› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Köra på grus
- Detta ämne har 11 svar, 968 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 4 månader sedan av
LegacyLarsa.
-
FörfattareInlägg
-
29 september, 2004 kl. 22:38 #8046
griml0ck
DeltagareÄr det nån som provat köra på grus me sin subba? Blir lacken helt blästrad längs sidan eller? Erfarenheter nån?
Hitta nämligen en STOR plan yta med grus. Typ 400m x 400m. Men vågar man gasar nått där e frågan? Kanske får vänta tills snön har täckt den. Men de vore ju kul o träna hur de är o köra på grus 🙂
30 september, 2004 kl. 05:34 #91267wesly 2
DeltagareMed rätt ET på fälgarna samt stora stänkisar så är det bara att köra på ! SKITSKOJ är de oxå
30 september, 2004 kl. 05:35 #91262griml0ck
DeltagareDet var rätt grovt grus dock. Men jag menar rallybilarna kör ju hela tiden på väldigt dåliga underlag och de ser ju inte ut som helsike i lacken. Förutom om dom kört av då :+ Men dom kanske lackar om bilen mellan varje event?
30 september, 2004 kl. 15:13 #91265FRBxxx
DeltagareJag bor utmed in slingrig grusväg.:o
Men så ska jag ju lacka om bilen i vinte mä………..30 september, 2004 kl. 17:37 #91261christopher
Deltagare>Är det nån som provat köra på grus me sin subba? Blir lacken
>helt blästrad längs sidan eller? Erfarenheter nån?
>
>Hitta nämligen en STOR plan yta med grus. Typ 400m x 400m. Men
>vågar man gasar nått där e frågan? Kanske får vänta tills snön
>har täckt den. Men de vore ju kul o träna hur de är o köra på
>grus :)’Svårt att hålla sig till vintern 😉
Vanliga 215 mackor på grusväg är ruggit halt, man får kränga på rallyostar!!
/
fraSSe30 september, 2004 kl. 18:48 #91268Subaru Robban
DeltagareMin subba går hellre på bredden på en smal grusväg än nån annanstans :7 Bilen är gjord för att gå, tidtagning nästan varge helg vid fäbovägen i Hagaström 😉 Brukar rycka ABS säkringen, annars kan du ju åka ner i grusgropen i Trödje kanske? Där är det bra om man bara vill röjj sladda lite…
Ha det / Robban Gävle
30 september, 2004 kl. 20:07 #91264MickeM
DeltagareProva! Lyssna efter de större stenarna som smäller upp på sidorna och de som sprätter upp när du svänger mycket. Jag har stora stänkskydd och det är endast de stenar som smiter under främre stänkskydden upp på bakdörrarna som skramlar på rätt rejält… och ibland även upp på motorhuven av nån anledningn när man leker hejvilt i låga hastigheter. Låter det hemskt… kör fortare. Då hinner inte stenarna upp! 😀 😀 😀
Men utan stänkskydd! NEJ! Blästrar ju!!!
30 september, 2004 kl. 20:55 #91258OzO
DeltagareÄr väl inte bara sidorna som blästras, utan under bilen så sabbar man lätt underredsbehandlingen väl? Jo. 🙂
Men åka grus är kul!
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/sandviken2000/bild13_2.thumb.jpg
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::30 september, 2004 kl. 21:40 #91266Lefty
DeltagareFast om man ska lita på RaceEquip…
”Stänkskydden som är utstansade med väl tilltagna dimensioner är avsedda att minska slitaget på såväl underrede som den lackerade karossidan, dessutom förhöjer dessa bilens utseende.”
Så ska man inte behöva vara så orolig för underredet.. DVS om man har stora lappar 🙂
Nu kanske det är ett försäljning knep men de lappar jag satte på min bil, var ju enormt stora och kan mkt väl tänka mig att de skyddar underredet en hel del!
Men du broder tuck.. du vet ju hur min bil såg ut!? Den var ju körd på lite grusväg innan jag köpte den. Det är tragiskt att Subaru inte kunde haft stänkisar original…. tur att IM bjöd på omlack 😛
Och nån grusväg lär det nog aldrig bli… vågar/vill inte ha knotter lack igen ;(
30 september, 2004 kl. 23:09 #91263griml0ck
Deltagare>Men du broder tuck.. du vet ju hur min bil såg ut!? Den var ju
>körd på lite grusväg innan jag köpte den. Det är tragiskt att
>Subaru inte kunde haft stänkisar original…. tur att IM bjöd
>på omlack 😛Ja, men din lack flagna ju om man tittade på den oxo 😉
Men det är ju snart snö ute, så man kan ju spara sig till dess :7 🙂1 oktober, 2004 kl. 07:12 #91259OzO
Deltagare>Så ska man inte behöva vara så orolig för underredet.. DVS om
>man har stora lappar 🙂
—-Säger inget emot RaceEquips (eller andras) stänkisar, kör med dom själv och är toknöjd. Men inga stänkisar i världen kan skydda mitten på bilen där under! 🙂
Men som sagt, är man inte lagd åt det oroliga hållet är det bara att tuta och köra!
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::1 oktober, 2004 kl. 16:00 #91260LegacyLarsa
KeymasterKlart man ska köra på grus! det är ju det bilarna är till för, har börjat kolla upp vägarna häromkring, och hittat grusvägar som är helt underbara, sen att de är asfalterade en bit gör ju saken inte sämre, dock så rekomenderar jag att inte åka i potthålen, fälgarna blir så ovala då..(vet av egen erfarenhet) speciellt om man åker 35 profil…
Tänk att åka ut en regnig dag på grusväg, vilken underbar stripning av bilen man får då, det kan inte bli mer rally…../Larsa
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.