SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Köpråd Impreza 2.0R

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    jadr3tro
    Deltagare

Jag har just fyllt 18 år och skall nu skaffa mig en värdig bil. Eftersom jag är studerande och inte har så jättemycket pengar är en WRX max vad jag har råd med. En 2.0R däremot är mycket billigare och har billigare försäkring och allt sånt, så den verkar mer rimlig. Skulle vara intressant att höra av någon som har/haft en eller har någon form av erfarenheter av en 2.0R om hur de är att äga.
      Är det samma motor som i en wrx/sti, bara utan turbo?
      Är den trimvänlig?
      HÅLLER den att trimma? Bränsleekonomi?
      Hur är den i allmänhet att äga?

Vad som helst för feedback är välkommen.

Ursäkta eventuella grammatikfel eftersom jag är finlandssvensk.

Manor
      Deltagare

Jag tror tyvärr inte att 2.0R är en så rolig historia…åtminstone inte om du redan initialt frågar om trimning. Det är riktigt dyrt att trimma en sugmotor, och vilken GT eller WRX som helst är ett betydligt roligare och bättre köp…bortsett från försäkringskostnaden som brukar innebära att det är nästan är omöjligt att få ihop det ekonomiskt för någon som är väldigt ung :(.

jadr3tro
        Deltagare

Jag menade inte precis ett bygge på 300+ hk, snarare sport-avgassystem och kanske chip eller liknande

Igge
          Deltagare

Utan turbo kan du nog inte plocka så mycket, tyvärr, tror jag.

Ett chip brukar ju ofta mest ställa upp laddtrycket vilket är svårt på en sugis.

Som brukis kanske det funkar, men som kul bil är det nog bättre med en äldre turbovariant

jadr3tro
            Deltagare

Verkar nog bäst att satsa på en wrx då, även om det kanske blir något extra kvällsjobbande. Gillar starkt -03 till -06 årsmodellerna. En stilig bugeye skulle int sitta helt fel, men en bra i skick sådan är ganska sällsynt här i Finland

jadr3tro
              Deltagare

Tänkte bara meddela alla som kanske är intresserade att ja idag köpte en -02 Wrx. Det var kärlek vid första ögonkastet och jag måste medge att för 8000€ kan man inte få mycket bättre bil.

Manor
                Deltagare

Grattis, det låter betydligt roligare än en 2.0R :).

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.