SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Köpråd STI 08

Visar 14 inlägg - 31 till 44 (av 44 totalt)
  • Författare
    rigdab
    Deltagare

08:an duger mycket väl som vardagsbil,dock är vägljudet aningen påträngande. Rekommenderar dubbfritt på vintern.
      För ett år sedan var det mycket negativa kommentarer från ägare av tidigare modeller, det är helt naturligt(vill ha senaste modellen men har ej möjlighet personer).
      Samma visa med Mazda 3 MPS, ny modell 2010, nedsättande kommentarer från tidigare ägare, helt naturligt men aningen sorgligt.
      Utveckilingen går trots allt framåt, vilket bilmärke det än gäller!!

Rekommenderar att satsa på nya modellen, på alla fronter!!

yngwie
      Deltagare

Vad är det för ET på 18″ orginal fälgarna på 08 STi?

Edit: hittade att de var bredd 9″ och ET45. 🙂

Boki
        Deltagare

Vad är det för ET på 18″ orginal fälgarna på 08 STi?Edit: hittade att de var bredd 9″ och ET45. 🙂

BBS – ET55

pannan
          Deltagare

Man får se vad som händer detta året. Skyan såldes i höstas efter lite mindre incidenter. Kanske blir det en STI detta året, kravet är svart. Annars finns ju Legacy GT nu som verkar lite trevlig, speciellt som kombi.

yngwie
            Deltagare

Är på gång att köpa en 08 sti nu som det verkar, men blir väldigt förvirrad över priserna. Det diffar som fan mellan priserna på annonserna som finns ute. Man brukar ju ha ett hyffsat grepp om priserna på dom äldre stierna. Men dom här, om man köper ett ex privat som rullat ca 3000 mil, allt är okej och den är fint skick. Vad är rimligt att betala ca?

yngwie
              Deltagare

Ingen som tycker till? Det kanske bara är jag som tycker priserna är höga med tanke på vad en del reades ut för nya.

Boki
                Deltagare

Du kan få en helt ny GR STI PPP ’10 nu för 399000sek exl metallic lack. PPP = utan RECARO, BBS, NAV, Dimmljus och tonade rutor.

De som ligger ute nu, ’08 – ’09 är då med RECARO mm… ’08 kostade den 449900sek och ’09 4699000sek.

Personligen tycker jag att PPP som den kallas (har inget med Prodrive att göra) är för ”tom”, men allt beror på vad man själv tycker om eller vill ha.

Priserna kan variera beroende på miltal, utrustning och om det varit en demobil eller hallbil.

yngwie
                  Deltagare

Håller med Boki, dom har tagit bort väldigt mycket av värde på pppn. Som fälgar och stolar, hade dom funnits skulle det nog varit aktuellt med en sådan.

Marcus
                    Deltagare

Har vart sugen på att köpa mig en Sti ett tag och nu är det snart dags att köpa bil för mig efter att ha studerat färdigt. Dock har intresset för Impreza Sti 08 svalnat ordentligt då Focus RS Mk II finns ute för typ samma pris ny som det begärs för en beggad Impreza! Att betala över 300k för en beggad Sti, i dessa tider känns inte särskillt motiverat! Förstår att ägarna vill ha bra betalt för sina objekt men verkar ju inte vara speciellt lätt för dem att sälja då de flesta bilarna legat ute ett bra tag på annons…..

MVH// Marcus

yngwie
                      Deltagare

Jo, jag har med sneglat lite på focus rs, men dom är ju inte 4wd å de är ju ett måste! 😉

Boki
                        Deltagare

Håller med dig yngwie, det är 4WD som gäller 😉

Men vi kan jämföra lite i alla fall dem olika bilar emellan på Blocket, vid kl12:48 idag…

BMW M3 RWD= 23st (fr 439K-827K sek)
                          Ford Focus RS FWD= 17st (fr 310K-340K sek)
                          AUDI RS4 4WD= 7st (fr 369K-459K sek)
                          Subaru Impreza WRX STI 4WD= 7st (fr 299K-379K sek)
                          Mitsubishi Lancer EVO X 4WD= 6st (fr 330K-429K sek)

(Samtliga ’08- utlagda runt ca apr- )

andreaswrx
                          Deltagare

Har vart sugen på att köpa mig en Sti ett tag och nu är det snart dags att köpa bil för mig efter att ha studerat färdigt. Dock har intresset för Impreza Sti 08 svalnat ordentligt då Focus RS Mk II finns ute för typ samma pris ny som det begärs för en beggad Impreza! Att betala över 300k för en beggad Sti, i dessa tider känns inte särskillt motiverat! Förstår att ägarna vill ha bra betalt för sina objekt men verkar ju inte vara speciellt lätt för dem att sälja då de flesta bilarna legat ute ett bra tag på annons…..

MVH// Marcus

kan finnas en förklaring till att dom inte är lätta att sälja har man get 450 sen är vi vissa som kom över nya för 350:)

yngwie
                            Deltagare

Håller med dig yngwie, det är 4WD som gäller 😉

Men vi kan jämföra lite i alla fall dem olika bilar emellan på Blocket, vid kl12:48 idag…

BMW M3 RWD= 23st (fr 439K-827K sek)
                              Ford Focus RS FWD= 17st (fr 310K-340K sek)
                              AUDI RS4 4WD= 7st (fr 369K-459K sek)
                              Subaru Impreza WRX STI 4WD= 7st (fr 299K-379K sek)
                              Mitsubishi Lancer EVO X 4WD= 6st (fr 330K-429K sek)

(Samtliga ’08- utlagda runt ca apr- )

Klart det är, går ju inte annars! 😀

Helt klart intressant. Då är väl alla Focus RS som är ute helt nya.

Lite offtopic:

Sedan överlag (alla sti modeller) känns det som stin inte är lika populär som den varit förut. Det kan väl kanske ha lite med att folk vill ha för mycket pengar för sina bilar. Men som tex evo, min ix sålde jag på 3 dagar till begärt pris.

Bodyshot
                              Deltagare

Jag betalade 320tusen för min Evo X helt ny 😉

Visar 14 inlägg - 31 till 44 (av 44 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.