› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Köpråd WRX STI 01-02
- Detta ämne har 7 svar, 1,073 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 8 månader sedan av
SPiKE.
-
FörfattareInlägg
-
11 maj, 2010 kl. 15:41 #23316
Red_Mike
DeltagareDå suget efter en STI har blivit för stort så funderar jag på att köpa en. Men då 01-02 ligger inom min budget så skulle jag vilja ha råd om dom bilarna funkar bra. En subaru polare till mig sa att han hade sett just dom årsmodellerna på blocket förut och att nästan alla hade bytt motor etc fast bilarna just gått under/över 10k. Men det var dock WRX bilarna, och dom ska väl vara samma som en vanlig GT i princip. Men frågan är då om STI bilarna har samma defekter (om det nu är sant) En STI är väl ändå en STI eller?
Dom STI bilarna på blocket nu som säljs så har nästan alla gått under 10k vilket gör mig fundersam om det stämmer.Så om någon känner till kända fel på just STI 01-02 så skulle det verkligen uppskattas om det kom fram!
// Micke
11 maj, 2010 kl. 17:31 #202239Pedersen
DeltagareDet är inga speciall problem med de tidiga STi:erna. Det är förövrigt i princip samma bil som 03-04 om du vill söka runt lite mer på forumet. Enda anledning till att de är hyffsat billiga är att vissa har lite svårt för frontens utseende fast jag måste säga att man vänjer sig rätt fort.
Verkar den välskött är det bara att handla! Det är trots allt mest STi för pengarna just nu.
12 maj, 2010 kl. 05:19 #202240Pasi_k
DeltagareMin WRX STI -02 köpte jag 2005 då hade den rullat 4200mil.
Idag är den uppe på 16500mil.
Vad jag fått bytt på min är kopplingen , fast den var lite vissen redan när jag köpte bilen.
Åker på orginal broms skivor runt om.
Fast det börjar nog bli dax att skaffa nya.
Pendlar 55 mil i veckan med bilen.
Fått byta kylaren för ett par tusen mil sedan med.Inga problems direkt.
På fredag får vi se om den blir besiktad med blankt papper igen. 😀
12 maj, 2010 kl. 06:35 #202237Kvarnis
DeltagareKöpte själv en 02 i fjol för att ha som brux bil.
Riktigt prisvärt köp måste jag säga.
Att motorerna rasar har nog en hel del med ägaran att göra.
Byter man avags på nyare stier utan att fixa laddtrycksstyrningen så skennar dom lite, och kör man desutom ex på 95oktan så är det rätt stor risk att det spikar.Laddtrycksmätare är billig investering för att ha kol på det.
Min bil hade gått ~8500mili fjol.
Tänk på att stora servicern som bör göras omg kostar 10k.Annars så har dom sjukt bra gerejer, 6-petare check,stora brembo bromsar check, motor som håller 450bhp check, prisvärda check 😀
12 maj, 2010 kl. 07:10 #202238Kvarnis
DeltagareKöpte själv en 02 i fjol för att ha som brux bil.
Riktigt prisvärt köp måste jag säga.
Att motorerna rasar har nog en hel del med ägaran att göra.
Byter man avags på nyare stier utan att fixa laddtrycksstyrningen så skennar dom lite, och kör man desutom ex på 95oktan så är det rätt stor risk att det spikar.Laddtrycksmätare är billig investering för att ha kol på det.
Min bil hade gått ~8500mili fjol.
Tänk på att stora servicern som bör göras omg kostar 10k.Annars så har dom sjukt bra gerejer, 6-petare check,stora brembo bromsar check, motor som håller 450bhp check, prisvärda check 😀
12 maj, 2010 kl. 19:37 #202242Red_Mike
DeltagareOkej. Men det var ju possitiva nyheter! Då blir det att investera i en STI.
Tack!//Micke
14 maj, 2010 kl. 10:01 #202243mangan
DeltagareKöp min wrx trimmad o klar billigare än sti o för pengarna du får över köper du bromsar o en uppsättning coilisar..
14 maj, 2010 kl. 10:17 #202241SPiKE
DeltagareKöp min wrx trimmad o klar billigare än sti o för pengarna du får över köper du bromsar o en uppsättning coilisar..
Har du 6 petarn oxå?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.