SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Köpråd: STI Racing S -11

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 41 totalt)
  • Författare
    yngwie
    Deltagare

Jag vet inte vad många är men om jag inte minns fel så var tilldelningen till sverige -11 runt 45 bilar, sen vet jag inte hur många som såldes. Priserna har väl gått ner lite extra eftersom dom sänkte ny priset -13 med typ 36k

Jo, visseligen. Men då finns det både 2011, 2012 och 2013 av samma bil i stort sett. Så då blir det en del bilar.

Patrick P931
      Deltagare

Typiskt, den här tråden fick även mig att börja spana lite… 😉

Behovet av Forester krymper hela tiden och en STi Racing utan vingen vore inte helt dum.

Det finns en grå ute just nu: http://www.blocket.se/goteborg/Subaru_STI_Racing_46645504.htm?ca=11&w=3
        som jag anser snygg färg.

Men, hur ser det ut på utrustningsfronten? Finns det helläder, gps, osv att finna eller har de flesta ungefär samma utrustning?

🙂

Svullo
        Deltagare

Typiskt, den här tråden fick även mig att börja spana lite… 😉

Behovet av Forester krymper hela tiden och en STi Racing utan vingen vore inte helt dum.

Det finns en grå ute just nu: http://www.blocket.se/goteborg/Subaru_STI_Racing_46645504.htm?ca=11&w=3
          som jag anser snygg färg.

Men, hur ser det ut på utrustningsfronten? Finns det helläder, gps, osv att finna eller har de flesta ungefär samma utrustning?

🙂

På dom svensksålda är Skinn/mocka standard.GPS fanns som extra utrustning men det är pioneers huvudenhet så att det går att köpa en & eftermontera för drygt 10k. Vad jag kan se på den gråa på blocket så har den den låga vingen & motor/kupe värmare som extra.Extra utrustning som finns är typ: Dimljus,short shift,regnsensor,parkeringsvarnare.
          Här är standard utrustningen:
          http://www.subaru.se/lineup/sti_racing/technical_information/standard_equipment

Tillbehör:http://www.subaru.se/tillbehor/sti-racing

Men -13 finns bara S modellen med stora vingen, dimljus blev standard men keyless försvann GPS verkar inte gå att få längre.

yngwie
          Deltagare

Har testat den svarta för 245´, 5300mil och lite sliten, Subaru har verkligen inte bättrat på sin lackkvalite´.

Var den svarta skabbig? Lacksläpp i vanlig ordning alá Subaru?

Simon.x
            Deltagare

Jo, visseligen. Men då finns det både 2011, 2012 och 2013 av samma bil i stort sett. Så då blir det en del bilar.

Hej

2013 an den är avskalad i hk och utrustning finns mer info på denna sida SSC 😉 från medlemmar.

Nyckel på dom nya mm wrx/sti 😮

//Simon

yngwie
              Deltagare

Hej

2013 an den är avskalad i hk och utrustning finns mer info på denna sida SSC 😉 från medlemmar.

Nyckel på dom nya mm wrx/sti 😮

//Simon

Avskalad i HK?

Simon.x
                Deltagare

Avskalad i HK?

——————————————————————

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=94079

wrx ss har jag det är tydligen en Lättad o uppstyvat chassi o 265 hk

Saxat från denna tråden…
                  —————————————————————-
                  Det som finns på http://www.subaru.se/ bilder mm stämmer inte på alla hittar inte ens mina std bbs på den sidan

Min är en STI Racing 2011 S mod

inte taklucka men dimljus. swe såld.

Köpte den ny 2012 april.

//Simon

yngwie
                  Deltagare

——————————————————————

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=94079

wrx ss har jag det är tydligen en Lättad o uppstyvat chassi o 265 hk

Saxat från denna tråden…
                    —————————————————————-
                    Det som finns på http://www.subaru.se/ bilder mm stämmer inte på alla hittar inte ens mina std bbs på den sidan

Min är en STI Racing 2011 S mod

inte taklucka men dimljus. swe såld.

Köpte den ny 2012 april.

//Simon

Jo, WRX:n, men nu snackar vi ju STi:n som är på 300hk även 2013? 🙂

Simon.x
                    Deltagare

Jo, WRX:n, men nu snackar vi ju STi:n som är på 300hk även 2013? 🙂

jo men ja hittar inte wrx på Subarus hemsida.

Vad jag har hört så har dom nya som ser ut som STI Racing men vissa har nyckel nu. (detta fanns i USA 2011)

Har sett STI Racing med WRX dekal och STI men vad det var som skilde sig på inte dom svara på.

Det va en ny 2012a på en bilfirma i sthlm

//Simon

Svullo
                      Deltagare

jo men ja hittar inte wrx på Subarus hemsida.

Vad jag har hört så har dom nya som ser ut som STI Racing men vissa har nyckel nu. (detta fanns i USA 2011)

Har sett STI Racing med WRX dekal och STI men vad det var som skilde sig på inte dom svara på.

Det va en ny 2012a på en bilfirma i sthlm

//Simon

-11 Var beteckningen på dom svensksålda Subaru STI Racing. Men den rätta beteckningen är:Subaru Impreza WRX STI. Jag tror inte att nya WRXn 265hk har sålts i sverige som sedan.

Simon.x
                        Deltagare

-11 Var beteckningen på dom svensksålda Subaru STI Racing. Men den rätta beteckningen är:Subaru Impreza WRX STI. Jag tror inte att nya WRXn 265hk har sålts i sverige som sedan.

Hej den bilen jag nämner i denna tråd har den stora vingen och den ser ut som STI Racing.

wrx ss Lättad o uppstyvat chassi o 265 hk

denna ägare har garanti kvar på sin bil enligt vad som framkommer i den tråden så då bör denna vara SWE såld

Saksamma iofs 😀

//Simon

Svullo
                          Deltagare

Hej den bilen jag nämner i denna tråd har den stora vingen och den ser ut som STI Racing.

wrx ss Lättad o uppstyvat chassi o 265 hk

denna ägare har garanti kvar på sin bil enligt vad som framkommer i den tråden så då bör denna vara SWE såld

Saksamma iofs 😀

//Simon

Den bilen du nämner ser väl ut som en impreza 1,6i med S vinge.
                            Jämför med din egen 😀

Simon.x
                            Deltagare

Den bilen du nämner ser väl ut som en impreza 1,6i med S vinge.
                              Jämför med din egen 😀

japp hade inte kollat i galleriet bara avataren :p

kolla mina bilder i mitt galleri dom är från 2012 ^^

//Simon

Svullo
                              Deltagare

japp hade inte kollat i galleriet bara avataren :p

kolla mina bilder i mitt galleri dom är från 2012 ^^

//Simon

Nice! Ja valde mellan silver & svart d—0.o—b

yngwie
                                Deltagare

Fick höra något intressant i dag av en handlare. Han sa att man skulle passa sig för STi Racing som varit hos många handlare. Det kan vara en av dom 10 som vi varit och tokkört på bana med. Dom hade tydligen sagt att det bara var och köra. ”Går en sönder så hämta en ny bara”.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 41 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.