SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Kostnad byte synkring Type RA -00?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    tendency
    Deltagare

Är det någon som har en hum om vad det skulle kunna kosta att lämna in en WRX STi V5 Type RA -99 på (Subaru-) verkstad för byte av synkring på 4ans växel? Mellan tummen och pekfingret? Som jag har förstått är det rätt omständigt.. Men det borde väl vara sammalika jobb och kostnad som för en GT-låda?

Och att lämna in hela frontkjolen från samma bil för omlack (74F-blå antar jag)?

MariaimprezaGT
      Deltagare

skulle tippa på runt 20 lappar.. de finns väl ingen verkstad som plockar ner o isär för under 10k, sen ska de ju ihop igen, synkringen i sig e inte dyr. Kassa synkringar lever de flesta imprezaförare med, de e när hjulen låser sig, när de klonkar o sen blir helt tyst som man renoverar/byter låda 😉

tendency
        Deltagare

20000kr, skojar du eller?! 😮
          Okej, då blir det ingen RA med kass synkring för min del…

Lt Dan
          Deltagare

Frågade jobparts som är subaru verkstad i rimbo dock ej auktoriserad samma fråga angående byte av tvåans synkring. Ca priset där var 2500kr ut och in med lådan plus 2500 för lådrenovering plus material. Kanske runt 6000 kr, vet inte exakt vad synkringen kostar (1000kr ??)

tendency
            Deltagare

Frågade jobparts som är subaru verkstad i rimbo dock ej auktoriserad samma fråga angående byte av tvåans synkring. Ca priset där var 2500kr ut och in med lådan plus 2500 för lådrenovering plus material. Kanske runt 6000 kr, vet inte exakt vad synkringen kostar (1000kr ??)

Även om jag inte vet vad jobbet innebär, så lät det som ett mer troligt pris. Har hört av mig till Subaru i V-ås ang pris, men inte fått något svar.

MariaimprezaGT
              Deltagare

nice, sist jag frågade var de för ca 5 års sen när jag hade min GT.. Jobparts är bra, de bygger ju mkt rallybilar.. så de gör sånt snabbare än blixten när de väl har tid 🙂

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.