SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Köpråd HKS Hipermax II

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    matte555
    Deltagare

Funderar på att köpa en uppsättning begagnade HKS Hipermax II coilovers till min -99:as GT. Den här uppsättningen har gått ca 500mil enligt uppgift men man vet ju aldrig…

Någon här på forumet som har provat dessa ben? Är lite osäker om dom säljs fortfarande, skulle vara bra att veta vad nypriset är så man vet vad ett vettigt andrahandsvärde blir.

Sen det viktigaste, hur är det med reservdelar till dessa? Fjädrarna är väl av standardtyp så dom går väl att beställa här och där MEN packningar, schims och dylikt finns sånt att beställa?

Någon i Sverige som renoverar dom?

Kommer inte köra dom på vintern så jag skiter i om dom fungerar dåligt i kyla 😉

Mvh/ Mattias

andreaswrx
      Deltagare

läs inlägg 10 http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=28678

sen tro jag du har ett enkelt beslut framför dig

matte555
        Deltagare

Tack andreas hoppades nästan du skulle svara, har sökt runt lite på några forum men inte hittat något matnyttigt… Precis som jag var rädd för går dom NÄSTAN inte att renovera. 🙁

Kul citat: ”Man köper dämpare för 17papp kör några 1000mil o slänger skiten på tippen”

Tror jag letar vidare och sparar mig en huvudvärk 😀

andreaswrx
          Deltagare

här är en bra tråd till

http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=25402&highlight=hipermax

undra när folk ska lära sig att kvalitet lönar sig….

matte555
            Deltagare

undra när folk ska lära sig att kvalitet lönar sig….

Jaa det undrar jag med… Köpte nämligen dom benen jag funderade på, dock så billigt att jag är nöjd om dom håller några hundra mil

Fick med ett fjäderbenstag också

Känns dom jag gjort mitt livs klipp höhö 😀

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.