- Detta ämne har 11 svar, 1,835 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
10 november, 2009 kl. 11:50 #22285Lx RDeltagare
Hej ! har inköpt en Legacy Turbo 92 som rullat strax över 20 tusen mil men verkar vara kry i motor o drivlina.
Karossen finns det väl jobb med om jag vill men denna är tänkt som Isåkning alt grus bus bil.en fundering runt Ic som jag blev förvånad över va vattenkyld finns det billiga hästar att hämta genom att front montera en större ic nån har väl provat antar jag ,,?
Ja ska väl börja med att byta alla vätskor och även ventilkåpspackningar o då är det lika bra o byta stift också nån som har tips på märken som funkar fint alt man INTE ska ha i,,??
I övrigt så fundrar ja på att en impreza vinge skulle sitta fint på skuffen nån som har bild på en sån på en legacy vore jag tacksam
Mvh Rikard (hoppas på tips)
12 november, 2009 kl. 11:11 #190996Lx RDeltagareIngen som vet nått nyttigt ? ?
12 november, 2009 kl. 15:16 #190992KvarnisDeltagareNGK stift PRF6/7B ska du ha.
Sen byter du Ic är det risk för att du rasar motorn, om du inte kollar upp soppan.
Lmm är ju inte skalad för öppet filter och front ic13 november, 2009 kl. 16:02 #190997Lx RDeltagareokey det var ju bra att veta 🙂
Vad behövs det för grejor för att köra front ic då ?
det går alltså inte o köra öppet filter ??
Tips på billiga enkla hästar då om man inte går den långa dyra vägen
blir och ta in den ikväll för en översyn.
Även tips på var det finns plåt om ja skulle få för mig och bli seriösare efter vintern 😀
13 november, 2009 kl. 18:20 #190993KvarnisDeltagareOmdet bara ärbonn trimdu är ute efter för is-bil så ställ upp soppa trycktmeden fpr.
Kolla av soppan med wb lambda, installera en knock link.
Finns chip med,men då ska vara gjorda för dessa moddar.
Sök på VOS chip15 november, 2009 kl. 17:34 #190998Lx RDeltagareok
Ja tänkte börja med o sätta i en Turbo tryckmätare så man ser om nån har fipplat nå med detta tidigare.ingen annan som äger en sån här som kan komma med tips på utveckling vad sätter drivlinan för gränser mm ??
16 november, 2009 kl. 21:16 #191001TobbsterDeltagareOmdet bara ärbonn trimdu är ute efter för is-bil så ställ upp soppa trycktmeden fpr.Kolla av soppan med wb lambda, installera en knock link.Finns chip med,men då ska vara gjorda för dessa moddar.Sök på VOS chip
Vad är en fpr???
/Tobbe
17 november, 2009 kl. 10:23 #190995Lt DanDeltagareOmdet bara ärbonn trimdu är ute efter för is-bil så ställ upp soppa trycktmeden fpr.Kolla av soppan med wb lambda, installera en knock link.Finns chip med,men då ska vara gjorda för dessa moddar.Sök på VOS chip
Vad är en fpr???/Tobbe
Jag skulle gissa på Fuel Pressure Regulator.
Alltså en bränsle trycks regulator20 november, 2009 kl. 14:00 #190991PractosDeltagareTjena, jag trimmade med vos-chip, dawes-laddtryck, td05-16g turbo, downpipe, stiften var 6:or , kn filter med bättre insug och det blev helt ok fart på gammelkokaren. Har allt kvar men bilen blev för rostig så den skrotades. PMa om du behöver något.
Har även nya tändspolar, org knacksensor, ny LMM. (sånt som brukar strula)
mvh/Henrik21 november, 2009 kl. 09:05 #190999Lx RDeltagareTjena, jag trimmade med vos-chip, dawes-laddtryck, td05-16g turbo, downpipe, stiften var 6:or , kn filter med bättre insug och det blev helt ok fart på gammelkokaren. Har allt kvar men bilen blev för rostig så den skrotades. PMa om du behöver något.Har även nya tändspolar, org knacksensor, ny LMM. (sånt som brukar strula) mvh/Henrik
Pm skickat 🙂
12 december, 2009 kl. 14:51 #191000Lx RDeltagareJaha nu är Turbo tryck mätare monterat oljor bytta rostlagning påbörjad vid det mest kritiska stället.ett paket från sthlm på väg hem mm
Vad är orginal laddtryck någon ??13 december, 2009 kl. 08:13 #190994KvarnisDeltagareMed org.system ~0.8bar,med 3″ så upp i mot 1bar i peak
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.