SSC Allmänt snack Allmänt småprat Köra ifrån polisen? Tänk efter före

Visar 3 inlägg - 31 till 33 (av 33 totalt)
  • Författare
    .zip
    Deltagare

Jag tycker det är lite konstigt att klanka ner på en kille som kört från polisen med en Impreza, medans en annan här på forumet kör ifrån polisen med MC är coolt och som går att skriva om tills styrelsen tar bort tråden.Jag tycker lagar och regler ska hållas och vill samtidigt inte ta någons parti, men dubbelmoral är något mkt irriterande.//.zip

Hhhmm…Först och främst så kör personen i filmen en EVO och inget annat – och med detta sagt så tycker jag att tråden vart oroväckande fri i från personer som klankar ned på föraren i filmen!!Och brukar du ofta läsa om trådar på detta forum som tar upp ämnet mc vs poliser?? Det gör inte jag i alla fall då detta är ett Subaru forum!! ;)Sen tycker jag personligen att det är lika ”imponerande” att köra i från en polis som det är svårt – oavsett det handlar om en mc el vass bil – händer det så händer det, varken mer eller mindre!! :*/Fürstenhoff.

Nu pratar jag inte om filmen som Äljen postade. Jag syftade mer på (citat Yonaz) personen som höll ner pedalen på väg till Kullen när denne träffade på polisen.

//.zip

convoy
      Deltagare

Hmmm, så…åker du EVO o det dyker upp en Skoda är det bara att ta det lungt 😉 :D/U

Hmmm,

Någon som vill köpa en EVO VI….?

/M

Niklas
        Deltagare

Jag tycker det är lite konstigt att klanka ner på en kille som kört från polisen med en Impreza, medans en annan här på forumet kör ifrån polisen med MC är coolt och som går att skriva om tills styrelsen tar bort tråden.Jag tycker lagar och regler ska hållas och vill samtidigt inte ta någons parti, men dubbelmoral är något mkt irriterande.//.zip

Att folk tycker olika är inget man kan råda över om vi skall få tycka vad vi vill. Men om samma person tycker en sak i en tråd och en annan sak i en annan bara för att hålla med olika personer så är det lite kappvändning. Var det något sånt du syftade på?

Det som folk mest klankade ner på var väl ändå att personen i fråga skrev om sånna aktiviteter här på forumet och i och med detta drog in klubben (föraren medlem i klubben, klubben kommer in i sammanhanget) i det hela. Något som rimmar dåligt när vi försöker vara en ordentlig och officiell bilmärkesklubb med ett gott sammarbete med IM och andra företag.

Än en gång så handlar inte denna tråden om en specifik händelse utan mer en generell tankeställare på vad man bör göra när en polisbil vill att man stannar. Själv vill jag inte från baksätet av en polisbil se min Impreza liggande på taket i ett vägdike.
          Många är duktiga chafförer men som i denna filmen har man inte koll på vad medtrafikanterna planerar att göra.

Visar 3 inlägg - 31 till 33 (av 33 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.