SSC Allmänt snack Allmänt småprat Köptips GT

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
  • Författare
    bbosse
    Deltagare

Hejsan! var och kolla på en impreza gt -99 igår, fanns lite skavanker men sen märkte ja att motor oljan va alldeles för hög enligt stickan, över markeringen och strax ovanför hålet som finns på stickan, och ägarn förklarade att de inte hade vart så tidigare och att de inte hade vart nå problem, kändes inte helt rätt.. de blev allafall ingen affär.. nån som har nå tips om de här, om han kan ha fyllt på för mycket olja av nån anledning? låter väldigt konstigt men inte vet ja? mvh

bbosse
      Deltagare

Nivån på stickan beror ganska mycket på hur platt bilen står parkerad.
        Streck Max-markeringen gäller ju kall olja, och hålet ovanför gäller varm olja.
        Någon millimeter ovanför hålet, med VARM olja är nog ingen fara.
        Lutar bilen bakåt, blir nivån högre och tvärt om.
        Var oljan kall eller varm ? Stod bilen helt platt ?

Bilen va varm, men inte körd så jätte länge och den stod plant på marken…

Här är subarun ja ville byta mot http://www.blocket.se/dalarna/Subaru_Impreza_GT_ratt_stuk_29382827.htm?ca=5&w=1
        Tycker dock att de är lite över pris med tanke på små skavanker, lister som va dit limmad/kladad, spricka/repor i kofångare/stötfångare, spricka i vindrutan, tidigare smälld i front, så subframen (balken) längst fram under motorn va halft intryckt, delar under huven som va lackerad som inte va med värmetålig färg har bubblat sig, sommar fälgar som va kantstött och 24900 mil.. dock välservad och kamrem va bytt, fräscha vinterdäck, rostlagad i skärmkanter bak och kvitto finns på allt och lite till.. gillar stuket på bilen som fan!

http://www.blocket.se/gavleborg/Bmw_M3_coupe_full_utrustad_Ev_byte_28674802.htm?ca=5&w=1
        Och här är min bil som ja försöker sälja/byta bort..
        vad tycker ni ja ska göra? skulle ja ha bytt mot svarta imprezan? eller vänta på de rätta, risken finns att bmwn blir kvar till våren… (svårsålt)

Sorry om ja har felat lite på ämnet på den här tråden…

bbosse
        Deltagare

Fan sägeru, ska visa modsen på garaget ditt uttalande, så bliru du fetvarnad!

😉

modsen?

bbosse
          Deltagare

Köp INTE den! Den bilen är totalt sopslut och det var en snubbe som skrev här innan som ägde den i ett par månader, han verkade vara lika sopslut som bilen iofs. 🙂

Jag har en hel del mysiga bilder på hur totalt upprostad den är, innan dom spacklade över rosten….

Jaså? har du länk till de han skrev? vart har du bilderna? dom vill ja gärna se 😛

bbosse
            Deltagare

Köp INTE den! Den bilen är totalt sopslut och det var en snubbe som skrev här innan som ägde den i ett par månader, han verkade vara lika sopslut som bilen iofs. 🙂

Jag har en hel del mysiga bilder på hur totalt upprostad den är, innan dom spacklade över rosten….

Edit: Varför spara på det roliga? Bild:

http://i51.tinypic.com/166zuok.jpg

Bilen borde skrotas.

Missade bilden.. men de va riktigt rostlagat nu, fans kvitto på de för 4-5 tusen.

Turbovin
              Deltagare

Hoppas det är nya skärmkanter han fått för de pengarna då för blästring å lite spackel på det där lär inte hålla många månader.

tendency
                Deltagare

Här är subarun ja ville byta mot http://www.blocket.se/dalarna/Subaru_Impreza_GT_ratt_stuk_29382827.htm?ca=5&w=1

Tycker dock att de är lite över pris med tanke på små skavanker, lister som va dit limmad/kladad, spricka/repor i kofångare/stötfångare, spricka i vindrutan, tidigare smälld i front, så subframen (balken) längst fram under motorn va halft intryckt, delar under huven som va lackerad som inte va med värmetålig färg har bubblat sig, sommar fälgar som va kantstött och 24900 mil.. dock välservad och kamrem va bytt, fräscha vinterdäck, rostlagad i skärmkanter bak och kvitto finns på allt och lite till.. gillar stuket på bilen som fan!

http://www.blocket.se/gavleborg/Bmw_M3_coupe_full_utrustad_Ev_byte_28674802.htm?ca=5&w=1
                  Och här är min bil som ja försöker sälja/byta bort..
                  vad tycker ni ja ska göra? skulle ja ha bytt mot svarta imprezan? eller vänta på de rätta, risken finns att bmwn blir kvar till våren… (svårsålt)

Sorry om ja har felat lite på ämnet på den här tråden…

Håller med, priset är för högt. Bara ett par tusenlappar under vad min bil såldes för, som hade gått 9400mil och var i väldigt fint skick. Synd att du inte var på jakt för 1 månad sen, för du hade säkert gillat stuket på min föredetta pärla. 😉

Ha lite tålamod och vänta på, eller leta efter, en finare bil, det finns i den prisklassen. Här har du en billig GT, med färre mil. Köp den och du har budget till vinge, avgas, fälgar.. Inte jättelångt ifrån dig heller.

Mats
                  Deltagare

Min gamla kokare juu.
                    Inge fel på den inte. Den har ju bara varit voltad en gång osv… 😉
                    Daniel83 köpte den av mig och sen såldes den vidare.
                    Jag importerade den från Luxemburg.

MolleMeck
                    Deltagare

Har sett din annons på blocket och funderat på att mejla innan jag såg denna tråd 🙂

Har en GT -99, ljusgrå, 15xxx på mätaren.
                      Servad i början av sommaren för 6tkr hos subaru, ny sony spelare, ny nissens kylare bara 3 dagar gammal. Svarta och kromade 17″ sommar och 16 vinter på original med bra däck.

Finns några tråkigheter. lite rost i skärmarna dock inte som på den andra bilen utan det är på den invikta kanten på båda sidor sen lite bubblor på vänstra skärmen, tror även de kan finnas lite under kjolen i nederkant på skärmen.

Bromsok höger fram kärvar lite och behövs nya belägg, pris inklusive belägg för renovering av båda oken 2500:-

Ett dimljus har precis slutat fungera (lampa?)

Är väldigt nöjd med bilen i övrigt då den är underbar att köra dock suger de i bmw tarmen då jag har hållit på med dessa sedan jag var liten och turbojapps i all ära är inte riktigt min grej 🙂 och har själv haft en 94ans m3 så vet vad de handlar om.

Hade tänkt att lägga ut den för 75000:- om jag skulle sälja.

säg till om du vill ha bilder fixar jag de på stört…

bbosse
                      Deltagare

Håller med, priset är för högt. Bara ett par tusenlappar under vad min bil såldes för, som hade gått 9400mil och var i väldigt fint skick. Synd att du inte var på jakt för 1 månad sen, för du hade säkert gillat stuket på min föredetta pärla. 😉

Ha lite tålamod och vänta på, eller leta efter, en finare bil, det finns i den prisklassen. Här har du en billig GT, med färre mil. Köp den och du har budget till vinge, avgas, fälgar.. Inte jättelångt ifrån dig heller.

Din va riktigt snygg, precis så som ja vill ha de 🙂 är de inte den här bilen? http://www.blocket.se/stockholm/Subaru_Impreza_GT_29318799.htm?ca=5&w=3 eller är den bara väldigt likt?:P

Ja jag ska försöka vänta på de rätta, men grejen just nu är ju att ja inte får bmwn såld, så alternativet just nu är att försöka byta den mot något, sälja billigare och få pengar, eller så väntar man till våren och får ut mer för bmwn..

bbosse
                        Deltagare

Min gamla kokare juu.
                          Inge fel på den inte. Den har ju bara varit voltad en gång osv… 😉
                          Daniel83 köpte den av mig och sen såldes den vidare.
                          Jag importerade den från Luxemburg.

Ja men de va väl 2003? den har några mil, år och ägare fler på nacken nu 😛

bbosse
                          Deltagare

Har sett din annons på blocket och funderat på att mejla innan jag såg denna tråd 🙂

Har en GT -99, ljusgrå, 15xxx på mätaren.
                            Servad i början av sommaren för 6tkr hos subaru, ny sony spelare, ny nissens kylare bara 3 dagar gammal. Svarta och kromade 17″ sommar och 16 vinter på original med bra däck.

Finns några tråkigheter. lite rost i skärmarna dock inte som på den andra bilen utan det är på den invikta kanten på båda sidor sen lite bubblor på vänstra skärmen, tror även de kan finnas lite under kjolen i nederkant på skärmen.

Bromsok höger fram kärvar lite och behövs nya belägg, pris inklusive belägg för renovering av båda oken 2500:-

Ett dimljus har precis slutat fungera (lampa?)

Är väldigt nöjd med bilen i övrigt då den är underbar att köra dock suger de i bmw tarmen då jag har hållit på med dessa sedan jag var liten och turbojapps i all ära är inte riktigt min grej 🙂 och har själv haft en 94ans m3 så vet vad de handlar om.

Hade tänkt att lägga ut den för 75000:- om jag skulle sälja.

säg till om du vill ha bilder fixar jag de på stört…

Tar gärna emot lite bilder 🙂 du kan ju maila dom till antonbostrom@hotmail.com

mvh

bbosse
                            Deltagare

För fan, en bakskärm kostar 6000kr, båda sidor var sopslut, så 12k innan skärmarna är bytta, dom gamla ska alltså kapas bort, dom nya ska svetsas dit, sen ska det lackas. Då har vi inte nämnt innerskärmana bak som också är helt bortrostade. Lär ju landa på minst 20k om båda sidor ska lagas seriöst, tror inte 20k räcker ens. Då har du hela friska bakskärmar, problemet är ju att resten av karossen också är färdig för tippen så du kunde lika gärna bränna dom pengarna.

För 4-5k har den med lite tur fått en omgång med blästerpistol och nytt fint spackel…

För att tala klarspråk, man borde tvångsomhändertas av myndigheterna om man köper den bilen. Det finns en vit på blocket för 100k, rullat under 6k mil och verkar inte ha varit vinterkörd. Det är ett riktigt kanonköp, den svarta är inte värd 30k ens.

För fan!

Heheh aa jag håller nog med dig 🙂

MolleMeck
                              Deltagare

Bilder skickat

Mats
                                Deltagare

Ja men de va väl 2003? den har några mil, år och ägare fler på nacken nu 😛

Sorry om min ironi inte märktes tillräckligt.
                                  Jag menar alltså att du *inte* skall köpa den bilen. Det finns bättre alternativ.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.