› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Kortegeåka, SSI-sträckor och gamla gubbar
- Detta ämne har 27 svar, 1,995 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
Janne248.
-
FörfattareInlägg
-
30 augusti, 2006 kl. 17:17 #107593
Blocken
DeltagareDå ska Block vara lite gnäll-/moral-/klimakteriekossa då…
Det är inte fel att tänka på att man faktiskt representerar en märkesklubb när man är ute och gasar heller… Vi är en del av Subarus ansikte utåt.
Körkortet är faktiskt det minsta man riskerar när man gasar på allmän väg; gångtrafikanter, andra bilister, djur & vilt är betydligt jävligare en ett körkort.
Hur snabb är man i en undanmanöver med ena handen på växelspaken, andra handen klockan tre på ratten och sätet så långt bak- och nerfällt det bara går?
Håll i hatten! 🙂
Mvh Block
30 augusti, 2006 kl. 17:53 #107602Manor
DeltagareDå ska Block vara lite gnäll-/moral-/klimakteriekossa då… Det är inte fel att tänka på att man faktiskt representerar en märkesklubb när man är ute och gasar heller… Vi är en del av Subarus ansikte utåt.Körkortet är faktiskt det minsta man riskerar när man gasar på allmän väg; gångtrafikanter, andra bilister, djur & vilt är betydligt jävligare en ett körkort.Hur snabb är man i en undanmanöver med ena handen på växelspaken, andra handen klockan tre på ratten och sätet så långt bak- och nerfällt det bara går?Håll i hatten! :)Mvh Block
Helt rätt Blocken…men det är inte så kul att bli av med körkortet heller.
mvh Mats N – som åkte buss ofrivilligt i 3 månader år 2000…
30 augusti, 2006 kl. 18:57 #107594Blocken
DeltagareHelt rätt Blocken…men det är inte så kul att bli av med körkortet heller
Nej, men ändå in-i-h*vete lindrigt 🙂
Gasa på klubbträffarna istället :7
/AB – klubbträffsgasare
…………………..
Thai-Perr31 augusti, 2006 kl. 07:43 #107613Niklas
DeltagareSå om jag förstått det rätt, den allmänna uppfattningen är att klubben inte klarar av att vara ute och åka karavan tillsammans för att hastigheterna blir för höga?
31 augusti, 2006 kl. 08:23 #107606STIred
DeltagareSå om jag förstått det rätt, den allmänna uppfattningen är att klubben inte klarar av att vara ute och åka karavan tillsammans för att hastigheterna blir för höga?
Läs igen Jerrys inlägg:
”Jag vill peka på att det vore bättre att köra aktiviteter på avskärmade ytor, och köra lite snällare kortegeåkning mellan fika, mat och racing – att hålla fortåkat så mycket som möjligt på konbana, gokart osv.”
Tror inte nån menar det är fel åka karavan, personligen tycker jag de är skitkul. Påängen är väl att det finns risk att det kan gå hyfsat fort i en karavan ibland även utan o ha nåt tävlingsmoment inblandat….
Lägger man till tävlingsmomentet så kan de ju gå illa. Finns ju en viss risk dessutom att folk kanske försöker köra över sin förmåga bara för o hänga på….Inte för att det inte är ballt åka fort…
Sen så kvittar det hur fort man kör när man kör helt själv, eller om man väljer rejsa mot nån annan eller ett par andra bliar ute på vägarna. Tror alltid det ser sämre ut om man är 20 bilar som alla ligger i 200+.
Tror inte nån av oss köpt/trimmat sina bilar för att de inte gillar gasa, gäller bara välja sina tillfällen….
/r
———————————————————–
I can live with the despair, it’s the hope that kills me31 augusti, 2006 kl. 09:10 #107588SecretAgentMan
DeltagareRaul spikar på huvudet.
/J
31 augusti, 2006 kl. 09:12 #107614Niklas
DeltagareSen så kvittar det hur fort man kör när man kör helt själv, eller om man väljer rejsa mot nån annan eller ett par andra bliar ute på vägarna. Tror alltid det ser sämre ut om man är 20 bilar som alla ligger i 200+.
Visst ser det sämre ut om 20 bilar kört fort än om en gör det, men en bil med en SSI regionsdekal, streamer eller regskyltsdekal representerar klubben precis lika mycket i mina ögon som 20 stycken i en karavan.
31 augusti, 2006 kl. 09:18 #107607STIred
DeltagareVisst ser det sämre ut om 20 bilar kört fort än om en gör det, men en bil med en SSI regionsdekal, streamer eller regskyltsdekal representerar klubben precis lika mycket i mina ögon som 20 stycken i en karavan.
Därför har jag skippat sätta upp nåt märke/dekal på utsidan bilen 😉 😀
/r
———————————————————–
I can live with the despair, it’s the hope that kills me31 augusti, 2006 kl. 09:19 #107589SecretAgentMan
DeltagareDet riktigt stora problemet som det redan pekats på är alla okända faktorer (andra bilar, gångtrafikanter, djur, barn, fläckvis blixthalka, etc) som inte ens den bäste chauffören råder över.
Det har väl redan bevisats att vi inte kan hantera att åka normalt i grupp (vilken gasglad Imprezaägare grejar det?), gång efter annan (och jag tror inte vi är de första som har problem med det heller), det är väl bara att konstatera?
Till och med ”lugna” svängar har historiskt alltid slutat med hyfsat fortåka, oftast då på slingriga 70-sträckor (där det typiskt nog är skitkul, och mer eller mindre livsfarligt för alla som råkar vara i närheten :+ ..hojar och bilar har mötts, när båda har genat, omkörningar i kurva/backkrön med möte och motljus…etc… 😮 ).
Det finns så många tillfällen att gasa av sig på konbanor, isbanor och bankörningar, att jag inte egentligen förstår varför det skall gasas på allmän väg (jag åker i stort sett alltid ”lagligt” numera, åldern tar ut sin rätt, jag orkar inte stressa i onödan).
/J
31 augusti, 2006 kl. 09:21 #107590SecretAgentMan
DeltagareSkulle jag bo längs en slingrig 70-väg, och se en bil som rullar på i högre tempo, skulle jag säkert bli grinig…skulle det dundra förbi 20+ i samma tempo, skulle hagelbrakare och spanska ryttare åka fram… :+
Jag håller med Raul här, det är absolut skillnad.
/J
31 augusti, 2006 kl. 13:08 #107609MariaimprezaGT
DeltagareSkulle jag bo längs en slingrig 70-väg, och se en bil som rullar på i högre tempo, skulle jag säkert bli grinig…skulle det dundra förbi 20+ i samma tempo, skulle hagelbrakare och spanska ryttare åka fram… :+Jag håller med Raul här, det är absolut skillnad./J
tss, jag vet vart du bor :9
Impreza GT is teh ####!!
31 augusti, 2006 kl. 18:32 #107592ExOrdis
DeltagareNu förstår jag ingenting av vad ni menar…. 😉
Obs, djup ironi.
Det ligger en hel del i resonemangen, dock har jag själv inte
märkt att klokskap kommer automagiskt med åldern.:P4 september, 2006 kl. 02:02 #107596Janne248
DeltagareDen perfekta SSi-sträkan är hittad! :7 Ett problem bara! Den är i Venezuela! En superkrokig väg med fin asfalt! Normala bilister kör c:a 20~30 km/h i kurvorna. Ett till problem bara, den går över ett berg från flyplatsen (som ligger vid havet) till Caracas (som ligger på ca 1000 m höjd) så man vill inte köra av!!
Bensinpriset är super nice!! 0.13kr/l!!! Försök slå det!!
En Impreza lokaliserad här….såg den bara bakifrån verkade vara typ en 99~00 RX….
//Janne – som blir några dagar till här.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.