› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › köptips impreza Gt 2000.
- Detta ämne har 8 svar, 882 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av
pr0ny.
-
FörfattareInlägg
-
7 januari, 2014 kl. 07:29 #31671
pr0ny
DeltagareHejsan, jag skulle behöva få lite tips på saker jag bör ha koll på vid köp av denna modellen.
jag är relativt fordonskunnig men kommer ifrån honda världen aka prio bankörning osv. Jag har sökt på forumet efter bästa förmåga men jag sitter på min mobil och har svårigheter att navigera mig. Bilen i fråga har ett styrsystem som heter link men jag kan inte det minsta om det, den skall vara mappad hos motornord eller nordic vad dom nu heter. Den är relativt orginal och effekten ut skall vara dryga 250-260hkr.
Om detta redan svarats på skulle jag uppskatta om någon kunde länka mig.
Mvh Ronny
7 januari, 2014 kl. 09:37 #264062LegacyLarsa
KeymasterDet är inget direkt fel på (possum)link, så länge msn kan komma igenom SBP, på min gt(som snart faktiskt är till salu:rolleyes: ) fick jag lov att byta tillbaka till original ecu, för att ta mig igenom, då avgasvärderna visade helt fel,med kat. dock fick jag igenom en gång, då jag gav inspektörn en fullgasrepa, så att smilbanden var till öronen, men det var flyt..
Byte av ecu går på 10min när du kan det.
/Larsa
7 januari, 2014 kl. 09:43 #264065pr0ny
DeltagareBilen är nydligt bes med alla mods på. Min uppfattning är att motorn är renoverad och bpuad samt mappad för att hålla. Turbon är bytt mot en modernare men samma storlek osv.
7 januari, 2014 kl. 10:01 #264069Fladric
DeltagareDet kan ju vara en Link G4 PnP-box också och då är det ju ett nyare styrsystem 🙂
Och borde inte vara nått problem med besiktningen så länge mappningen är vettig, har en Legacy med Link G4 som är besiktad 🙂
7 januari, 2014 kl. 10:34 #264066pr0ny
DeltagareSom sagt vet jag rätt lite än sålänge men styrsystemet tar iaf bort lmm’n osv. De ja är ute efter just nu är vad jag ska titta på, i honda världen är det istortsätt bara rost man behöver oroa sig om.
7 januari, 2014 kl. 11:23 #264063Christian S
Deltagaregött att slippa lmm då den är lite känslig på just 99-00, framför allt om man kör med öppet filter.
rost är väldigt vanligt på skärmkanterna bak, så det är att leta rost.
sen är det väll bara att känna hur lådan känns då endel bilar har gått rätt hårt och dom 5 växlade lådorna är tyvärr inte dom allra bästa, passa även på att kolla så att 4 hjulsdriften fungerar som den ska och att det inte är några konstiga missljud i drivlinan.7 januari, 2014 kl. 11:30 #264067pr0ny
DeltagareNått tips på hur jag funktionskontrollerar 4hjulsdriften? ang lådan tänker du syncringarna då eller är de nått annat?
7 januari, 2014 kl. 12:56 #264064Christian S
Deltagareenklast att testa det på är väll något halare underlag typ grus, gräs elelr snö då borde du märka rätt lätt om den driver på alla 4 eller inte.
känsligast på dom lådorna är väll 3an och sen 1an och 2an om man håller på och kör massa rödljusrace, är en här på forumet som säljer en låda där 1an har gått.8 januari, 2014 kl. 08:15 #264068pr0ny
DeltagareJag ska gåigenom bilen på fredag och är allt i ordning så kör ja subaru ifrån fredag 🙂
Ja uppdaterar då med bilder och förmodligen en del frågor, samt att jag ska prata med föregående ägare så jag får reda på vad som är gjort med bilen, bla kommer jag nog göra om luftfiltet då det är öppet och sitter mer eller mindre under en av gälarna(22b klon) känns inte så bra att ha det så.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.