SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Köpråd WRX STi – 06

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Lihoe
    Deltagare

Går i tankarna att köpa en WRX STi – 06 och tänkte höra mig för om det finns några speciella saker att kolla extra noga på?

Har varit och kollar på en som är importerad från Tyskland av firman som har den idag. http://www.blocket.se/horby/Subaru_Impreza_WRX_STI_2_5_24676914.htm?ca=23_14&w=0
      Någon som har erfarenhet va denna firma? positiv/negativ

Vi provkörning lade jag märket till ett skumt ljud från vänster bak, ljudet kan liknas vid en bromskloss som ligger emot skivan, lätt svarvande ljud. Någon som har någon ide vad detta kan vara om man bortser från just det jag skrev som liknelse?

Tacksam för svar!

Bodyshot
      Deltagare

Tjena! Såg ut som en vettig bil med OK spec! Vad jag vet så är kolvarna dåliga på alla 2.5l vilket resulterar vid motorras vid 5000mil ungefär. Köp hellre en 2.0l 05sti isf. MVH

bowser
        Deltagare

Tjena! Såg ut som en vettig bil med OK spec! Vad jag vet så är kolvarna dåliga på alla 2.5l vilket resulterar vid motorras vid 5000mil ungefär. Köp hellre en 2.0l 05sti isf. MVH

det finns en hel del som haft otur med dom.. och andra som inte haft probelm alls . att säga att alla är dåliga är ju att ta i.
          men det du skall kolla är om den drar olja då det verkat som dom som fått problem haft oljetörstiga rackare …
          sen finns det dom som haft problemfria oxå.

det som låter bak kan det inte va diffen?

Bodyshot
          Deltagare

Jag skulle gissa på att oljudet är belägg bak som är slut alt skiva som är skev.

Fricke.w
            Deltagare

He he, nu ska vi nog inte dra alla impreza sti – 06 över en kant 🙂
              Har inte haft ett enda problem med min motor i alla fall, förutom en lmm som gåt, men ingen oljeförbrukning alls att tala om har jag då på min, och den har precis slagit om till 5000mil, och då är den ju trimad också, så kannske mina kolvar ligger i tråget i morgon då 😮
              Nä skämt och sido, de blir ofta en höna av en fjäder i bilkretsar av någon konstig anledning.
              Tyckte mig se att påtagligt många impreza gt, stog de antigen renovewrad motor eller byt motor på, i annonserna för ett par år sen, när jag var sugen på en sådan 😀
              Lika så är de ju ett faktum att i bmw kretsar där jag rörde mig för, sas ju att alla M3 från 93-98 led av vanos problem, inte heller så mycket saningshalt i de. men där emot ska du nog titta på om de står i servicebiken, något om ändrad programvara på garnati, för de var vell nämligen de som tog död på många 2.5L motorer, varv spären ligger från fabrik nämligen så att den klipper soppan i stället för tändningen, vilket inte är någon dunder bra grej:-( men åtgärdades tydligen på garanti så att de vart tvärt om, samt mjukare stop, är då gjort på min i alla fall?

Pasi_k
              Deltagare

Köpt min STI -02 PÅ Haggenäs Auto. (4.200 mil)
                Kört över 10.000mil med den nu(15.xxx mil) och den rullar på än.
                OM där är oljud , be dom kolla upp det.
                Då fixar dom garanterat det…

Har väl rasat en 2-3st 2,5 i skåne vad jag vet.
                En hann väl med 2 ras med tror jag?

Mvh Pasi

Bodyshot
                Deltagare

Precis, så dessa ras händer verkligen, det är inget prat som går runt…

ArvidE
                  Deltagare

Ska iväg o titta på en 06a och en 07a i veckan .. vet nån om de är samma problem med 07 orna ? Mvh Arvid

Fricke.w
                    Deltagare

Kan vell då även till läggas, att när jag snackade med JRM om just detta, ville dom påstå i alla fall att många av haverierna, berode just på att folk inte kolade oljan noga på dessa maskiner, då de är känt som ni säger att dom kan dra en heldel innan maskinen gåt in sig i början, så vissa av motorhaveri fallen berode i alla fall på lagerhaveri, säkert även kolvar de säger jag inge om.

Lihoe
                      Deltagare

Jag tackar så hemskt mycket för de tips jag har fått hittills.

Ska iväg och provköra den imorn igen så vi får se hur det känns då.

Bodyshot
                        Deltagare

100kr på att killen blir kär&köper bilen!

efter 2månader har han tröttnat på orginaleffekten och går till JRM för steg1 och blir kanonnöjd!

😉 😀

Bodyshot
                          Deltagare

Men ett hett tips till dig som skall köpa bil är att titta på Sladdens 05 STI, den svarta. den är riktigt fin och välvårdad, går bra med steg1 från jrm och är sjukt billig!!!

Den motorn kan jag dessutom gå i god för att den håller… 😀

Lihoe
                            Deltagare

100kr på att killen blir kär&köper bilen!efter 2månader har han tröttnat på orginaleffekten och går till JRM för steg1 och blir kanonnöjd! 😉 😀

Hoppas någon nappade på din vadslagning 😉

TKarlsson
                              Deltagare

Haha! Finns väl ingen som vill förlora 100 spänn?! 😀

Bodyshot
                                Deltagare

Nå? Hur gick det? Köpte du bilen?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.