› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Köpråd Subaru Impreza WRX -01
- Detta ämne har 7 svar, 1,713 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 6 månader sedan av
kaell.
-
FörfattareInlägg
-
10 augusti, 2005 kl. 18:56 #8849
kaell
DeltagareJa, Joakim heter jag, bor i Karlstad. Precis sålt min Nissan 200SX S14a -99 i förmån till vinterbil 😛 😀 Närå, men att sladda 4WD på vintern är något av de roligaste man kan göra tycker jag. Därför har jag börjat titta på Impreza. Har även haft EVO i bakhuvudet men då blir det högerstyrt och vääääldigt gammal bil.
Har försökt hitta info om bilen i fråga. Postar annonsen här direkt så vet ni vilket objekt de handlar om
http://www.blocket.se/view/5397275.htm?caller=vll_s&l=0&c=1&city=0
Import, alla papper finns osv.
Men en sak jag funderar på, stolarna som är av tygmodell (sport), och inte rally-stolarna som säljaren sa. Fanns det 2 olika stolar till bilen?! Dom är ju så fruktansvärt sköna 🙂Har ju som sagt tidigare haft en 200SX S14a och trimmat endel… Min nästa bil hade jag tänkt inte skulle bli så, och orginal-effekten tror jag jag klarar mig med så länge snön finns på backen i alla fall. Hur hållbara är bilarna med ungefär 280-290hk (Lite snabbare än STi?) och vad behövs göras? Har hört att kopplingen inte riktigt vill så länge?
Sen klassiska, vad ska man titta på hos en -01:a?! Bilen har ju gått 7000-7500mil, 50% pendling och 50% lek skulle jag gissa. Hur sliten kan man räkna med att den är?
Hoppas någon kan hjälpa mig med första steget in på Impreza-marknaden 😉
10 augusti, 2005 kl. 19:32 #99804imprezapinge
DeltagareJag kan bara säga att kolla allt som du normalt oxå kollar på vilken bil som helst , impreza är slagtåliga ,så en provkörning är inte dum
ha en kompis som kan lite bil med dej kolla kopplingen, bromsar, handbromsen, växellådan, glöm inte motorrummet, ev.ROST men det gör man ju på alla bilar som man köper!
kolla skicket övrigt över hela bilen kolla i papper servis boken kan säga endel!fråga så mycket du kan försök läsa saningshalten i det han säger kolla upp själv så mycket som möjligt!
till sist hänger det enbart på dej ->bra eller dåligt köp!
köp inte vid mistanke eller missljud drivlinan… Dyrt!
Mvh/
P-I10 augusti, 2005 kl. 19:36 #99805imprezapinge
Deltagarefår säga när du köpt pärlan, gå genast med i SSI klubben
så sägar alla *VÄLKOMMEN!* 😀 😀 😀 😀10 augusti, 2005 kl. 19:46 #99806Adam K
DeltagareImportbilar har förmodligen inte rostsskyddsbehandlats, ingen större fara men vad medveten om det.
Många säger att GT’n är lite mer ’rally’, lite fränare, i orginal.
Om du tittar på såna så: före -99 har annan LMM som är hållbarare men dyrare att byta om den går. Liksom annan motorstyrning som inte går att ECUTEKa eller unichppa e.d. =dyrt om du vill mappa om.10 augusti, 2005 kl. 20:09 #99803strickz
DeltagareNu ska jag inte övertala dig att köpa nåt du inte vill ha, men har du övervägt en GT -00 istället? Du får en med samma mil till ett mycket bättre pris och som dessutom är svensksåld. Utbudet är också ganska stort nu på sensommaren.
Har du inte gjort det redan så tycker jag du ska försöka provåka båda modellerna innan du bestämmer dig.
10 augusti, 2005 kl. 21:34 #99802Storm
DeltagareMen en sak jag funderar på, stolarna som är av tygmodell (sport), och inte rally-stolarna som säljaren sa. Fanns det 2 olika stolar till bilen?! Dom är ju så fruktansvärt sköna 🙂
Japp det finns två olika stolar, Finns säker fler men dom två vanligaste är dom svenska som är som gt stolarna, och dom tyska som har inbyggd airbag och är mindre skålade. Så har jag förståt det iaf 🙂
/J – Som vill bytta bort sinna tyska stolar
11 augusti, 2005 kl. 08:53 #99801Wiklundh
DeltagareKör man med originalturbon och trimmar så ska sakerna hålla.
Det första som brukar tacka för sig är lådan på WRX/GT.
Vid 300Hk lever den farligt likaså koppling.
Men har man original turbon ska det inte vara någon fara.
Om du tänkt bygga vidare en del kan det vara intressant att skaffa STI i stället då den pallar med mycket mera.
Har min STI kvar fortfarande. 😉11 augusti, 2005 kl. 22:29 #99807kaell
DeltagareHmm… svårt val.
Har inte råd med en STi, men visst, man vill ju trimma lite, eller man kommer väl vilja trimma lite till våren iallafall, vet hur det blir… :+ 🙁 Eller egentligen, mycket kvar av sommaren, undra om man kan hålla sig till vintern ens?
Sen är det modellen med sportstolar (+airbag), men vill ju ha rally-stolarna…
Jaja, får leta vidare ett tag känns det som. Köpa när jag hittat något som är 100%. Någon som vill sälja en STi – långt under marknadspris? 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.