SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Körde genom en större vattenpöl och bilen dog. Impreza GT -99

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    swoop
    Deltagare

Om det är någon som är intresserad så kan jag ju informera att dom till 99% trodde det var bränslepumpen som var trasig. Så nu ska den bara bytas och sedan är det väl dags att ställa av bilen för vintern 😉

Twinturbo
      Deltagare

Hmmm, skumt att den skulle gå sönder när du körde igenom en vattenpöl 😕
        Skulle kollat så de verkligen bytt den när du får tillbaka bilen. De kanske bara kört med byggfläkt i motorrummet så allt blivit torrt 😉

Jonnek
        Deltagare

borde väl vara enkellt att kolla?

ta ur ena slangen i soppafiltret eller nåt borde ju pumpa ut bensin dit när man drar runt motorn ifa den nu är hel? . rätta mig nån om ja har fel 😛

swoop
          Deltagare

Hmmm, skumt att den skulle gå sönder när du körde igenom en vattenpöl 😕
            Skulle kollat så de verkligen bytt den när du får tillbaka bilen. De kanske bara kört med byggfläkt i motorrummet så allt blivit torrt 😉

borde väl vara enkellt att kolla?

ta ur ena slangen i soppafiltret eller nåt borde ju pumpa ut bensin dit när man drar runt motorn ifa den nu är hel? . rätta mig nån om ja har fel 😛

Idag vart det i alla fall bekräftat och det var pumpen som var trasig. Så fick ingen soppa fram till motorn 🙂

Mumin
            Deltagare

Hoppas du stoppar i en Valbro 255 pump och inte orginal …

swoop
              Deltagare

Hoppas du stoppar i en Valbro 255 pump och inte orginal …

Vad gör det för skillnad? Bilen är inte trimmad och kommer heller ej bli det av mig 🙂 så vad vinner jag på det?

Mumin
                Deltagare

Antar att den är billigare än orginal 😉

swoop
                  Deltagare

Antar att den är billigare än orginal 😉

Nu vet jag ju inte vad orginal kostar men skulle denna passa utan krångel? http://www.mrtuning.se/p/branslesystem/stor-saljare-walbro-branslepump-style-gss342-255lh.html

Du får gärna länka till den rätta om denna är fel 🙂

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.