SSC Allmänt snack Träffar Körning Stockholm 7/6

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 45 totalt)
  • Författare
    Adam K
    Deltagare

På.

Om

inte jag o Johan råkar byta bromsvätska just då, en planeringsfråga…
      Dessutom behövs det nån kombi mitt i smeten 🙂

Niklas
      Deltagare

4 bilar klara, det är 12 passagerare. Vi behöver en bil till, gärna två.

Om vi blir så många så jag bara får en i bilen så blir det 4p-bälte på för förare och kartläsare. 🙂

Strat
        Deltagare

Jag kan tyvärr inte då tjejen tar examen samma dag. Men det är ett jättefint initiativ. Tummen upp! 🙂

/Claes

Manor
          Deltagare

Jag kan tyvärr inte då tjejen tar examen samma dag. Men det är ett jättefint initiativ. Tummen upp! :)/Claes

Jag kan tyvärr inte heller ställa upp :-(. Ett toppen initiativ dock, och jag hoppas att det blir väldigt lyckat för alla inblandade (Imprezaägare, lärare samt inte minst eleverna).

mvh Mats N

arellano
            Deltagare

Det här blir kanon! Uppdaterar listan

klart man är på.

Ubbe
              Boki
              Syke?
              AlienDiCE
              Pannan?
              Strat?
              walle
              Arellano

pannan
              Deltagare

Larry,

Som jag sade. Självklart ställer jag upp om inte bilen är borta under veckan för lite meck innan helgens bravader med SSI.

Gillar sådana här initiativ då man verkligen skall värna om utsatta eller sjuka barn.

Larry
                Deltagare

Gött killar! Vi blir bara fler, riktigt glädjande att se!

De som är klara nu är alltså:

Ubbe
                  Boki
                  Syke (med reservation)
                  AlienDiCE
                  pannan (med reservation)
                  Walle
                  Adam K (med reservation)
                  arellano

Strat: Synd att du inte kan, men kul att tjejen tar examen! Gratta från oss 🙂

Manor: Tråkigt att du inte heller kan komma men men, så är det ibland!

Niklas
                  Deltagare

Vad är det för barn egentligen, inte för att det spelar någon roll för mig men. Är det barn som har det svårt hemma, eller som blivit mobbade?

Larry
                    Deltagare

Vad är det för barn egentligen, inte för att det spelar någon roll för mig men. Är det barn som har det svårt hemma, eller som blivit mobbade?

Det är barn som har haft problem i de skolor de gick i från början och därför går de i den här ”specialskolan” med färre elever och fler lärare. Det kan röra sig om koncentrationssvårigheter, en fastställd diagnos eller att de bara har hamnat snett i livet (kan både vara i skolan och hemma). Skulle t ex kunna vara ätstörningar som gör att de inte får en normal skolgång utan behöver hjälp. Andra exempel kan vara ren mobbing där det inte hjälper att flytta till andra ”vanliga” skolor hemma hos sig.

En liten förklaring utan att gå för djupt in då tystnadsplikt råder på närmare håll. Det här är en skola där eleverna får en andra chans att starta ett bra liv!

Larry
                      Deltagare

Info om onsdagen den 7/6!

Vi träffas kl 17.00 utanför MDS på Folkungagatan 137:
                        http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=mds&UCSB%3aTextBoxWhere=folkungagatan&Vkiid=Zz%2fxDimYHIpg%2fQNTs+Pv5Q%3d%3d&Vkid=9899092

När alla kommit åker vi i samlad trupp till Vintertullen
                        (på Södermalm ner mot Hammarby).
                        Jag kommer att köra före så navigationen är löst.
                        Där kommer elever och lärare plockas upp för vidare färd
                        in mot Gamla Stan.

Vårt vägval mot Gamla Stan grundar sig på den spontana
                        reaktionen från rektorn när Therese berättade om oss;
                        ”Va häftigt! Det behöver väl inte köra rakaste vägen?” 🙂

Så mitt förslag på rutt är: Från vintertullen åker vi in mot
                        Medborgarplatsen, ner i tunneln mot centralbron (boxermotorer
                        gör sig bra i tunnlar…) Över centralbron och ner mot Tegelbacken,
                        snurrar runt där och över till Gamla Stan.
                        Restaurangen ligger på Mälartorget 15. En lagom omväg då det
                        inte känns som vi ska köra runt precis hela stan…

När passagerarna är avlämnade bär det vidare för alla som vill
                        till närmast Mc Donalds (med bra parkering) för burgarparty! 😀 :9
                        Mitt förslag för detta är Östberga då det finns bra vägar för de flesta
                        att snabbt komma hem på efteråt. (andra förslag mottages naturligtvis
                        om någon vet något smartare)

Som det ser ut idag kommer jag att köra först i en Cadillac med
                        flaggor mm för rektorn (om inte alla vet så var jag tvungen att
                        sälja Imprezan efter stora bekymmer med den, en annan historia).
                        Därefter följer en Impreza-kortege som vi försöker hålla ihop så bra
                        det bara går genom alla rödljus… skulle vi tappa bort varandra är det
                        hit vi ska:

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=trattoria+romana&UCSB%3aTextBoxWhere=&Vkiid=ze+q5CSQUZ4EyQPtKAS0Iw%3d%3d&Vkid=9380405

Några frågor?

Jag nås alltid på 070 – 480 88 04 om det är något!

Boki
                        Deltagare

Det är barn som har haft problem i de skolor de gick i från början och därför går de i den här ”specialskolan” med färre elever och fler lärare. Det kan röra sig om koncentrationssvårigheter, en fastställd diagnos eller att de bara har hamnat snett i livet (kan både vara i skolan och hemma). Skulle t ex kunna vara ätstörningar som gör att de inte får en normal skolgång utan behöver hjälp. Andra exempel kan vara ren mobbing där det inte hjälper att flytta till andra ”vanliga” skolor hemma hos sig. En liten förklaring utan att gå för djupt in då tystnadsplikt råder på närmare håll. Det här är en skola där eleverna får en andra chans att starta ett bra liv!

-hamnat snett i livet-…………… menar du kriminellt?? Därför tystnadsplikt………..

Larry
                          Deltagare

Hej!
                            Det är inte alls så att de är kriminella. De kan ha hamnat snett för att de har blivit skoltrötta, fått problem med självförtroendet och liknande.
                            Tystnadsplikt har alla som jobbar i skolan och därför kan jag bara prata om generella saker och inte personliga. Oftast är det elever som har svårt att koncentrera sig i stora grupper som går på Vintertullen.
                            Man kan absolut inte se på utsidan att de går i en skola med ca 20 elever. På hemsidan står det så här: T ex elever som har med sig skoltrötthet, skolk, stora kunskapsluckor, ingen motivation, har mobbat eller varit utsatta för mobbning.
                            Jag kan personligen gå i god för alla dessa elever. De uppskattar verkligen allt extra man gör för dom. Gå in och läs mer på deras hemsida om du vill veta mer http://www.vintertullsskolan.se

//Therese – resurslärare Vintertullsskolan

thorlake
                            Deltagare

Bilen ej såld så jag e på!
                              Klart man ställer upp!

Ubbe
                              Boki
                              Syke (med reservation)
                              AlienDiCE
                              pannan (med reservation)
                              Walle
                              Adam K (med reservation)
                              arellano
                              Thorlake

Boki
                              Deltagare

Hej!Det är inte alls så att de är kriminella. De kan ha hamnat snett för att de har blivit skoltrötta, fått problem med självförtroendet och liknande. Tystnadsplikt har alla som jobbar i skolan och därför kan jag bara prata om generella saker och inte personliga. Oftast är det elever som har svårt att koncentrera sig i stora grupper som går på Vintertullen. Man kan absolut inte se på utsidan att de går i en skola med ca 20 elever. På hemsidan står det så här: T ex elever som har med sig skoltrötthet, skolk, stora kunskapsluckor, ingen motivation, har mobbat eller varit utsatta för mobbning.Jag kan personligen gå i god för alla dessa elever. De uppskattar verkligen allt extra man gör för dom. Gå in och läs mer på deras hemsida om du vill veta mer http://www.vintertullsskolan.se //Therese – resurslärare Vintertullsskolan

Såg exakt dokumentet från TV4 på deras hemsida, fattar inte att man som vuxen kan angripa/mobba ett barn på det sättet?? Och att forfarande få jobba som lärare?? x(

Larry
                                Deltagare

INSTÄLLT!

Vi måste tyvärr meddela att det inte blir någon körning på onsdag. Fick just ett samtal från rektorn att det var något som hade inträffat på skolan så att festen ställs in helt ;(
                                  Man får i vanlig ordning inte veta exakt vad det är som hänt, men det lät som det var någon som förolyckats på något sätt och att det därmed inte var festläge.

Vi, jag och Therese, tycker naturligtvis att det är tråkigt för elevernas skull när det inträffar så´na här saker. Något som vi också tycker är minst lika tråkigt är att behöva meddela detta till alla er som verkligen visad eran bästa sida och ställt upp!!!

STORT TACK och verkligen TUMMEN UPP! :*

Därför vill vi passa på, när onsdagen redan är bokad, att erbjuda alla som ställt upp på detta en möjlighet att träffas o ta en grillad burgare/korv o snacka skit ändå! Detta kommer ske i min och Therese regi och plats kommer att meddelas i den här tråden.
                                  OBS! Detta ska inte på något sätt liknas med eller konkurera med Älgens ”SSI ON FIRE” som är i antågande! Utan är tänkt som en helt vanlig träff med grill vid sidan om som tack för att ni visat vilka SSI är när det gäller.

Tack än en gång och jag återkommer med info om plats för träff!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 45 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.