Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Sketstopp
    Deltagare

Hejsan!

Hittar ingen info här på forumet om just dessa bilar?!

Jag har planer på att hämta hem en impreza wrx årsm. 93-96, från England.

Billiga där osv…

Men jag har har aldrig ägt en Subaru innan o känner ingen som är insatt i dem heller.

Mitt ändamål med bilen är att åka till vardags,bilträffar o några race här o där..
      o detta med ca 280-320hk

Funkar det? elr kommer både vxl-låda o koppling ta semester efter några enstaka race?

Finns det några generella sjukdomar man ska se upp med på dessa modeller? är kanske slöseri med pengar o hämta en sån?

Jag har väldigt mkt tankar o funderingar… så tips på hemsidor/forum o även svar på mina frågor är väldigt tacksamt innan jag bestämmer mig till 100% för o köpa en sådan =)

MvH Henke

TypeR
      Deltagare

as Oskar90 has said grab an sti if you can afford it or even an RA/R, prices in the uk are low so there is loads to choose from put a link on here of the car that you are interested in and im sure advice will be given 🙂

Sketstopp
        Deltagare

Mjo.. men det handlar ju om pengar där 😉 Vet ju att STI är störst,bäst o vackrast 😉 Men hur pass bra håller dem?

Lär ju vara lite ballare o ha en impreza 94-95 tex än en Volvo 850,saab 900 osv för ca 15-18.000kr ? Elr ska jag helt enkelt ge upp o inte köpa en impreza, om jag inte har råd med en STI just nu? hmm…

TypeR
          Deltagare

http://bbs.scoobynet.com/subaru-444/920412-subaru-impreza-wrx-import-94-new-heads-clutch-and-interior.html heres the sort of car for amount you are talking about spending

if you could go a bit higher then something like this would be a good buyhttp://bbs.scoobynet.com/subaru-444/920307-1998-wrx-import-in-230-white.html

Sketstopp
            Deltagare

De pengarna kommer ta ett bra tag innan jag lyckas få ihop tyvärr…

Jag räknar med att resan osv kostar ca 2500-3000kr.
              Så en bil för 14-15000kr är verkligen MAX =/

Nåt sånt här elr liknande… helst sedan då, tycker kombin är ful 😉
              http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-IMPREZA-WRX-STI-/160715319452?pt=Automobiles_UK&hash=item256b61289c#ht_1064wt_1185

Men en WRX i den årskullen håller rätt dåligt då alltså? om man räknar på att man kör några 201m/402m race o kanske gör lite donuts o så under sommaren…

Är väldigt tacksam för svaren =D Tack ska ni ha gott folk!

Sketstopp
              Deltagare

Okej, då blir o försöka hitta lite mer pengar då 😉 elr hittar en väldigt billig STI. Tack så mkt =)

Impreza112
                Deltagare

Du får nog höja budget rätt rejält. Att du kan få en impreza billigt i uk är en sak men kolla vad det kostar hemma och klart. resa för 2500-3000kr klarar du nog inte. hämtade själv en med båt soppa en hotellnatt och flyg då billigase med ryanair så kostade nog resa ändå runt 8000kr.
                  Sen kommer kostnad för andra lyktor och regning osv. räkna att det kostar runt 15.000kr innan den är i trafik och det är din budget då har du ingen bil=). sen för de priserna är de nog rätt slut. sen bör du ha i åtanke att alla bilar från japan och uk bör mappas om då de inte är gjorda för vår soppa.
                  Mitt tips är att spara lite mer pengar innan du letar.
                  Mvh/Christian

Sketstopp
                  Deltagare

Regga den kan man ju göra framöver 😉
                    Resan kostar 2xbåt+bensin, då en vän har gratis boende i England 😉
                    Så det borde bli billigare än 8000?

men som tex den här
                    http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-IMPREZA-WRX-STI-/160715319452?pt=Automobiles_UK&hash=item256b61289c#ht_1064wt_1185

Bilen kostar ca 8000 i inköp.
                    STI,280hk,från japan.Borde ju som sagt mappas om till 98oktan för o vara säker.
                    Att bilen inte kommer vara i perfekt skick är jag ju medveten om.. det enda jag vill ha e ju en fungerande motor+drivlina o mest bil för pengarna 😉

Men men.. min tanke med att kunna åka nåt lite mer skojigare än det som finns o tillgå här hemma för samma pengar sågades rätt så brutalt 😉

och med tipset “Köp ingen Impreza om det inte är en STI” o sen då gärna nyare än -00 och att alla andra modeller är såpass klena att dem inte klarar 15-20 starter under en säsong? shit… Jag blir ju fanken bara skrämd av o ens fundera på o handla en impreza nu =/ om man då inte sitter på sisodär 150.000kr. Tack för alla svar,tips o råd iaf =)

andreaswrx
                    Deltagare

Regga den kan man ju göra framöver 😉
                      Resan kostar 2xbåt+bensin, då en vän har gratis boende i England 😉
                      Så det borde bli billigare än 8000?

men som tex den här

Bilen kostar ca 8000 i inköp.
                      STI,280hk,från japan.Borde ju som sagt mappas om till 98oktan för o vara säker.
                      Att bilen inte kommer vara i perfekt skick är jag ju medveten om.. det enda jag vill ha e ju en fungerande motor+drivlina o mest bil för pengarna 😉

Men men.. min tanke med att kunna åka nåt lite mer skojigare än det som finns o tillgå här hemma för samma pengar sågades rätt så brutalt 😉

och med tipset “Köp ingen Impreza om det inte är en STI” o sen då gärna nyare än -00 och att alla andra modeller är såpass klena att dem inte klarar 15-20 starter under en säsong? shit… Jag blir ju fanken bara skrämd av o ens fundera på o handla en impreza nu =/ om man då inte sitter på sisodär 150.000kr. Tack för alla svar,tips o råd iaf =)

kolla upp vad försäkringen kostar på just en sådan du ska ha,
                      nu vet inte jag hur gamal du är, det kan ju kosta en bra slant om du är ung,

Sketstopp
                      Deltagare

Hahaha, “förtjänar att kallar impreza” haha

Va en kille som hade en sån här i krokarna så ska åka o kolla på den o snacka lite med honom o se vad han har för erfarenheter osv =)

Tack för svaren, har blivit lite klokare gällande modellen nu…

Manor
                        Deltagare

Försäkringen kommer nog kosta mer än bilen. Vi köpte en Ford Ka för 7000:- det verkar vara en bättre prisklass för dig, och du slipper då även göra donuts ;).

Sent from my X10i using Tapatalk

Deleterious
                          Deltagare

Håller med Oscar. (Vänta nu, hur fan gick det där till? :D)
                            Bara reggning och mindre fix hemma kommer spräcka din budget fullständigt.

Föreslår att du sparar pengarna, känns orimligt att köpa en bil där lyktorna för att regga in den kommer uppgå till 15% av pengarna du köpte bilen för.

Mäki
                            Deltagare

Tyvärr så håller jag med. Antar att du går i skolan nu? Isåfall blir det svårt att hålla soppa-kontot med en sån bil också 😉 (jag vet, har själv precis gått ut gymnasiet).

Köp en Subba när du fått ett jobb, ett tips är att köpa nån gammal quattro nu och lära dig 4hjulsdriften, för om du hanterar en quattro som är rätt framtung så kommer Subban vara busenkel sen!

Hoppas vi ser dig på klubben här snart.

//Marcus

Sketstopp
                              Deltagare

Lyktor kostar 2000kr. och regga behöver man ju inte göra det första man gör 😉

För o vara ett Subaru forum med folk som ska gilla subaru så verkar ni väldigt kritiska mot allt som inte är en STI från årsm-00 o framåt?

och dessutom mot mig då som söker info osv ang. de billigare WRXerna. Från det att jag frågade hur pass bra modellen håller, om man vågar köpa en sån elr om man bara köper problem, till att be mig skaffa pengar för att köpa den värsta modellen… är Subaru en japansk Saab Aero/viggen? Endast det värsta är värt o köpa.. resten håller inte;)

Sketstopp
                                Deltagare

Haha, går i skolan? Shit…jobbar som bilrekondare, 27år. Sambo o dotter. Får bara inte ta ett sånt där fräsigt lån… elr har möjlighete till o kunna lägga undan 60% av min lön varje månad.

Jag vart intresserad av en sådan för att dem verkar billiga, det är ändå en impreza wrx. Man lär ju knappast hitta nån fräsigare bil i sverige för dem pengarna, tänkte jag… men tydligen så är en Impreza wrx 93-97 ungefär lika som en 240/740 fast sämre hållbarhet och med 4WD.. jahaja… man lär sig nåt nytt varje dag =)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.