› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Köpråd: STI Racing S -11
- Detta ämne har 40 svar, 7,093 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av
rigdab.
-
FörfattareInlägg
-
15 maj, 2013 kl. 20:20 #254609
yngwie
DeltagareJag vet inte hur ni ser på det. Men jag skulle då inte vilja köpa någon av dom bilarna.
16 maj, 2013 kl. 08:17 #254617Speedstr
DeltagareJag vet inte hur ni ser på det. Men jag skulle då inte vilja köpa någon av dom bilarna.
Intressant, och när ni tok körde någon av dessa bilar, kändes det som att den inte skulle kunna hantera sådan körning eller? 🙂
16 maj, 2013 kl. 10:50 #254610yngwie
DeltagareIntressant, och när ni tok körde någon av dessa bilar, kändes det som att den inte skulle kunna hantera sådan körning eller? 🙂
Det är väl en helt annan sak om man själv äger bilen motför om man lånar den och någon säger det är bara att köra tills det rasar typ. Eller hur?
16 maj, 2013 kl. 13:20 #254641zanoii
DeltagareDet är väl en helt annan sak om man själv äger bilen motför om man lånar den och någon säger det är bara att köra tills det rasar typ. Eller hur?
Verkligen.
Jag testade (recenserade) bilar för olika medier ett tag och vid ett tillfälle hade jag en kontakt på en märkesverkstad för just den bilen jag körde. När han kollade upp bilen visade det sig att den var krockad två gånger. Motorhuven gick pga spänningar/skevhet inte att öppna. När jag senast såg bilen på blocket låg den uppe för ett alldeles för högt pris (en bra bit över miljonen) och jag är lite tveksam till om köparen verkligen informerades om bilens historik. Funderade på att ringa säljaren och fråga lite om den men hann inte innan den försvann.
En annan gång piskade jag en bil rejält (mer än vanligt) och när jag lämnade tillbaka den till tillverkaren frågade de hur jag tyckte att den var. Kommenterade att bromsarna var alldeles för klena och bromsverkan snabbt minskade. Min kontaktperson såg halvchockad ut och hade inte märkt något sånt. Det visade sig att det var kontaktpersonens personliga bil som lånats ut.
Detta var en sportbil med över 500hk samt en hatchback med över 250hk. Ingen av dessa exemplar skulle jag ens fundera på att köpa (förutsatt att jag ville ha biltypen/modellen).
16 maj, 2013 kl. 14:51 #254611yngwie
DeltagareVerkligen.
Jag testade (recenserade) bilar för olika medier ett tag och vid ett tillfälle hade jag en kontakt på en märkesverkstad för just den bilen jag körde. När han kollade upp bilen visade det sig att den var krockad två gånger. Motorhuven gick pga spänningar/skevhet inte att öppna. När jag senast såg bilen på blocket låg den uppe för ett alldeles för högt pris (en bra bit över miljonen) och jag är lite tveksam till om köparen verkligen informerades om bilens historik. Funderade på att ringa säljaren och fråga lite om den men hann inte innan den försvann.
En annan gång piskade jag en bil rejält (mer än vanligt) och när jag lämnade tillbaka den till tillverkaren frågade de hur jag tyckte att den var. Kommenterade att bromsarna var alldeles för klena och bromsverkan snabbt minskade. Min kontaktperson såg halvchockad ut och hade inte märkt något sånt. Det visade sig att det var kontaktpersonens personliga bil som lånats ut.
Detta var en sportbil med över 500hk samt en hatchback med över 250hk. Ingen av dessa exemplar skulle jag ens fundera på att köpa (förutsatt att jag ville ha biltypen/modellen).
Tack. En som förstår min poäng. Det här är ju egentligen inget nytt, vet att det var uppe föra några år sedan ang 06-07 Sti:erna också. Men lägger jag 250-300k så vill jag fan inte ha en bil som varit tokkörd på bana med förare som fått klartecken att tukta.
14 juli, 2013 kl. 09:38 #254612yngwie
DeltagareKikar lite smått på en nyare STi. Men hur är det ens möjligt att nästan varenda STi 2011 har minst 4-5 ägare? Känns inte bra, gissar att det kan vara några av dessa som hoppat mellan olika firmor och således varit ute på bana och blivit tuktade.
14 juli, 2013 kl. 18:15 #254618matte555
DeltagareDet kan vara så att subaru nordic är första ägare och handlaren andra, värt att kolla upp då blir de 3 ägare direkt med första ”brukaren”.
Men inte tycker jag en bil som är 2 år gammal ska ha mer än en riktig ägare.
15 juli, 2013 kl. 11:02 #254613yngwie
DeltagareDet kan vara så att subaru nordic är första ägare och handlaren andra, värt att kolla upp då blir de 3 ägare direkt med första ”brukaren”.
Men inte tycker jag en bil som är 2 år gammal ska ha mer än en riktig ägare.
Tjena Matte!:)
Tycker det låter skumt att Subaru Nordic ska räknas som ägare. Ska det inte bara vara första ägaren?
15 juli, 2013 kl. 20:17 #254619matte555
DeltagareTjena Matte!:)
Tycker det låter skumt att Subaru Nordic ska räknas som ägare. Ska det inte bara vara första ägaren?
tjena 🙂
Finns mycke skumt i bilbranchen ;)Är det något speciellt regnr du funderar på så skicka ett pm eller skriv här så kan jag kolla på jobbet hur det ser ut med ägare.
15 juli, 2013 kl. 20:34 #254614yngwie
Deltagaretjena 🙂
Finns mycke skumt i bilbranchen ;)Är det något speciellt regnr du funderar på så skicka ett pm eller skriv här så kan jag kolla på jobbet hur det ser ut med ägare.
Du har helt rätt! 🙂 Kanon! Ingen speciell just nu, hör av mig om/när det blir aktuellt.
16 juli, 2013 kl. 05:04 #254616rigdab
DeltagareOm Subaru Nordic använder en bil så måste de registrera den, sedan när de inte har behov av den längre så säljs den vidare till en återförsäljare.
När den efter det säljs vidare så blir den köparen den tredje registrerade ägaren på bilen.
Inget konstigt med det. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.