› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › köpråd sti 2008
- Detta ämne har 8 svar, 1,393 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 6 månader sedan av
edbe.
-
FörfattareInlägg
-
4 juli, 2014 kl. 19:52 #32576
timra77
DeltagareHej
Står i start gropen för ett in köp, men har inte så stor kunskap om vad man ska tänka på vid ett köp av sti 2008. Skulle vara tacksam för alla tips som jag kan få. Vilken utr fanns det att välja till vid ny köp skulle vara lite intressant att veta också.Har sätt denna sti på blocket:
http://www.blocket.se/stockholm/Subaru_Impreza_STi_MY08_52225500.htm?ca=4&w=3
4 juli, 2014 kl. 20:28 #270698Zlasher
DeltagareHallå.
Det fanns 2 olika paket.
Det skillde sig inte nämnvärt. Olika fälgar och med eller utan navi i stereon.
Många motorer har rasat efter några 1000 mil på just 08a modellen.
I övrigt en mycket bra bil:)5 juli, 2014 kl. 05:39 #270701timra77
DeltagareHallå.
Det fanns 2 olika paket.
Det skillde sig inte nämnvärt. Olika fälgar och med eller utan navi i stereon.
Många motorer har rasat efter några 1000 mil på just 08a modellen.
I övrigt en mycket bra bil:)Tack för infon. Men vilka punkter är det som är extra viktiga att kolla upp.
10 juli, 2014 kl. 09:51 #270702timra77
DeltagareIngen som har några nyttiga tips???
10 juli, 2014 kl. 12:38 #270700emilboylarsson
DeltagareIngen som har några nyttiga tips???
Gör som med vilken annan bil som helst. Blås ur ordentligt den och känn efter missljud, hack, knack, och annat som låter konstigt. Gör en grundlig visuell inspektion, se efter bulor, märken, dörrgångar för att se om den blivit omlackerad osv. Känns det bra, köp sen d—0.o—b
10 juli, 2014 kl. 22:18 #270696edbe
DeltagareKolla när programvaran uppdaterades, bromsa ordentligt 🙂
Sent from my iPhone using Tapatalk
19 augusti, 2014 kl. 19:25 #270703Niklas.L
DeltagareKapar tråden lite då även jag går i tankarna om att köpa en Impreza Sti av generation tre. Då jag tänkt ha den som enda bil undrar jag lite över ägandekostnader och driftkostnader. Hur mycket drar en Impreza vid normal/snål körning? Hur är det med service/reservdelar? Dyrt? Hållbarheten har jag inte hört mycket illa om. Är det något speciellt man ska veta om hållbarheten innan köp? Är det kamrem eller kamkedja? Annat nyttigt som är bra att veta om modellen?
Tacksam för svar!
Mvh
Niklas19 augusti, 2014 kl. 20:59 #270699zanoii
DeltagareKapar tråden lite då även jag går i tankarna om att köpa en Impreza Sti av generation tre. Då jag tänkt ha den som enda bil undrar jag lite över ägandekostnader och driftkostnader. Hur mycket drar en Impreza vid normal/snål körning? Hur är det med service/reservdelar? Dyrt? Hållbarheten har jag inte hört mycket illa om. Är det något speciellt man ska veta om hållbarheten innan köp? Är det kamrem eller kamkedja? Annat nyttigt som är bra att veta om modellen?
Tacksam för svar!
Mvh
NiklasKamrem, ej kedja.
Blandad körning – räkna med en liter per mil. Snålkörning 0.8. Går säkert att kapa en dl om du snålkör på gränsen till nervsammanbrott men de siffrorna verkar vara realistiska för så gott som alla imprezor med turbo.
19 augusti, 2014 kl. 21:11 #270697edbe
DeltagareKamrem, ej kedja.
Blandad körning – räkna med en liter per mil. Snålkörning 0.8. Går säkert att kapa en dl om du snålkör på gränsen till nervsammanbrott men de siffrorna verkar vara realistiska för så gott som alla imprezor med turbo.
Brorsan har fått ner sin till 0,8 som bäst på landsväg…hans fru kör den till vardags och den ligger i snitt på 1,3. Hon kör inte snålt utan som man gör om man har en Sti 🙂
Räkna på den förbrukningen tycker jag!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.