• Detta ämne har 11 svar, 1,835 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av Kvarnis.
Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22285
    Lx R
    Deltagare

      Hej ! har inköpt en Legacy Turbo 92 som rullat strax över 20 tusen mil men verkar vara kry i motor o drivlina.
      Karossen finns det väl jobb med om jag vill men denna är tänkt som Isåkning alt grus bus bil.

      en fundering runt Ic som jag blev förvånad över va vattenkyld finns det billiga hästar att hämta genom att front montera en större ic nån har väl provat antar jag ,,?

      Ja ska väl börja med att byta alla vätskor och även ventilkåpspackningar o då är det lika bra o byta stift också nån som har tips på märken som funkar fint alt man INTE ska ha i,,??

      I övrigt så fundrar ja på att en impreza vinge skulle sitta fint på skuffen nån som har bild på en sån på en legacy vore jag tacksam

      Mvh Rikard (hoppas på tips)

      #190996
      Lx R
      Deltagare

        Ingen som vet nått nyttigt ? ?

        #190992
        Kvarnis
        Deltagare

          NGK stift PRF6/7B ska du ha.

          Sen byter du Ic är det risk för att du rasar motorn, om du inte kollar upp soppan.
          Lmm är ju inte skalad för öppet filter och front ic

          #190997
          Lx R
          Deltagare

            okey det var ju bra att veta 🙂

            Vad behövs det för grejor för att köra front ic då ?

            det går alltså inte o köra öppet filter ??

            Tips på billiga enkla hästar då om man inte går den långa dyra vägen

            blir och ta in den ikväll för en översyn.

            Även tips på var det finns plåt om ja skulle få för mig och bli seriösare efter vintern 😀

            #190993
            Kvarnis
            Deltagare

              Omdet bara ärbonn trimdu är ute efter för is-bil så ställ upp soppa trycktmeden fpr.
              Kolla av soppan med wb lambda, installera en knock link.
              Finns chip med,men då ska vara gjorda för dessa moddar.
              Sök på VOS chip

              #190998
              Lx R
              Deltagare

                ok
                Ja tänkte börja med o sätta i en Turbo tryckmätare så man ser om nån har fipplat nå med detta tidigare.

                ingen annan som äger en sån här som kan komma med tips på utveckling vad sätter drivlinan för gränser mm ??

                #191001
                Tobbster
                Deltagare

                  Omdet bara ärbonn trimdu är ute efter för is-bil så ställ upp soppa trycktmeden fpr.Kolla av soppan med wb lambda, installera en knock link.Finns chip med,men då ska vara gjorda för dessa moddar.Sök på VOS chip

                  Vad är en fpr???

                  /Tobbe

                  #190995
                  Lt Dan
                  Deltagare

                    Omdet bara ärbonn trimdu är ute efter för is-bil så ställ upp soppa trycktmeden fpr.Kolla av soppan med wb lambda, installera en knock link.Finns chip med,men då ska vara gjorda för dessa moddar.Sök på VOS chip

                    Vad är en fpr???/Tobbe

                    Jag skulle gissa på Fuel Pressure Regulator.
                    Alltså en bränsle trycks regulator

                    #190991
                    Practos
                    Deltagare

                      Tjena, jag trimmade med vos-chip, dawes-laddtryck, td05-16g turbo, downpipe, stiften var 6:or , kn filter med bättre insug och det blev helt ok fart på gammelkokaren. Har allt kvar men bilen blev för rostig så den skrotades. PMa om du behöver något.
                      Har även nya tändspolar, org knacksensor, ny LMM. (sånt som brukar strula)
                      mvh/Henrik

                      #190999
                      Lx R
                      Deltagare

                        Tjena, jag trimmade med vos-chip, dawes-laddtryck, td05-16g turbo, downpipe, stiften var 6:or , kn filter med bättre insug och det blev helt ok fart på gammelkokaren. Har allt kvar men bilen blev för rostig så den skrotades. PMa om du behöver något.Har även nya tändspolar, org knacksensor, ny LMM. (sånt som brukar strula) mvh/Henrik

                        Pm skickat 🙂

                        #191000
                        Lx R
                        Deltagare

                          Jaha nu är Turbo tryck mätare monterat oljor bytta rostlagning påbörjad vid det mest kritiska stället.ett paket från sthlm på väg hem mm
                          Vad är orginal laddtryck någon ??

                          #190994
                          Kvarnis
                          Deltagare

                            Med org.system ~0.8bar,med 3″ så upp i mot 1bar i peak

                          Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.