SSC Allmänt snack Allmänt småprat köpråd impreza gt 99-00

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Jansson
    Deltagare

Hej! Känner mej sugen på att köpa en impreza gt 99-00.
      Är det någon som har lite tips vad man ska tänka på osv.Blev lite sugen på denna

http://www.blocket.se/sodermanland/Subaru_Impreza_GT__Pakostad__35197668.htm?ca=7&w=3

Då jag själv inte är så kunnig så hoppas jag att någon tar sig en stund och kollar igenom annonsen och skriver sina åsikter =)

challe
      Deltagare

Hej du, kul att du är sugen på en Impreza 🙂

Inte för att verka tråkig eller så, men sök på ”köpråd GT” via vår eminenta sökfunktion så ska du se att det finns mycket matnyttigt att läsa eftersom detta ämne har varit uppe ungefär en triljon gånger förr

Någonting som tvärr börjar bli standard på GT modellerna är att det kommer rost i skärmkanterna, speciellt bak 🙁
        Så det kan vara värt att kolla upp

En sak som jag reagerade på i den annonsen som du länkade till va att han skrev att bromsarna va bytta till 286mm skivor.
        Tycker det verkar konstigt eftersom org storlek är 296mm

Jansson
        Deltagare

Okey då får jag söka på det =) Och tack för tipset o skärmkanterna och bromsarna!

Jommie
          Deltagare

Kan inte et dugg om Impreza, men just den bilen är det en på forumet här som säljer, så bör gå få mer info 😀

Jansson
            Deltagare

Ja jag såg att den låg ute på säljes här nu =) Kan inte mycket om bilar överhuvudtaget så tänkte höra lite här om vad folk tycker är dom rätta uppgraderingarna osv =)

Jansson
              Deltagare

Kommer med en ny fråga! Vilken modell ska man satsa på tycker ni gt’n eller 01-02?

Andersson
                Deltagare

Välkommen, om det inte är just GTn du vill ha skulle jag välja en STi från -03 och nyare.

Jansson
                  Deltagare

Välkommen, om det inte är just GTn du vill ha skulle jag välja en STi från -03 och nyare.

STI’n är ju drömbilen men plånboken innehåller inte riktigt så mycket lappa just nu 😀

Andersson
                    Deltagare

Kan nog löna sig i längden iaf, det är inte billigt med rasande växellådor tex… En newage STI (inte STI innan 01) med 2 litersmotor är ju nästan idiotsäker, rejäla grejer från fabrik.

En 02 bugeye som alla tycker är så fula är ju samma bil som en 03a, men om du hittar en så är den garanterat rejält mycket billigare, på med äkta prodrive front och STI vinge och den är mycket brutalare än någon blobeye… 🙂

Håller med, att köpa en WRX för att sedan börja uppgradera brukar bli dyrare i längden.

Janne248
                      Deltagare

Håller med ovan talare:

99-00 GT – som du bara lägger soppa och däck på. Ha kul och kör ”billigt”.
                        eller
                        02 STi – mycket för pengarna dock i ”folkmun” anses den som fulast av alla.
                        eller
                        03-04 STi – snygg bil, bra grejor (lika 02 STi). Om man vill bygga vidare och ha kvar.

Nyare kanske inte ens behöver diskuteras pga priset….

Jansson
                        Deltagare

Tack för alla tips! Man kanske skulle spara ett tag till och köpa sig en lite nyare STI det är ju trotsallt det man helst vill ha 🙂

Troberg
                          Deltagare

Det är min GT som du länkat 🙂 tänkte inkludera en Blocket försäkring & en full tank V-power när jag säljer den också 🙂

Jansson
                            Deltagare

Jaha är det din =) Den ser väldigt fräsch ut! Ska kolla över ekonomin å så, så kanske jag hör utav mej längre fram =)

Troberg
                              Deltagare

Jaha är det din =) Den ser väldigt fräsch ut! Ska kolla över ekonomin å så, så kanske jag hör utav mej längre fram =)

Du är välkommen 🙂

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.