SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Köpråd : Impreza WRX Kombi 2007

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    RichardWrx
    Deltagare

Tja

Läste lite på forumet och kolla runt på nätet, nu vill ja höra era tankar oxå.

Bilen jag ev. ska köpa är en Impreza WRX Kombi 2007 6400 mil, servad på auk. vst, när den ska.

Är det nått att ha, läste lite om att motorena är klena, bilen är inte tänkt att svina runt på bana och sjöis, ut mera lungn körning, har andra bilar att leka på sjön med.

Men frågan kvarstår hur håller motorerna otrimmade, läste om kolvras,vevlagerras och toppackningar var hyggligt vanliga problem.

Är dom verkligen så dåliga?

/Richard

Manor
      Deltagare

Ett kort svar…NEJ…som svar på frågan om de är så dåliga :).

RichardWrx
        Deltagare

Ok, så det är mera om dom har åk med dålig oljenivå/dålig kvalité, missade servicear, trimmat/kasst mappat eller likande som det har blivit problem.

Då kanske det blir affär iaf, bilen är riktigt fin annars nämligen.

Patrick P931
          Deltagare

Väldigt fin!

Byt olja ofta, kör gärna ”tjockare” (t.ex. 5-50) olja än det de häller i hos Subaru (min åsikt), ha koll på oljan och så mappa om då orginalmappningen inte är helt optimal (varken ur effekt, körbarhet eller hållbarhetssynpunkt imho).

🙂
            Patrick

RichardWrx
            Deltagare

Ok, men det är ingen mjukvara som en auk. Subaru vst. har tillgång till?
              Då blir det JRM eller likande isf?
              Bilen ska gå relativt lungt i min ägo och inte trimmas, läga att uppdatera mjukvara iaf?

Mycket frågor jag vet, men ny på märket.

Joakimgabrielsson
              Deltagare

En gam!? För lite rally här så du behövs!

RichardWrx
                Deltagare

Japp, klart man e gam d—0.o—b

RichardWrx
                  Deltagare

Blev affär, hur skön som helst att köra, efter att jag fixat med dämparna bak. 😀

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.