SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt köpråd impreza max 40K

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    parenek4
    Deltagare

hej på er subaru folk !
      Har alltid gillat BMW med nu vill jag prova något nytt. Subaru impreza verkar vara en väldigt pålitlig samt rolig bil att köra.
      Vet inte så mycket om subaru så behöver eran Hjälp !

Jag skulle vilja testa impreza men har ganska begränsat budget för tillfälle runt 40K. Går det att köpa en bra subba som man blir nöjd med samt inte uttråkad för de pengar? några bra förslag?

Uppskattar verkligen eran nerlagda tiden på att svara mig.

Mvh

Peter

Manor
      Deltagare

För 40.000:- så får du nog bara en skabbig GT.

parenek4
        Deltagare

vad jag förstår så hade du en sådan bil innan? hur var den? rolig att köra? Pålitlig? Hur är det med komfort i de bilarna? Hur ser det ut med olika modeller hos subaru t.ex. hos bmw så är det hur jävla enkelt som helst 1 serie 3 serie 5 serie 6 serie osv. med subarun är det annorlunda. Någon som har lust att förklara?

Manor
          Deltagare

Jo, men min var inte skabbig…och såldes heller inte för 40.000:- efter 11,5 år och 22500 mil ;).

Generellt sätt är Subaru en väldigt pålitlig bil och har ett högt/bra andrahandsvärde.

Då din budget är så pass begränsad så är det nog bara en skabbig GT som kan gälla. Hur kul en sådan är beror väl på hur den är skött…men tyvärr har det oftast varit många unga ägare på dem…och service har väl inte varit deras högsta prioritet :(. Det går också att ha tur och hitta en äldre Legacy Turbo, och då även få en slant över. Tyvärr är väl dessa än mer skabbiga.

Nu kanske mitt antagande att du vill ha något som går bra/bättre/bäst inte stämmer? I så fall så finns det en del modeller med sugmotor också. Hållbara och 4-hjulsdrift men kanske inte så jätte roliga. Allt beror ju på vad man jämför med.

narto
            Deltagare
              parenek4
              Deltagare

vi provar med denna… har precis mailat anonsören.

FiddeFuling
                Keymaster

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=93833

Här har du ett projekt som kan bli kalas bra med en budget på 40K. 😀

Jocke.T
                  Deltagare

Oskar90, du får väl ställa upp och sälja din kärra då 😉 Den är ju inte så skabbig som alla andra.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.