråga på där folk vet vad dom pratar om!!! =)
Men nu vet jag inte vilken årsmodell jag ska ha Sad
Min argument till att jag inte vet och verkligen är tveksam är följande.
Ju fler som svarar ju bättre är det hoppas någon orkar läsa igenom texten.Gtn årsmodell 99-00 är en fantastiskt fin bil.
Den har de klassiska rally stuket men har dom flesta nya sakerna utrustade som tex ac osv den har även tacklucka som är ett stort plus anser jag.
Men jag har väldigt svårt att hitta någon som inte är trimmad eller ”stylad” som vissa tycker. Sen säger alla att lådan eller kuggarna till 3an är klena och brukar ge sig.
Vilket jag är orolig för eftersom dom har rullat ganska långt och ofta är buskörda.Wrx årsmodell 02-03
Min egen uppfattning är att nybils känslan finns men samtidigt fins de ändå ganska mycket rally kvar fast de fortfarande skiljer sig så mycket i dom olika karosserna.
men 02 har ingen tacklucka och den har enligt mig fula framlampor.
Men 03an vad jag har förstått tacklucka på vissa modeller och snyggare framlampor. men jag gillar alla bilarna lika mycket.Så nu undrar jag om någon skulle kunna hjälpa mig välja vilken jag ska satsa på för de känns jobbigt att impulsköpa något. När det handlar om så mycket pengar
snälla ge mig tipps och råd vad jag borde satsa på och köpa.
Det spelar verkligen ingen roll vilken det är så den jag får höra flest positiva saker om får de bli.
så ju fler som svarar ju bättre är det.Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
17 augusti, 2011 kl. 20:24 #227941Andersson
DeltagareHej och välkommen till forumet.
Tycker ditt resonemang låter klokt. Att dom saknar taklucka beror väl på att det sitter ac istället. Drivlinan är ju bättre i en STi från 02 och framåt. 03-05 ja lite snyggare där 05an har lite annan hjulupphängning mm. Så mitt tips är det senare alternativet. Finns mycke info om modellerna om du tittar under Impreza/ Allmänt18 augusti, 2011 kl. 04:11 #227939andreaswrx
DeltagareSka du ha nyare en 01 altså wrx modellen så köp en sti och ingen wrx, du kommer ångra dig, dom pengarna dom kosta mer får du tillbaka när du säljer,
18 augusti, 2011 kl. 06:54 #227942edbe
DeltagareHm…jag har precis sålt min GT så jag vet att man får väldigt mycket bil för pengarna! 🙂 däremot så blir det ju en ganska gammal bil med allt som det innebär. Du har ju inte lagt något pristak så det kan ju vara svårt att veta hur mycket du vill lägga på bilen. Ganska stor skillnad på en GT och Sti 05…
Spelar det någon roll om den är högerstyrd? Billigare med import!
Är du öppen för importbilar finns ju även sti alternativet på 99-00 modellerna
18 augusti, 2011 kl. 07:26 #227938syke
BlockeradDet handlar ganska mycket om vad du tycker om de olika karosserna också. Jag är svag för GC8 (tidigare modellerna, t.ex. 99/00) och skulle hellre lägga pengar på en billig, men fin sån och kanske slänga i en ny, kraftigare drevsats (om nu bara växellådan är problemet) istället för att betala mer för en nyare modell. Men det är ju bara jag 🙂
18 augusti, 2011 kl. 08:30 #227943adam.b.w
Deltagarejag har tänkte mig lägga mellan 50-130000 men jag vill ha en så fort som möjligt.
varför är sti´n att rekommendera jag kommer ju aldrig ha råd att försäkra den 🙁 är inte så jätte påläst om wrxen och dom nyare modellerna därför är jag så osäker. men vet att senast jan-feb nästa år kommer jag köpa en men behöver expertis hjälp av så många som möjligt för att kunna bestämma mig 😉18 augusti, 2011 kl. 08:31 #227944adam.b.w
Deltagareoj glömde skriva att jag vill ha en vänster styrd känns bäst så =)
18 augusti, 2011 kl. 08:45 #227940andreaswrx
Deltagarejag har tänkte mig lägga mellan 50-130000 men jag vill ha en så fort som möjligt.
varför är sti´n att rekommendera jag kommer ju aldrig ha råd att försäkra den 🙁 är inte så jätte påläst om wrxen och dom nyare modellerna därför är jag så osäker. men vet att senast jan-feb nästa år kommer jag köpa en men behöver expertis hjälp av så många som möjligt för att kunna bestämma mig 😉Min sti 02 jag hade innan var billigare försäkring än 01 wrx som jag hadqe först på samma bolag,
Sti har 6 växlade låda, bättre motor, större bromsa mm, eftersom jag haft båda kan jag säga en gång sti altid sti
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.